Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-10, 22:34
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Beror givetvis på vem man frågar... Ingen av de kommer redogöra någon slags objektivitet.
Se debatten och bilda dig en egen uppfattning. Den enda någorlunda objektiva utvärdering man kan göra är att se hur opinionsundersökningarna förändras efter debatten. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om demokraterna byter ut Kamala mot Michel O efter debatten.
Citera
2024-09-10, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Trump hyser mycket mer personligt agg mot Biden (som försökt fängsla honom) än mot Kamala. Trots detta skötte han debatten mot Biden i Juni så exemplariskt att Biden tvingades avsäga sig sin kandidatur.

Vad är det som får dig att tro att han skulle sköta sig sämre mot Kamala?

Det var för hans taktik var att låta biden prata mycket, han hade förlorat på att prata mycket för då hade biden fått mindre tv-tid. Kamala är dock vad man än tycker om hennes politik en bättre debattör än Trump. Man märker även hur hans självförtroende har blivit skadad av att börja förlora i mätningarna mot ”Camrade kamala”. Att han börjat kalla Tim Walz för ”Tampoon Tim” säger också något. Han har alltid kommit på roliga och passande smeknamn men tampoon Tim är bara sjukt barnsligt. Ham kommer förlora stort i November.
Citera
2024-09-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Hur många gånger kommer Donald "unfit for office" Trump att ljuga under debatten?

Om linan för Over/Under ligger på 15 lögner så skulle jag lätt betta femsiffrigt belopp på Over.
Du är helt besatt av att kalla andra som har andra åsikter för lögnare, här Trump. Nu leker du demokrat från USA och det är ju synd att du bara är en vasall utan rösträtt i just USA.

Vem vinner debatten inatt då? Är ditt resultat beroende på antal lögner? Vad är en lögn, en åsikt, ett tyckade kan man undra och gäller det även Harris lögner?

Själv tror jag på oavgjort för båda är egentligen obrukbara som presidenter men det kan bli kul att se. USA har på senare år blivit ett skämt då det gäller demokrati.
Citera
2024-09-10, 22:37
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Det var för hans taktik var att låta biden prata mycket, han hade förlorat på att prata mycket för då hade biden fått mindre tv-tid. Kamala är dock vad man än tycker om hennes politik en bättre debattör än Trump. Man märker även hur hans självförtroende har blivit skadad av att börja förlora i mätningarna mot ”Camrade kamala”. Att han börjat kalla Tim Walz för ”Tampoon Tim” säger också något. Han har alltid kommit på roliga och passande smeknamn men tampoon Tim är bara sjukt barnsligt. Ham kommer förlora stort i November.
Min fråga var varför du tror att Trump kommer att göra sämre ifrån sig i debatten mot Kamala än mot Biden. Det är minst lika relevant för Trump att ge imbecilla Kamala så mycket tid som möjligt som det var det med senile Biden. Varför tror du att Trump kommer att sköta det sämre mot Kamala?
Citera
2024-09-10, 22:38
Medlem
Nixters avatar
Debatten går på ABC den kanal som anses luta mest mot demokrater.

Av alla kommentarer som fällts mot Harris & Trump ser det ut på följande sätt:

Harris 100% positiva kommentarer i ABC
Trump 93% negativa kommentarer i ABC

Att tro att detta tv bolag skall hålla en schysst debatt är givetvis helt osannolikt. Trump skall därför debattera både Harris och moderatorn inatt.
Citera
2024-09-10, 22:41
Medlem
Aafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vem fan bryr sig om hur många gånger någon ljuger? Hur många gånger har du ljugit idag? Du har ingen aning.

Det intressanta är vad man ljuger om. Trump kan påstå tusen gånger att han har världens snyggaste frisyr och bara en idiot skulle bry sig.

Vilken konstig attityd. Värderar du inte hederlighet i politiker?

Jag förstår att politiker ljuger, det är en del av spelet. Men det är alltid lika konstigt för mig, som utomstående åskådare, att bevittna pöbeln applådera när politiker ljuger dem rakt i ansiktet. Detta gäller givetvis inte bara Trump.

Varför inte grunda det man säger i verkligheten? Istället för att försöka vinna en debatt som är helt baserad på punkter tagna ur fantasin.
Citera
2024-09-10, 22:41
Avslutad
Citat:
Min fråga var varför du tror att Trump kommer att göra sämre ifrån sig i debatten mot Kamala än mot Biden. Det är minst lika relevant för Trump att ge imbecilla Kamala så mycket tid som möjligt som det var det med senile Biden. Varför tror du att Trump kommer att sköta det sämre mot Kamala?

För det kommer vara ombytta roller. Kamala är runt 60, ganska skarp ändå, kan hur Trump fungerar bättre än biden, har varit åklagare osv osv. Jag tror framförallt att kamala kommer förlora inte för att hon är så btw utan för att Trump är en stor mansbebis. Han är runt 75, dålig förlorare, kan inte sluta kommentera folks utseende osv osv.
Citera
2024-09-10, 22:44
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Debatten går på ABC den kanal som anses luta mest mot demokrater.

Av alla kommentarer som fällts mot Harris & Trump ser det ut på följande sätt:

Harris 100% positiva kommentarer i ABC
Trump 93% negativa kommentarer i ABC

Att tro att detta tv bolag skall hålla en schysst debatt är givetvis helt osannolikt. Trump skall därför debattera både Harris och moderatorn inatt.
Trots detta så vinner Trump bara han håller sig till policies och låter Kamala snärja in sig i sina imbecilla ordsallader. Han bör också försöka smyga in lite egna frågor till Kamala t ex om vad hon gjorde som border tzar och varför hon så sent som i Juni ljög om att Biden var i god presidentform trots att hon visste att han var senildement.
Citera
2024-09-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump
Någon som har tips/länk på bra ställe där man kan följa snacket innan debatten?
https://www.youtube.com/watch?v=-mvUkiILTqI
Citera
2024-09-10, 22:46
Medlem
Citat:

Det är väl inte raketforskning att förstå att Kamala är ett svårare motstånd än Biden.
Citera
2024-09-10, 22:47
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aafan
Vilken konstig attityd. Värderar du inte hederlighet i politiker?

Jag förstår att politiker ljuger, det är en del av spelet. Men det är alltid lika konstigt för mig, som utomstående åskådare, att bevittna pöbeln applådera när politiker ljuger dem rakt i ansiktet. Detta gäller givetvis inte bara Trump.

Varför inte grunda det man säger i verkligheten? Istället för att försöka vinna en debatt som är helt baserad på punkter tagna ur fantasin.

Om Trump kallar Harris för kommunist och någon betald "fact checker" påstår att det är en lögn, då skiter jag fullständigt i det. Han kan dra 20 000 sådana "lögner" och det rör mig inte i ryggen. Det ska ställas mot andra lögner som skapar enorma konsekvenser med massinvandring, importerad kriminalitet och krig.

Alla ljuger. Jag också. Jag önskar dig en bra dag!
Citera
2024-09-10, 22:48
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
För det kommer vara ombytta roller. Kamala är runt 60, ganska skarp ändå, kan hur Trump fungerar bättre än biden, har varit åklagare osv osv. Jag tror framförallt att kamala kommer förlora inte för att hon är så btw utan för att Trump är en stor mansbebis. Han är runt 75, dålig förlorare, kan inte sluta kommentera folks utseende osv osv.
Jag håller med om att Kamala är en något svårare motståndare än Parkinson-Joe anno 2024. Men frågan
gällde varför du tror att Trump kommer att göra sämre ifrån sig mot henne än mot Biden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in