2012-12-26, 02:09
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Kan ju bara säga att verkar som det kan vara fråga om extrem osäkerhet och bristande självförtroende och uppmärksamhetskåthet det gäller när man läser dessa trådar (om man nu orkar) och inte det minsta med psykopati eller med antisocial personlighetsstörning att göra.

Det går att hitta mycket motsägelsefullt här; att skriva sig vara typ 'infödd' ledare men att det tydligt framgår ett enormt osäkerhet i skriverier ...... mjaaaa jag tror inte ett ord !

Hej.

Då jag anar att du besitter en stark intuitiv förmåga att blottlägga svagheter besuttna av ditt motsatta kön så välkomnar jag dina ärligaste tankar rörande mig. Jag är här för att till slut försöka få reda på om min inre självbild är sann eller inbillad.

So my lady, sharpen your arrows

LL
Citera
2012-12-26, 02:19
Medlem
Jag är högst sannolikt psykopat.
Har inte heller något stort problem som jag upplever det.
Det har hjälpt mig ta kloka beslut som gjort mig framgångsrik i min bransch.

Däremot lider mitt sociala liv en smula och det stör mig lite. Samtidigt gör jag inget åt det.
Ser nog medmänniskor mer som brickor i ett spel än som levande varelser.

Jag har väldigt lätt att få sex och kan till stor del styra andra människor.
Har dock svårt att uppskatta dem för annat än vad jag kan få från personerna.

Jag tror inte jag kommer få en familj.
Jag kommer fortsätta vara framgångsrik, tjäna pengar och förbruka kvinnors kroppar - men aldrig vara kär.

Jag har ej varit i kontakt med vården. Tror inget gott skulle komma av det.
Hjälp finns nog inte. Det skulle bara innebära problem.

Finns det hopp för mig att bilda en kärleksfull familj eller är det uteslutet?
Ska jag satsa på importfru utan kärlek?
Finns det någon farlig baksida?

/Med vänlig hälsning,
Citera
2012-12-26, 02:39
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Frågan ställdes om personliga erfarenheter av en psykopat...

Efter ett tag orkade jag inte med att bli mer nedtryckt, med resultatet av att han blev våldsam. Började jag gråta så suckade han som om han var uttråkad, och tyckte att jag överdrev. "Typiskt kvinnor att börja grina så fort de inte får som de vill. Allt för att mannen ska känna sig skyldig. Men ditt gråt hjälper inte. Jag vet att du bara gör dig till, så sluta låtsas". När han var färdig så låtsades han som ingenting, frågade mig helt oberört vad "gumman vill ha till frukost".

Hej.

Samtidigt som jag måste erkänna att jag är inte mycket bättre än denne mannen trots att jag försöker allt jag kan för att "bli bättre", så tycker jag det är hemskt att du fått lida så mycket.

Jag har försökt förklara enormt många gånger för min fru sedan 10år tillbaka att jag inte förstår känslor, att allt jag har är att logiskt försöka förstå hur hon känner sig. Ändå så blir hon sårad av min okänslighet allt för ofta, dvs jag VET att jag inte försöker såra henne och försöker förklara det för henne men ändå blir hon sårad. Som tur är så kan jag reda ut detta nästa dag, inga problem då jag accepterat att det är jag som besitter en "defekt" och väljer att ta ansvar för den.

Ditt ex verkar vara i "denial mode", vad vet jag, men även en 100% självmedveten "känslokall" som jag är konstant ute och cyklar (mer eller mindre) då jag enbart kan förlita mig på kognitiv empati och gissningar av affektiv empati. När hon är pigg, utsövd och känslomässigt stabil då är jag plötsligt guld värd; detta då jag är väldigt påhittig, oändligt kreativ, fullständigt sorglös, i princip outtröttlig i strävan efter att uppfylla våra framtidsdrömmar, oförmögen till att vara negativ och innehar en stark sexualdrift (ja barnsligt att ta med det, men ni gillar det).

Så det finns ju en "flip-side" om du lyckas nå fram till din "dåre". Jag själv lyckades erfara en "mental hästspark" under ett LSD-rus för många herrans år sedan som starten på mitt "uppvaknande" till en allt eftersom växande självinsikt. Har dock ingen aning om hur stor chansen är att nå fram för en partner, men "tron" kan ju försätta berg så.....

Tro, beröm dig själv och stå på dig!

LL
Citera
2012-12-26, 11:08
Medlem
qdqdqs avatar
En ganska uppenbar faktor som infinner sig när folk ljuger är belöningen, alla vill kunna styra och ställa bli framgångsrika ha ett rikt liv fullt av spänning njutning. Saken är den att anti-social ps sällan leder till några riktiga framgångar mer en extremt tillfälliga, stabila förhållanden finns oftast inte på kartan. Det är en ständig flykt ifrån rättvisan och det tidigare livet som måste mörkläggas totalt, väldigt ofta är även ett substans missbruk inblandat.

Folk har hängt upp sig för mycket på psykopat chefs grejen, det är en extremt modifierad sanning. De flesta som har anti-social ps är extremt kriminella människor som inte har många fingrar över den undre världen, de spenderar stor del av livet i flängelse. Totalt obotliga återfallsförbrytare som oftast även är substans missbrukare, den parasitiska livsstilen är en överhängande faktor.
Citera
2012-12-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
En ganska uppenbar faktor som infinner sig när folk ljuger är belöningen, alla vill kunna styra och ställa bli framgångsrika ha ett rikt liv fullt av spänning njutning. Saken är den att anti-social ps sällan leder till några riktiga framgångar mer en extremt tillfälliga, stabila förhållanden finns oftast inte på kartan. Det är en ständig flykt ifrån rättvisan och det tidigare livet som måste mörkläggas totalt, väldigt ofta är även ett substans missbruk inblandat.

Folk har hängt upp sig för mycket på psykopat chefs grejen, det är en extremt modifierad sanning. De flesta som har anti-social ps är extremt kriminella människor som inte har många fingrar över den undre världen, de spenderar stor del av livet i flängelse. Totalt obotliga återfallsförbrytare som oftast även är substans missbrukare, den parasitiska livsstilen är en överhängande faktor.

Jag tror detta stämmer även på mig.
Jag är dock mycket framgångsrik i yrkeslivet och har en speciell talang, men min framgång kanske är TROTS min hjärna snarare än tack vare?

Jag satsar ofta på väldigt korta framgångar och har inget problem att redigera sanningen.
Jag skulle tro att minst 50% av mitt liv är hemligt även om jag har flickvän.

Jag har inget beroende utöver nikotin. Dricker ej alkohol. Röker ibland gräs.
Ogillar tabletter och liknande. Vet ej varför.
Citera
2012-12-27, 11:26
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Finns det hopp för mig att bilda en kärleksfull familj eller är det uteslutet?
Ska jag satsa på importfru utan kärlek?
Finns det någon farlig baksida?

/Med vänlig hälsning,

Att bilda en kärleksfull familj innebär att barnens behov kommer före dina egna. Att det är viktigare att vara närvarande i barnens liv, se dem, stötta dem, bekräfta dem, lyssna till dem och uppmuntra deras olika personligheter. Dessutom måste du göra detsamma för din fru. Allt detta innebär stora uppoffringar av din personliga tid, kompromissande och lagarbete med din fru.

Allt går det handlar enbart om hur stark din vilja är. Ett tips från en med erfarenhet; räkna med att få säga jag förstår inte ungefär en miljon gånger till din fru och lyssna. Att lära sig hur känslovärlden fungerar är inte lätt

LL
Citera
2012-12-27, 11:34
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Folk har hängt upp sig för mycket på psykopat chefs grejen, det är en extremt modifierad sanning. De flesta som har anti-social ps är extremt kriminella människor som inte har många fingrar över den undre världen, de spenderar stor del av livet i längelse. Totalt obotliga återfallsförbrytare som oftast även är substans missbrukare, den parasitiska livsstilen är en överhängande faktor.

Enligt min erfarenhet är skillnaden mellan psykopaten som sitter i fängelse och den som inte gör det att den fängslade var både fysiskt och psykiskt misshandlad under uppväxten men den som håller sig precis på rätt sida om "trubbelgränsen" enbart var psykiskt misshandlad. Den fysiska misshandeln gör att personen förlorar impulskontrollen (både fysiskt och verbalt) ==> endast en tidsfråga innan misshandelsdomarna kommer.

Jag har alltid haft kontroll över mina impulser, detta har medfört att jag kan välja agerande efter situation och har alltid haft konsekvenstänkande; till skillnad ifrån en hel del av mina olycksaligare vänner under uppväxten. De har blivit dömda för än det ena än det andra, vilket jag aldrig blivit.

Dina erfarenheter?

LL
Citera
2012-12-27, 16:48
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLagom
Enligt min erfarenhet är skillnaden mellan psykopaten som sitter i fängelse och den som inte gör det att den fängslade var både fysiskt och psykiskt misshandlad under uppväxten men den som håller sig precis på rätt sida om "trubbelgränsen" enbart var psykiskt misshandlad. Den fysiska misshandeln gör att personen förlorar impulskontrollen (både fysiskt och verbalt) ==> endast en tidsfråga innan misshandelsdomarna kommer.

Jag har alltid haft kontroll över mina impulser, detta har medfört att jag kan välja agerande efter situation och har alltid haft konsekvenstänkande; till skillnad ifrån en hel del av mina olycksaligare vänner under uppväxten. De har blivit dömda för än det ena än det andra, vilket jag aldrig blivit.

Dina erfarenheter?

LL

Nja jag tror att psykopati och anti-social ps är olika pga att psykopati är en blandning av nps och asps. Narcissister begår mycket mindre brott och är väldigt sällan substans missbrukare. Huruvida det är skillnad på folk som har anti-social ps om de har blivit fysiskt eller psykiskt misshandlade när de är små vet jag inte, vet bara att de som kommer ifrån ordande förhållanden med rika föräldrar begår mycket mindre brott, min teori är att de dels kan skydda sig mycket bättre med advokater och annat, sedan att det helt enkelt inte är lika nödvändigt att begå brott när man har pengar. Dessutom så utvecklar de förmodligen inte samma förakt emot omvärlden som de ifrån mer fattiga hårda kaotiska förhållanden.

Vill inte säga för mycket men jag kan väl säga att jag har träffat en hel del folk som sitter på livstid för våldsbrott, har haft väldigt mycket kontakt med folk som har den anti-social ps störningen i många år. Men oavsett om de kommer ifrån ordnade förhållanden eller inte så har de alltid haft ganska alvarliga impulstörningar, våld är en stor del av diagnosen enligt mig. Också extrema återkommande risktaganden där personen skiter i sin egen och andras säkerhet.
Senast redigerad av qdqdq 2012-12-27 kl. 16:58.
Citera
2012-12-28, 20:39
Medlem
Den huvudsakliga skillnaden mellan den kriminella psykopaten och den mer skötsamma kan nog vara en blandning mellan intelligens och miljö.

De jag träffat som är "sociopater" är inte speciellt klyfftiga personer inte heller en stor del av alla mina gamla antisociala vänner.
I den gemenskapen var jag flockledare, troligtvis pga min intelligens och handlings kraft, nu i efterhand kan jag tolka mer som att dessa personer var dom som alltid "hängde på" och följde med, inte var ledare, dock finns det en, min nemesis, är fortfarande förvryllad över hur överjävligt trevlig och "feg" han är trots sin störning, han gör verkligen inga krafft mätningar när han inte känner sig 100% överlägsen, det går aldrig för mig då jag troligtvis är narcissist och kontrar med ett motangrepp och sjuter honom under mig igen, han är förmodligen mycket farligare än mig men gör sig inte mödan, det skulle jag aldrig tillåta hehe.

Sen måste man förstå att personer som inte aggerar sin en "psykpat" faktiskt inte är en sådan, störningen har eskalerat så pass mkt pga miljön psykopaten växt upp i, det betyder att den mer ordnade personem per definition inte är en psykopat och har haft en lättare hem miljö, en person som kommer ifrån väl ordnade hem kan då ALDRIG ha lika grova drag av psykopati som en som kommer ifrån ett riktigt antisocial miljö med våld, övergrepp och missbruk.

Sen kan säker värde diagboser skillja dessa åt, det vore väl inte ett allt för ologiskt antagande att aspd narcissister med adhd är överrepreprcenterade vad gäller ett psykopatiskt beteende.

Vi famlar i mörker, men enligt min mening är en person bara psykopat om det tydligt visar sig.
Senast redigerad av awfullsinns 2012-12-28 kl. 20:45.
Citera
2012-12-30, 01:17
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Nja jag tror att psykopati och anti-social ps är olika pga att psykopati är en blandning av nps och asps.

Vill du utveckla vad du menar med det understrukna, osäker på om jag förstår dig rätt.

Citat:
Narcissister begår mycket mindre brott och är väldigt sällan substans missbrukare.

Nej deras drog är ju att stå i centrum för andras uppskattning

Citat:

Vill inte säga för mycket men jag kan väl säga att jag har träffat en hel del folk som sitter på livstid för våldsbrott, har haft väldigt mycket kontakt med folk som har den anti-social ps störningen i många år. Men oavsett om de kommer ifrån ordnade förhållanden eller inte så har de alltid haft ganska alvarliga impulstörningar, våld är en stor del av diagnosen enligt mig. Också extrema återkommande risktaganden där personen skiter i sin egen och andras säkerhet.

I den världen är det säkert inte heller precis lätt att hålla sig utanför våldet.

LL
Citera
2012-12-30, 02:09
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
De jag träffat som är "sociopater" är inte speciellt klyfftiga personer inte heller en stor del av alla mina gamla antisociala vänner.

De du klassat som sociopater var de fysiskt våldsamma? På vilket sätt är de inte speciellt klyftiga på?

Citat:
I den gemenskapen var jag flockledare, troligtvis pga min intelligens och handlings kraft, nu i efterhand kan jag tolka mer som att dessa personer var dom som alltid "hängde på" och följde med, inte var ledare, dock finns det en, min nemesis, är fortfarande förvryllad över hur överjävligt trevlig och "feg" han är trots sin störning, han gör verkligen inga krafft mätningar när han inte känner sig 100% överlägsen, det går aldrig för mig då jag troligtvis är narcissist och kontrar med ett motangrepp och sjuter honom under mig igen, han är förmodligen mycket farligare än mig men gör sig inte mödan, det skulle jag aldrig tillåta hehe.

Det du skriver här kan appliceras på mitt förhållande till en gammal vän till mig som jag ser som klockren narcissist, där jag kan se att han mycket väl skulle kunnat beskriva mig som du gör här; där jag var hans nemesis. Han kämpade, i vissa situationer, förvånansvärt hårt för att jag skulle hålla mig innanför hans "regelmall". Jag var både fysiskt och psykiskt starkare än honom men han var (och är) socialt starkare, jag behövde honom för att lära mig hans styrkor; i utbyte fick han en mycket tålmodig, okänslig men också många gånger en outhärdlig "wing-man". Faktum är, när jag tänker efter, att jag även varit "wing-man" till en klockren "våldsam psykopat", en klockren "normal alfa-hanne" och även en klockren "VD psykopat".

Citat:
Sen måste man förstå att personer som inte aggerar sin en "psykpat" faktiskt inte är en sådan, störningen har eskalerat så pass mkt pga miljön psykopaten växt upp i, det betyder att den mer ordnade personem per definition inte är en psykopat och har haft en lättare hem miljö, en person som kommer ifrån väl ordnade hem kan då ALDRIG ha lika grova drag av psykopati som en som kommer ifrån ett riktigt antisocial miljö med våld, övergrepp och missbruk.

Räcker psykiskt våld, terror & övergrepp samt missbruk upp till en liten sociopat personlighet enligt herrn?

Citat:
Sen kan säker värde diagboser skillja dessa åt, det vore väl inte ett allt för ologiskt antagande att aspd narcissister med adhd är överrepreprcenterade vad gäller ett psykopatiskt beteende.

Vi famlar i mörker, men enligt min mening är en person bara psykopat om det tydligt visar sig.

Det understrukna ringar in mig väldigt bra, där jag själv inte ser att jag har några narcissistiska behov; men jag inser att det finns många människor som korsat min väg som inte håller med mig på den punkten

Sen är vi även överens om "psykopaten", enligt DSM-kriterierna, och dennes tydliga "FTW-beteende".

LL
Citera
2012-12-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLagom
De du klassat som sociopater var de fysiskt våldsamma? På vilket sätt är de inte speciellt klyftiga på?

Det du skriver här kan appliceras på mitt förhållande till en gammal vän till mig som jag ser som klockren narcissist, där jag kan se att han mycket väl skulle kunnat beskriva mig som du gör här; där jag var hans nemesis. Han kämpade, i vissa situationer, förvånansvärt hårt för att jag skulle hålla mig innanför hans "regelmall". Jag var både fysiskt och psykiskt starkare än honom men han var (och är) socialt starkare, jag behövde honom för att lära mig hans styrkor; i utbyte fick han en mycket tålmodig, okänslig men också många gånger en outhärdlig "wing-man". Faktum är, när jag tänker efter, att jag även varit "wing-man" till en klockren "våldsam psykopat", en klockren "normal alfa-hanne" och även en klockren "VD psykopat".

Räcker psykiskt våld, terror & övergrepp samt missbruk upp till en liten sociopat personlighet enligt herrn?

Det understrukna ringar in mig väldigt bra, där jag själv inte ser att jag har några narcissistiska behov; men jag inser att det finns många människor som korsat min väg som inte håller med mig på den punkten

Sen är vi även överens om "psykopaten", enligt DSM-kriterierna, och dennes tydliga "FTW-beteende".

LL

Ja mkt våldsamma, flera mord och mordförsök, dom är vad jag kan kalla instinktivt intelligenta, dock saknar som det jag skulle vilja benämna som "filosofisk intelligens", efter som dom inte känner som jag gör blir jag mkt road över deras överspel eftersom dom utväcklat sina reaktioner ifrån folk med kognitiv empati och inte från min aspergerd synvinkel så är det så äckligt uppenbart för mig, där har jag mitt enorma övertag.

Ja är självmedveten trots att jag applicerar min falska självbild för att klara av att leva utan att bekräfta den rent fysiskt.

Ja det vet jag inte, allt jat vet är att du är alldeles för filosofiskt intelligent för att plattsa bland dessa, det är inget possitivt med att vara psykopat.

Ja du är narcissist, väldigt tydligt väldigt väldigt tydligt men det betyder INTE att den är negativt inriktad imot andra månniskor bara där det passar enligt dina principer dvs där du rättfärdigar dina handlingar vad gäller svaghet och styrka på din motpart.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in