Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Den här tråden handlar om psykopati. Inte om hur den akademiska världen ser ut och fungerar.
Håll er ontopic.
Det är väl i högsta grad en relevant fråga och inte alls of topic.
För nätet är ju ett utmärkt forum för att konsturera en bild av sig själv som inte överrensstämmer med verkligheten.
Om man dessutom är lite hemma på psykopatiområdet, vilket du uppger dig vara, så borde du ju ha en rätt stor portion förståelse för att frågan ställs. Det är stor spännvidd i din innehållsdeklaration: ”forskat inom ämnet psykopati” och ”haft experter som handledare” . (Mellan exempelvis en utexaminerad psykolog med yrkeserfarenhet inom RMV, forskarutbildning och skrivit avhandling på doktorsnivå respektive en beteendevetare, direkt från gymnasiet, som skrivit examensuppsats.) Båda kan sägas ”forska” inom ämnet och ha handledning av ”expert”.
Att vissa då önskar en slags innehållsdeklaration bakom olika påståenden, är ju naturligt, sunt och ”psykopati-preventivt”.