2009-10-27, 23:54
  #229
Medlem
Rahaats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Hej

Lite symptom
- Blir lätt riktigt arg, dock inte värre än att jag slår på saker och skriker.
- Romantiserar våld, fantiserar dagligen om att skuta, mörda etc..
speciellt personer jag är arg på vilket det finns gott om.
- Blir lätt utråkad av vardagen, måste testa nya saker hela tiden.
- Känner mig offta misslyckad trots bra karriär.
- Spontan och burdus, tänker inte på att folk tar illa upp, bryr mig inte så mycket heller.
- Anser att i allmänhet är folk sämre än mig och i regel dumma i huvudet på ett eller annat sätt.
- Har ibland självmordstankarnär jag är ensam.
- Bra självförtoende i grupp, växer när jag står i centrum.
- Gillade att sätta eld på saker när jag var yngre.


Det jag fyllde i är det du skrev som vi har gemensamt av din lilla lista.

Det med vardagen är bland annat det som drog in mig i kriminalitet och huliganlivsstil, då jag mår bra av att misshandla någon, mitt självförtroende och min vardagslycka får en riktig boozt i flera dagar efteråt. Älskar även att ha en person ligga (jag är en sån feg krake som slår på liggande) och det gör jag endast för att jag älskar det. Ha total makt över någon för en liten stund är en mäktig och underlig känsla. Likaså jag älskar känslan av att någon fruktar mig.
__________________
Senast redigerad av Rahaat 2009-10-27 kl. 23:58.
Citera
2009-10-28, 05:42
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Nej, nu börjar jag också undra om du har studerat trådarna här lr haft en handledare på Mc Donald´s.

Om man möter en underbar människa och är tillsammans med honom i ett halvår och han tappar kontrollen och en helt annan människa tittar fram så är man sjutton ingen "stalker" utan sinnesjuk på något sätt.
Vi bedömde det som en psykopat just pga att han så skickligt dolde sitt rätta jag och var "helt underbar och harmonisk".

Men vi är inga psykologer, det är möjligt att killen var schizofren, vad vet jag. Men efter att han tappade kontrollen på fyllan så tappade han masken inför alla som hade känt honom länge som en underbar människa med stor självkontroll och ett mkt jämt humör.

När han råkade sammanstråla med henne på en krog i Stockholm så skulle han flyga på henne och när en stor, kraftig polare till honom ställde sig ivägen så var han helt förbytt och skrek åt polaren att flytta på sig.

Han tappade alltså kontrollen även i nyktert tillstånd. Masken rämnade. Därför gissade vi "amatörpsykologer" på att det var en renodlad psykopat som hatade henne för att hon hade fått honom att tappa ansiktet??!!

Ja, det var därför jag startade den här tråden. För att lära ut om någon var intresserad. Inte för att ge dig bekräftelse för dina felaktiga uppfattningar.

Psykopater hänger generellt inte upp sig emotionellt vid människor. De går bara vidare och lämnar offret. Sk “stalkers” är sällan psykopater. De har andra problem som väldigt dåligt självförtroende efter tidigare “svek” och avvisningar som de inte kunnat hantera.

Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Hej

Har misstänkt en längre tid att något är knas med mig, kan vara önsketänkade så jag litar inte riktigt på mig i denna fråga.

Är jag bara lite av en avart eller är alla så här (tror jag inte).
Kan jag klassas som .. troligtvis det eller det?


Lite symptom
- Blir lätt riktigt arg, dock inte värre än att jag slår på saker och skriker.
- Romantiserar våld, fantiserar dagligen om att skuta, mörda etc..
speciellt personer jag är arg på vilket det finns gott om.
- Blir lätt utråkad av vardagen, måste testa nya saker hela tiden.
- Känner mig offta misslyckad trots bra karriär.
- Spontan och burdus, tänker inte på att folk tar illa upp, bryr mig inte så mycket heller.
- Anser att i allmänhet är folk sämre än mig och i regel dumma i huvudet på ett eller annat sätt.
- Har ibland självmordstankarnär jag är ensam.
- Bra självförtoende i grupp, växer när jag står i centrum.
- Gillade att sätta eld på saker när jag var yngre.

Hör inte röster, hallucinerar inte, dricker inte en massa och knarkar inte.

Tycker nog ändå att jag har ett ganska bra liv, beror givetvis på dagsformen.
Kommer inte orka bry mig om att kontakta psyk men försöker läsa på själv om olika diagnoser osv..

Du är sannolikt inte en psykopat. Du verkar mera ha höga krav på dig själv och ha lite dåligt självförtroende. Du verkar mera vara åt det antisociala/narcissistiska hållet men du har nog inte någon av de störningen heller.

Många skulle nog känna igen sig i det du skriver. Jag gillade också bla att elda när jag var barn.
Citera
2009-10-28, 06:09
  #231
Medlem
Kan psykopater gråta?
Citera
2009-10-28, 06:20
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meckel
Kan psykopater gråta?

Självklart kan de det. Men knappast av emotionella skäl.
Citera
2009-10-28, 11:33
  #233
Medlem
ZVIVIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Den här tråden handlar om psykopati. Inte om hur den akademiska världen ser ut och fungerar.

Håll er ontopic.

Det är väl i högsta grad en relevant fråga och inte alls of topic.
För nätet är ju ett utmärkt forum för att konsturera en bild av sig själv som inte överrensstämmer med verkligheten.

Om man dessutom är lite hemma på psykopatiområdet, vilket du uppger dig vara, så borde du ju ha en rätt stor portion förståelse för att frågan ställs. Det är stor spännvidd i din innehållsdeklaration: ”forskat inom ämnet psykopati” och ”haft experter som handledare” . (Mellan exempelvis en utexaminerad psykolog med yrkeserfarenhet inom RMV, forskarutbildning och skrivit avhandling på doktorsnivå respektive en beteendevetare, direkt från gymnasiet, som skrivit examensuppsats.) Båda kan sägas ”forska” inom ämnet och ha handledning av ”expert”.

Att vissa då önskar en slags innehållsdeklaration bakom olika påståenden, är ju naturligt, sunt och ”psykopati-preventivt”.
Citera
2009-10-28, 12:12
  #234
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Hej

Har misstänkt en längre tid att något är knas med mig, kan vara önsketänkade så jag litar inte riktigt på mig i denna fråga.

Är jag bara lite av en avart eller är alla så här (tror jag inte).
Kan jag klassas som .. troligtvis det eller det?


Lite symptom
- Blir lätt riktigt arg, dock inte värre än att jag slår på saker och skriker.
- Romantiserar våld, fantiserar dagligen om att skuta, mörda etc..
speciellt personer jag är arg på vilket det finns gott om.
- Blir lätt utråkad av vardagen, måste testa nya saker hela tiden.
- Känner mig offta misslyckad trots bra karriär.
- Spontan och burdus, tänker inte på att folk tar illa upp, bryr mig inte så mycket heller.
- Anser att i allmänhet är folk sämre än mig och i regel dumma i huvudet på ett eller annat sätt.
- Har ibland självmordstankarnär jag är ensam.
- Bra självförtoende i grupp, växer när jag står i centrum.
- Gillade att sätta eld på saker när jag var yngre.

Hör inte röster, hallucinerar inte, dricker inte en massa och knarkar inte.

Tycker nog ändå att jag har ett ganska bra liv, beror givetvis på dagsformen.
Kommer inte orka bry mig om att kontakta psyk men försöker läsa på själv om olika diagnoser osv..

Låter som någon typ av ADHD blandat med depression, depressionen gör att du blir att tänka okänsligt och därför tycker du att andra människor är dumma i huvudet. Känns det som att det inte spelar någon roll vad du gör längre och du praktiskt sätt skulle kunna dra fram dasen och olla på McDonalds kassörskans ansikte utan att skämmas? Isåfall är det nog depression.
Citera
2009-10-28, 13:42
  #235
Medlem
Rahaats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Självklart kan de det. Men knappast av emotionella skäl.

Jag grät mycket när jag var liten till mina föräldrar så att vi kunde flytta till en annan stad. Efter 8 månader gråtande varje dag jag kom hem från skolan så fick jag in min vilja att flytta till annan stad. Jag använder fortfarande gråtkortet ibland, för att visa mig känslofylld till en kvinna t ex, då en del gillar hårdare män som har mycket känslor haha.
Citera
2009-10-28, 19:05
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Ja, det var därför jag startade den här tråden. För att lära ut om någon var intresserad. Inte för att ge dig bekräftelse för dina felaktiga uppfattningar.

Psykopater hänger generellt inte upp sig emotionellt vid människor. De går bara vidare och lämnar offret. Sk “stalkers” är sällan psykopater. De har andra problem som väldigt dåligt självförtroende efter tidigare “svek” och avvisningar som de inte kunnat hantera.

Om du är så kunnig som du påstår, vilket du fortfarande påstår så borde du veta att en psykopat kan hata någon som har fått dem att tappa ansiktet. Lr hur. Någon som "besegrar" dem.

Det är möjligt att killen är en "stalkers" och misshandlare som inte kunde ta att han blev dumpad men det stämmer fortfarande inte med den enormt kontrollerade image han hade byggt upp under många år mot hela umgängeskretsen, lr?! De brukar väl i regel bete sig som vanliga människor och inte såååå sympatiska?!

Jag vill inte alls bara ha bekräftelse på min tolkning men om du ska övertyga mig om att det är fel så måste vi "bolla" tankar och du måste ta att jag ifrågasätter dig när du inte besvarar frågorna från de andra här. Jag tycker att min misstro är befogad.
För allt vad jag vet kan du vara en psykopat som anser dig mer kunnig än psykologer och vill skrävla på nätet. Lr hur?!
__________________
Senast redigerad av Tina... 2009-10-28 kl. 19:08.
Citera
2009-10-28, 19:13
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Låter som någon typ av ADHD blandat med depression, depressionen gör att du blir att tänka okänsligt och därför tycker du att andra människor är dumma i huvudet. Känns det som att det inte spelar någon roll vad du gör längre och du praktiskt sätt skulle kunna dra fram dasen och olla på McDonalds kassörskans ansikte utan att skämmas? Isåfall är det nog depression.

Ja, jag håller med. Man kan ha olika grader av ADHD.. Min personliga uppfattning är att vi har mer lr mindre många oss av men att det blir problem om man har mkt. Och vad jag har förstått så är det vanligt att om man har allvarligare ADHD så har man tendens att vara självdestruktiv.

Man kan vakta sina tankar och mota bort dem som är negativa. Om du träffar en människa som du inte gillar så försök att fokusera på att hitta något du gillar, typ håret.. What ever.. Om man är hatisk och negativ så alstrar man bara mer sådan energi och blir bara mer negativ.. Det är bättre att försöka anstränga sig att vara positiv så mkt man kan..
Men helvete, den här årstiden är det jävligt svårt ibland!!!
Citera
2009-10-28, 19:38
  #238
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rahaat
Du kan få 0, 1 eller 2 poäng per punkt.

När jag gjorde den där för mig själv fick jag 34 poäng.

isnt that nice ?

Visst är det synd om små sjuka barn ?
Citera
2009-10-28, 20:08
  #239
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Känns det som att det inte spelar någon roll vad du gör längre och du praktiskt sätt skulle kunna dra fram dasen och olla på McDonalds kassörskans ansikte utan att skämmas? Isåfall är det nog depression.

Inte dra fram dasen men jag har efter upptäckten att dippsåsen saknades i MC Donalds påsen (när jag kom hem), satt mig i bilen och åkt tillbaka till MC Drive in och bokstavligen skrikigt sönder högtalaren kopplad till mic'en där man beställer.

Om jag minns rätt påpekade jag till chefen ( som genast kom till luckan ) att alla som jobbar där måste vara totalt efterblivna. Tog dippsåsen och bad dom dra åt helvete.

Det skämms jag inte för, tycker dock efteråt att det var lite överdramatiskt kanske. Lite svårt att fatta när man handlar impulsivt och aggresivt.
__________________
Senast redigerad av citymormor 2009-10-28 kl. 20:15.
Citera
2009-10-28, 20:28
  #240
Medlem
Promotions avatar
Hur många psykopater finns det i Sverige/Europa/USA/Världen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in