Skriver lite i efterhand. Blev lätt jogg efter markpasset. Blev bara 4km på 35min men det räckte, för fötterna och höften klagade sedan direkt efter men det var över dagen efter.
Dagen efter jobbet hade jag ingen ork eller motivation till att träna. Gjorde bara några set turkish get ups och sedan bastu.
Jag kände på mig att jag inte skulle vara helt återhämtad idag och borde haft ytterligare en vilodag, men valde att köra idag pga att jag är ledig idag. Då kunde jag vakna sent och inte behöva stressa, då jag jobbar i helgen.
Följde
GertBennys råd att trycka i mig massor kalorier och kolhydrater igår så jag nästan blev illamående till slut.
Som jag misstänkte var jag inte helt återhämtad och nervsystemet ville inte riktigt aktivera sig ordentligt men faktiskt så kompenserade gårdagens frosseri i att dagens high bar squats inte var så slitsamma.
Dagens pass Knäböj 105kg 10x1.
Jag trodde inte att jag skulle klara alla set. Har tidigare bara böjt på 102,5kg tidigare och brukar kännas jävligt tungt. Men idag var det inga större problem med 105kg. Så det är ett PB och i flera set.
Brukar köra lutande hantelpress men bytte till stång idag eftersom gymmet inte har tyngre hantlar än 32kg. Jag körde ganska låg vikt för att vänja mig, så blev 50kg 3x6. Kände ordentlig stretch i bröstet, så har förhoppningar att det kan hjälpa för massan.
Körde högreps latsdrag, sedan 8or split squats och låg på marken hyperventilerande efter seten som vanligt. Körde sedan sedvanliga övningar armar, mage och vader.
Avslutade med 30min bastu och var full av endorfiner. Kommer inte göra så mycket mer idag mer än att äta och laga mat.
Edit: PS behöver bara lägga till att jag kände hur skrevet på kallingarna revs upp ordentligt under en av de första seten i böj, i ren panik behövde jag kontrollera att shorten inte sprack också