2007-08-11, 02:02
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
De "fångar" ju inte bara kvinnor utan alla, t ex de som rekryterar. Just eftersom de är "vältaliga, charmiga och intressanta" och duktiga på att manipulera.

En psykopat vet vad vi vill höra och säger det. Han tycks ha gott omdöme och god mental hälsa. Harvey Checkley har skrivit en bok om det som heter just "The mask of sanity". Psykopaten kan inte avslöjas med vanliga tester vid rekrytering.

Förmodligen har vi alla mött psykopater och om vi inte kommer i djupare kontakt med dom så tycker vi bara att de var ovanligt trevliga.

Sant
Citera
2007-10-02, 13:52
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Nja, ha försökt förklara att jag är ute efter personliga erfarenheter...

Har en psykopat på mitt jobb som jag dejtade ett par ggr och tyvärr fick känslor för. Hade tack och lov aldrig sex. Det jag först och främst tänker på när jag tänker på henne är hennes ständiga status tänkande. Får jag hennes status att falla blir hon bindgalen.
-Hon älskar att få sina "icke allierades" status att falla men när man ger igen med samma mynt blir hon galen och kommer med lögner.
-Hon har spridit ut lögner om mina kollegor för att få mig att bråka med dem men jag genomskåda henne.
-Hon älskar att fjäska för sina allierade men älskar också att göra allt sin makt för att sänka dem som inte tycker om henne med intriger, lögner, skvaller och skitsnack.
-Under våra dejter ville hon bara att jag skulle snacka skit om våra kollegor så att hon kunde använda det som ett sätt att säta knivar i ryggen på mig om det visade sig att jag senare inte ville dansa efter hennes pipa.
-Hon älskar att bestämma och låtsas ha kompetens hon inte har.
-Hon säger att hon har hudcancer trots att hon åker till Spanien och Grekland för att sola. Tror allt är lögn men jag har sett hennes likbleka armar.
-Anpassar det som hänt på resan eller under helgen efter vem hon pratar med. Med äldre var det lugnt och stillsamt. Med yngre lyssnare var det hålligång dygnet runt.
-Innan avdelningsfester blir man jättepoppis men efter är man inte värd ett skit. Blev behandlad som en tunna skit i höstas men när julbordet blev utannonserat så skulle man ordna förfest, efterfest och skjuts till henne.
-Hon försöker vara social när hon vet att hon kan vinna något på det. Typ snappa upp skitsnack om någon som hon kan vända till sin egen fördel. Och hon är bara social med sina "fiender" när hon kan vinna något på det.
-På våran första dejt var hon skitspydig i början men när vi skulle skiljas var hon jättetrevlig efter att jag avslöjat att jag kommer ärva en hel del. Jag avslöjade det enbart för att jag visste att hon var dum i huvvet.
-Hon älskar också att lägga sin egen skuld på andra. Gör hon bort sig letar hon efter sätt att skuldbelägga andra.

Skulle säkert kunna skriva 10 ggr så mycket men jag ska till jobbet nu. Inser också nu att jag inte borde lägga så mycket energi på henne.
Citera
2007-10-03, 00:59
Bannlyst
Fyfan vad jag älskar dessa sortens människor. Mänskliga rovdjur. Tar vad de vill ha utan att ens blinka. Sårar de folk så bryr de sig inte ett dugg. En sann övermänniska. Förintar sina fiender totalt.
Citera
2007-10-03, 01:19
Medlem
StoneWolfs avatar
Kom på en annan sak.

Hon var väldigt på att jag skulle bjuda ut henne. Men efter våran första dejt var det väldigt viktigt för henne att påpeka att det minsann fanns mycket fler snygga killar på avdelningen bredvid. Och hon märkte att jag tog illa vid mig och det märktes att hon njöt av det. Dock märkte hon senare att jag hittat en trevligare och snyggare tjej att flörta med för hon snackade skit om henne inför mig. En riktig jävla räpa är vad hon är.
Citera
2007-10-04, 11:06
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Men se på typ Ted Bundy, John Gacy, Ed Gein, etc.
Alla de har haft bra jobb, varit charmiga, välutbildade och smarta och så säger alltid folk om seriemördare "jag kan inte tro att det var han som gjorde det" när de fångas.

Ed Gein hade inget "bra jobb", var inte "charmig", "välutbildad och smart". Han var en gravt hämmad man som var totalt kuvad av sin stränga mor även efter att hon gått bort. Han var lågbegåvad - uppfattades närmast som lätt utvecklingsstörd av sin omgivning - och försörjde sig på diversearbete mestadels inom lantbruket, hade svårt att ta kontakt med kvinnor och levde i total misär tillsammans med liket av sin mor i det förfallna hus han vuxit upp i.

John Wayne Gacy arbetade som skoförsäljare och kock i en snabbmatsrestaurant innan han startade byggfirma, vilken dock gick halvknackigt p.g.a. ryktena om Gacys smygbögande med tonårspojkar.

Ja du, vilka övermänniskor de var, fete smygbögen Gacy och efterblivne morsgrisen Gein...

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Fyfan vad jag älskar dessa sortens människor. Mänskliga rovdjur. Tar vad de vill ha utan att ens blinka. Sårar de folk så bryr de sig inte ett dugg. En sann övermänniska. Förintar sina fiender totalt.

Jag tycker du skall lägga ner din patetiska dyrkan av psykopater; du gör dig bara löjlig med dina romantiska svärmerier.
Citera
2007-10-04, 13:03
Bannlyst
Jag tror faktiskt inte dom du nämner ovan kalasas som psykopater. Psykopater är aldrig psykotiska (bor tillsammans med lik och dyrligt), i allmänhet har dom en stabil självbild lever inte i fantasi världar eller med vanföreställningar, dessutom är perversioner och inåtvänt beteende ovanligt, tvärt om psykopaten briljerar gärna och är på de sättet upptagen va vad andra tycker om honom; socialstatus pengar, kvinnor osv är viktigt.

Psykopater som är involverade i våld tar sällan livet av offret; tvärt om är de vanligt att psykopaten tillsynes okontrollerat misshandlar någon för att plötsligt precis innan personen riskerar alvarliga skador slutar; en psykopat är alltså mindre benägen att verkligen ta livet av någon än vilken Svensson som helst som är inbladad i bråk, och är hela tiden medveten om vad som händer.

de finns massor av grymma och vidriga människor som begår brott som knappast kan klassas som psykopater, columbine mördarna tillexempel var knappast psykopater. Även om de är bekvämt att påstå att alla vidriga brott begås av psykopater så är de snarare så att de brott man gärna förknippar med psykopati har helt andra gärningsmän ofta med tragisk bakgrund.
Citera
2007-10-04, 13:12
Bannlyst
De ofta personer som tror på någon slags rättvisa, och som stör sej på att psykopatens livsstil faktiskt ofta är framgångsrik, som vänder sej strakast i mot psykopati och psykopater.
Citera
2007-10-04, 15:49
Medlem
Psykopater är sociala.

Antisocial är man om man aktivt eller passivt ogillar socialt umgänge.

Ickesocial är man om inte har förmåga till sociala relationer.
Citera
2007-10-04, 20:00
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Psykopater är sociala.

Antisocial är man om man aktivt eller passivt ogillar socialt umgänge.

Ickesocial är man om inte har förmåga till sociala relationer.

Fel. Antisocial betyder att man avviker från samhällets normer; social åsyftar här samhällsgemenskapen och har ingenting att göra med huruvida man har lätt eller svårt för socialt umgänge i största allmänhet. Personer med antisocial personlighetsstörning är ofta utåtriktade, för att inte säga påträngande gentemot andra människor, och denna diagnos överensstämmer i stort med vad som brukar kallas psykopati.
Citera
2007-10-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Fel. Antisocial betyder att man avviker från samhällets normer; social åsyftar här samhällsgemenskapen och har ingenting att göra med huruvida man har lätt eller svårt för socialt umgänge i största allmänhet. Personer med antisocial personlighetsstörning är ofta utåtriktade, för att inte säga påträngande gentemot andra människor, och denna diagnos överensstämmer i stort med vad som brukar kallas psykopati.

Så om man inte är i ett samhälle och ogillar socialt umgänge eller använder det utanför normernas gränser är man antisocialtumgänge?.

Var kan jag läsa samhällets normer?.
Citera
2007-10-04, 20:53
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Så om man inte är i ett samhälle och ogillar socialt umgänge eller använder det utanför normernas gränser är man antisocialtumgänge?.

Var kan jag läsa samhällets normer?.

Jag förstår inte vad du menar med "är man antisocialtumgänge?". Vad är "antisocialtumgänge"?

Man är inte antisocial bara för att man är blyg, tillbakadragen eller ens enstöring. Antisocial är man däremot om man avvisar samhällets normer och endast handlar utifrån sina egoistiska behov utan hänsyn till sin omgivning, dvs. man är att betrakta som mer eller mindre kriminell i sinne och handlingar.

Samhällets normer finns dels kodifierade i våra lagar, dels i de allmänna regler som det stora flertalet finner för rimliga utan att de för den skull behöver vara satta på pränt. Och, nej, man är inte antisocial för att man ibland ägnar sig åt harmlösa hyss, tänker kritiskt eller likt Sverker Åström sätter på sig olikfärgade strumpor.
Citera
2007-10-04, 21:29
Bannlyst
Ni som verkar vara såna experter att se vilka som är "psykopater" eller inte, jag är nyfiken på vad ni ställer för "diagnos" på denna fiktiva karaktär i dessa två klipp. Är han "psykotisk" eller? Tänk på att han en wiseguy (kriminell) bara, innan ni ställer er diagnos:

http://www.youtube.com/watch?v=QyVmWwHIcQg

http://www.youtube.com/watch?v=nu5kVzGErwk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in