Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Den huvudsakliga skillnaden mellan den kriminella psykopaten och den mer skötsamma kan nog vara en blandning mellan intelligens och miljö.
De jag träffat som är "sociopater" är inte speciellt klyfftiga personer inte heller en stor del av alla mina gamla antisociala vänner.
I den gemenskapen var jag flockledare, troligtvis pga min intelligens och handlings kraft, nu i efterhand kan jag tolka mer som att dessa personer var dom som alltid "hängde på" och följde med, inte var ledare, dock finns det en, min nemesis, är fortfarande förvryllad över hur överjävligt trevlig och "feg" han är trots sin störning, han gör verkligen inga krafft mätningar när han inte känner sig 100% överlägsen, det går aldrig för mig då jag troligtvis är narcissist och kontrar med ett motangrepp och sjuter honom under mig igen, han är förmodligen mycket farligare än mig men gör sig inte mödan, det skulle jag aldrig tillåta hehe.
Sen måste man förstå att personer som inte aggerar sin en "psykpat" faktiskt inte är en sådan, störningen har eskalerat så pass mkt pga miljön psykopaten växt upp i, det betyder att den mer ordnade personem per definition inte är en psykopat och har haft en lättare hem miljö, en person som kommer ifrån väl ordnade hem kan då ALDRIG ha lika grova drag av psykopati som en som kommer ifrån ett riktigt antisocial miljö med våld, övergrepp och missbruk.
Sen kan säker värde diagboser skillja dessa åt, det vore väl inte ett allt för ologiskt antagande att aspd narcissister med adhd är överrepreprcenterade vad gäller ett psykopatiskt beteende.
Vi famlar i mörker, men enligt min mening är en person bara psykopat om det tydligt visar sig.
De jag träffat som är "sociopater" är inte speciellt klyfftiga personer inte heller en stor del av alla mina gamla antisociala vänner.
I den gemenskapen var jag flockledare, troligtvis pga min intelligens och handlings kraft, nu i efterhand kan jag tolka mer som att dessa personer var dom som alltid "hängde på" och följde med, inte var ledare, dock finns det en, min nemesis, är fortfarande förvryllad över hur överjävligt trevlig och "feg" han är trots sin störning, han gör verkligen inga krafft mätningar när han inte känner sig 100% överlägsen, det går aldrig för mig då jag troligtvis är narcissist och kontrar med ett motangrepp och sjuter honom under mig igen, han är förmodligen mycket farligare än mig men gör sig inte mödan, det skulle jag aldrig tillåta hehe.
Sen måste man förstå att personer som inte aggerar sin en "psykpat" faktiskt inte är en sådan, störningen har eskalerat så pass mkt pga miljön psykopaten växt upp i, det betyder att den mer ordnade personem per definition inte är en psykopat och har haft en lättare hem miljö, en person som kommer ifrån väl ordnade hem kan då ALDRIG ha lika grova drag av psykopati som en som kommer ifrån ett riktigt antisocial miljö med våld, övergrepp och missbruk.
Sen kan säker värde diagboser skillja dessa åt, det vore väl inte ett allt för ologiskt antagande att aspd narcissister med adhd är överrepreprcenterade vad gäller ett psykopatiskt beteende.
Vi famlar i mörker, men enligt min mening är en person bara psykopat om det tydligt visar sig.
Det visar sig alltid tydligt under särskilda omständigheter.. jäffla psykopatjäfflar som går på folks svagheter hela tiden... tur för dom själva att dom är så jävla fega..men så hittar dom allt vägar runt.. alla är i vägen för psykopaten till viss grad.. det är psykopatens värld.. så håll ett extra öga öppet
Vem som helst kan bli psykopat... men få VÄLJER att ta den vägen.. det skulle nog jag säga.
Folk borde vara mer medvetna om detta for fuck sake.. det kan finnas fler där ute än vad dom "räknat med" pffft... Dom flesta tror väl att psykopaterna är inlåsta galningar

Vänta lite nu.. jag vet om ett botemedel för psykopati! kallas LSD! FTW!
Senast redigerad av Magnitud 2013-01-01 kl. 15:15.
Senast redigerad av Magnitud 2013-01-01 kl. 15:15.
.
Just den filosofiska intelligensen, eller kanske främst impulskontrollen att inte låta den instinktiva intelligensen råda utan att först övervägt situationen. Olika situationer kräver olika lösningar för att långsiktigt få ut det mesta ur situationen.
Jag har en magkänsla att du är väldigt lik mig, att du har vandrat en del år av ditt liv i sociopatens skuggvärld men att du likt mig kunnat till slut hittat ut ur destruktivitetens skog. Du är yngre än mig så jag tror att du fortfarande har en del kortare svackor där "skuggvärldens trygga känslokalla" värld lockar och pockar på dig , men du har din son som håller dig stark när psykets vindar blåser hårt; så du är på rätt väg. (Det blir bättre för varje dag, vecka och år som går och tveka aldrig att höra av dig till mig när du behöver "let go of steam").
detsamma så du vill fortsätta. Uppskattar det verkligen!