2009-10-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Hur många psykopater finns det i Sverige/Europa/USA/Världen?

Det är helt okänt då bara ett fåtal får diagnosen och forkning endast sker i mindre delar av världen. Det uppskattas till ca 1 % av befolkningen men kan nog variera lite beroende av plats. Rent hypotetiskt borde det kunna vara en större andel i tuffare områden.

Så runt 70k -100k i Sverige.
Citera
2009-10-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Om du är så kunnig som du påstår, vilket du fortfarande påstår så borde du veta att en psykopat kan hata någon som har fått dem att tappa ansiktet. Lr hur. Någon som "besegrar" dem.

Det är möjligt att killen är en "stalkers" och misshandlare som inte kunde ta att han blev dumpad men det stämmer fortfarande inte med den enormt kontrollerade image han hade byggt upp under många år mot hela umgängeskretsen, lr?! De brukar väl i regel bete sig som vanliga människor och inte såååå sympatiska?!

Jag vill inte alls bara ha bekräftelse på min tolkning men om du ska övertyga mig om att det är fel så måste vi "bolla" tankar och du måste ta att jag ifrågasätter dig när du inte besvarar frågorna från de andra här. Jag tycker att min misstro är befogad.
För allt vad jag vet kan du vara en psykopat som anser dig mer kunnig än psykologer och vill skrävla på nätet. Lr hur?!

Passar det inte så lämna tråden. Du kan starta en egen tråd där du får uppfylla dina behov på bekräftelse och skriva av dig.

Förövrigt så kan inte psykologer mycket om psykopati med några få undantag i Sverige. En psykolog arbetar främst med personalfrågor och med folk som söker för att få hjälp. Psykopater söker inte hjälp.
Citera
2009-10-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Passar det inte så lämna tråden. Du kan starta en egen tråd där du får uppfylla dina behov på bekräftelse och skriva av dig.

Förövrigt så kan inte psykologer mycket om psykopati med några få undantag i Sverige. En psykolog arbetar främst med personalfrågor och med folk som söker för att få hjälp. Psykopater söker inte hjälp.
Jag lämnar definitivt tråden nu efter upprepade försök att få svar på min fråga - hur du kan tycka att den är ot är helt obegripligt.

Tråkigt att detta bara blev ännu en oseriös psykopattråd..
Citera
2009-10-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Jag lämnar definitivt tråden nu efter upprepade försök att få svar på min fråga - hur du kan tycka att den är ot är helt obegripligt.

Tråkigt att detta bara blev ännu en oseriös psykopattråd..

Jag tycker snarare det är "obegripligt" att bortskämda snorungar som du inte respekterar att denna tråd är på mina vilkor.
Citera
2009-10-29, 12:00
Bannlyst
Det enda som spelar någon roll är att han kan ge belägg för sina åsikter på en nivå som passar de som frågar. Detta verkar vara fallet än så länge då de flesta är ytterst nöjda med wikipedia och liknande källor.

Alla kan således vara nöjda och glada.
Citera
2009-10-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StAugustin
Det enda som spelar någon roll är att han kan ge belägg för sina åsikter på en nivå som passar de som frågar. Detta verkar vara fallet än så länge då de flesta är ytterst nöjda med wikipedia och liknande källor.

Alla kan således vara nöjda och glada.

Ni är välkommna att ställa mer avancerade frågor. Men ni kan inte vara naiva och tro att det alltid finns några vetenskapliga svar. Forskning är oftast väldigt spjutspetsinriktad.
Citera
2009-10-29, 12:16
Medlem
Citat:
Jag tycker snarare det är "obegripligt" att bortskämda snorungar som du inte respekterar att denna tråd är på mina vilkor.
Och dina villkor är att du i form av självutnämd expert och forskare skall svara på frågor och tro att du kommer undan med det?

Det funkar inte så pysen. Och spar på förolämpningarna, de kommer du behöva senare..
Citera
2009-10-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Och dina villkor är att du i form av självutnämd expert och forskare skall svara på frågor och tro att du kommer undan med det?

I trådstarten står det bokstavligen att jag inte är någon expert.
Citera
2009-10-29, 12:37
Medlem
Citat:

Ja, det inlägget var väldigt talande för vem du är och jag behöver inte lära mig något av dig..
Det säger även en hel del om varför du skapade en tråd.
Citera
2009-10-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
jag behöver inte lära mig något av dig..

Det var det jag visste från början. Som sagt tidigare.
Citera
2009-10-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ni är välkommna att ställa mer avancerade frågor. Men ni kan inte vara naiva och tro att det alltid finns några vetenskapliga svar. Forskning är oftast väldigt spjutspetsinriktad.

Okej, en liten mer avancerad fråga, som du som forskat borde kunnna svara på.

Något som har förundrat mig är att det finns studier som visar att höga poäng på pcl-r innebär ökad frekvens av användande av preventiv medel(kondom) hos prostituerade.

Hur kommer sig detta?
Citera
2009-10-29, 12:51
Medlem
Profaxs avatar
Vad kom du fram till med din forskning? Vilka mål hade du? Hur många deltagare? Vilken metod använde du? Hypoteser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in