2009-10-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penselmakarn
Okej, en liten mer avancerad fråga, som du som forskat borde kunnna svara på.

Något som har förundrat mig är att det finns studier som visar att höga poäng på pcl-r innebär ökad frekvens av användande av preventiv medel(kondom) hos prostituerade.

Hur kommer sig detta?

Den var lite rolig.
Citera
2009-10-29, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Den var lite rolig.

Ja visst är den.. Vet du vad det beror på?
Citera
2009-10-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Vad kom du fram till med din forskning? Vilka mål hade du? Hur många deltagare? Vilken metod använde du? Hypoteser?

Inte så mycket. Kontentan var att det inte är en homogen gruppering utan att variationen är stor. Det är viktigt att förstå att "hollywoodpsykopaten" sällan existerar och att den föreställning som folk har om psykopater inte är korrekt. Men det är väl som fördomar mot andra grupperingar. Det förenklas allför ofta.
Citera
2009-10-29, 13:16
Medlem
Är din avhandling publicerad i någon vetenskaplig tidsskrift? Om ja, i vilken?
Citera
2009-10-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ja visst är den.. Vet du vad det beror på?

Nej, upplys mig.

Jag känner bara till forskning som gjorts på kunderna.
Citera
2009-10-29, 13:48
Medlem
Citat:
Nej, upplys mig.

Jag känner bara till forskning som gjorts på kunderna.

Jag vet inte. Det var därför jag frågade.

Vad säger forskningen som gjorts på kunderna?
Citera
2009-10-29, 14:57
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Det var därför jag frågade.

Vad säger forskningen som gjorts på kunderna?

Det var därför jag skrattade.

Kommer inte ihåg exakt men de borde finnas en större frekvens av psykopati.

Det finns en studie som gjorts på hallickar som är intagna där de uppvisar en större tendens för psykopati. Psykopater gillar kontroll så det är väl ett av skälen.
Citera
2009-10-29, 20:03
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Det är helt okänt då bara ett fåtal får diagnosen och forkning endast sker i mindre delar av världen. Det uppskattas till ca 1 % av befolkningen men kan nog variera lite beroende av plats. Rent hypotetiskt borde det kunna vara en större andel i tuffare områden.

Så runt 70k -100k i Sverige.

Känns tryggt att det bara finns 100 000 psykopater i Sverige.
Citera
2009-10-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Är din avhandling publicerad i någon vetenskaplig tidsskrift? Om ja, i vilken?
Vilken avhandling?
Det här handlar om ett komvuxarbete eller möjligen en uppsats på högskolans A-nivå..
Citera
2009-10-29, 21:22
Medlem
Här är Pimp studien.

http://www.hare.org/references/SpideletalCJPSS2006.pdf
Citera
2009-10-30, 17:28
Medlem
Citat:
Här är Pimp studien.

http://www.hare.org/references/SpideletalCJPSS2006.pdf

Tack! Ska bli intressant att läsa.
Citera
2009-11-10, 20:03
Medlem
Att det bara skulle finnas 1 % psykopater låter som en extremt låg siffra.
Enligt andra uppgifter ligger antalet mellan 2 och 5 % av befolkningen. Det psykopatiska förhållningssättet sprider sig dock till andra som ser deras vidriga uppförande som något eftersträvansvärt. På det viset blir psykopatin i det närmaste smittsam.

Att det finns psykopater som även är stalkers råder det ingen tvivel om och det är heller inte konstigt att det förhåller sig så. De vill utöva makt och släpper ogärna ett offer som kan förse dem med den "näring" de behöver. Om den forskning TS uppger sig ha gjort även omfattat psykopaters relationer så bör det ha framkommit att de ofta förföljer kvinnor (eller män i förekommande fall) som har lämnat dem. De har av naturliga skäl svårt att acceptera att bli lämnade, om någon ska lämna alls så är det psykopaten själv. När han har lust. Inte när någon annan vill.

Psykopater är otrevliga jävlar som misslyckas med alla sina relationer, ingen gillar en psykopat i längden. Iskallt beräknande suger de ut sin närmaste omgivning på energi och livslust och lämnar efter sig kaos och förödelse.
I företagsvärlden blir de gärna chefer och kan förstöra hela företag eller avdelningar, där lämnar de efter sig långtidssjukskriven personal och dålig ekonomi. De går ofta frivilligt innan katastrofen är ett faktum.

Min forskning är helt ovetenskaplig och grundar sig på litteraturstudier och empiri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in