Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-07-30, 09:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som jag har förstått det dock så får inte Trump dumpa Vance nu när han officiellt är på vallistan.

Det här är en jävla röra som han har satt sig själv i genom att försöka göra TV av valet av VP istället för att testa vattnet och se vad väljarna tycker om de olika alternativen

Det var ju någon intervju häromdagen där han försökte göra valet av JD Vance till VP-pick en "hoax från Demokraterna" Trump är helt slut i huvudet. Han ljuger och hittar på om precis allt. Sanning och fakta har absolut noll betydelse. Och det tragiska är att hans Trump-boys köper allt han säger.
Citera
2024-07-30, 09:41
Medlem
develis avatar
Vad ägnar sig den annars så kaxiga Trump åt?
Svar i intervju "med Fox News som sändes natten till tisdag."
Citat:
"Efter att ha fått frågan upprepade gånger sade Trump till slut:
– Svaret är ja, det kommer förmodligen sluta med att jag debatterar.

Han tillade senare:
– Men jag kan också argumentera för att inte göra det."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1M6o9G/trump-svajig-om-debatt-mot-harris
Citera
2024-07-30, 09:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det var ju någon intervju häromdagen där han försökte göra valet av JD Vance till VP-pick en "hoax från Demokraterna" Trump är helt slut i huvudet. Han ljuger och hittar på om precis allt. Sanning och fakta har absolut noll betydelse. Och det tragiska är att hans Trump-boys köper allt han säger.

Det troligaste är att Trump har lyssnat på sina söner som tyckte att han var en bra kandidat istället för att tänka själv.

Vance är en katastrof och är ett genuint sänke för Trump, han borde ha valt någon som har pengar och som är relativt neutral
Citera
2024-07-30, 09:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad ägnar sig den annars så kaxiga Trump åt?
Svar i intervju "med Fox News som sändes natten till tisdag."

Tycker det verkar som att ha. Försöker att slingra sig ur debatterna utan att det ska framstå som att han fegar ur.

Det funkar nog mot hans redan frälsta men tveksamt på resten
Citera
2024-07-30, 10:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Tycker det verkar som att ha. Försöker att slingra sig ur debatterna utan att det ska framstå som att han fegar ur.

Det funkar nog mot hans redan frälsta men tveksamt på resten
Ja, men det är ju oerhört ickestrategiskt, spelar henne ju rätt i händerna.

Förra budet nöp hon direkt på och undrade vart hans "any time, any place" tog vägen.

https://www.tiktok.com/@kamalaharris/video/7396069339742457119
Senast redigerad av develi 2024-07-30 kl. 10:08.
Citera
2024-07-30, 10:09
Medlem
Amerikansk politik måste rycka upp sig. Hade jag varit amerikan hade jag skämts. Man ska föreställa världens främsta demokrati, men allt man håller på med är pajkastning.

Trump är världsmästare på gyttjebrottning. Om Kamala lyckas hålla huvudet kallt och uppträda vuxet så borde hon vinna utan problem. Sänker hon sig till Trumps nivå så är hon körd, där är han överlägsen.
Citera
2024-07-30, 10:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Amerikansk politik måste rycka upp sig. Hade jag varit amerikan hade jag skämts. Man ska föreställa världens främsta demokrati, men allt man håller på med är pajkastning.

Trump är världsmästare på gyttjebrottning. Om Kamala lyckas hålla huvudet kallt och uppträda vuxet så borde hon vinna utan problem. Sänker hon sig till Trumps nivå så är hon körd, där är han överlägsen.
Ingenting större pekar i den riktningen hittills, varav jag tror att hennes CV gynnar henne (läs plädering). I rättsalar brukar väl ironi bita bäst.

Hon har väl kallat honom weird på sin höjd.
Däremot flörtar hon rejält med unga väljare och de som inte brytt sig att rösta.
... Och det gör hon rätt i.

Trump leder redan ligan med invektiv med bred marginal och hans närmaste käpphäst (eller käpp i hjulet?) förbättrar väl inte oddsen.
Citera
2024-07-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ingenting större pekar i den riktningen hittills, varav jag tror att hennes CV gynnar henne (läs plädering). I rättsalar brukar väl ironi bita bäst.

Hon har väl kallat honom weird på sin höjd.
Däremot flörtar hon rejält med unga väljare och de som inte brytt sig att rösta.
... Och det gör hon rätt i.

Trump leder redan ligan med invektiv med bred marginal och hans närmaste käpphäst (eller käpp i hjulet?) förbättrar väl inte oddsen.

Ja, men jag trodde inte att Biden skulle sänka sig heller, men i hans sista debatt svarade han med att Trump minsann hade haft sex med en porrstjärna. Sånt där "ja men du då", vinner Trump alltid på. Trump har en förmåga att dra ner debatterna på en nivå där det inte handlar om politik. Det enda Trump gör i debatter är att kalla motståndaren för crooked, corrupt, worst ever osv. Ska man slå honom får man bara låta sånt glida och istället prata politik, då tror jag man avväpnar honom.
Citera
2024-07-30, 10:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ja, men jag trodde inte att Biden skulle sänka sig heller, men i hans sista debatt svarade han med att Trump minsann hade haft sex med en porrstjärna. Sånt där "ja men du då", vinner Trump alltid på. Trump har en förmåga att dra ner debatterna på en nivå där det inte handlar om politik. Det enda Trump gör i debatter är att kalla motståndaren för crooked, corrupt, worst ever osv. Ska man slå honom får man bara låta sånt glida och istället prata politik, då tror jag man avväpnar honom.
Håller med, oerhört viktigt att inte följa med narcissisten ner i dyn och hans tirader med ordsallad som förvirrar, vilket i sig är ren manipulation för att undvika konkreta frågor och försöka byta fokus.

Jag sätter mitt hopp till hennes bakgrund, att hon torde vara van att bemöta sådana typer.
Punktmarkerar och kallt ignorerar blindskären och invektiven som kommer hagla.
Citera
2024-07-30, 10:59
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Som jag har förstått det dock så får inte Trump dumpa Vance nu när han officiellt är på vallistan.

Det här är en jävla röra som han har satt sig själv i genom att försöka göra TV av valet av VP istället för att testa vattnet och se vad väljarna tycker om de olika alternativen
Enligt vilka regler då? Och vem ska upprätthålla dessa regler isåfall? Partiet är hans numera, och verkligen ingen i det vågar säga emot honom. Vi får se när demokraternas konvent drar igång om Vance får vara kvar, för Donald måste ha något som drar uppmärksamheten till sig då.

Jag är dock rätt tveksam till att Dear Leader var så inblandad i utnämningen av Vance, som sade att bara nollor röstar på honom: För Donny är lojalitet och krypande på knäna inför honom verkligen allt, så att han på egen hand skulle ha utsett Vance ser jag som fullständigt otänkbart?
Citera
2024-07-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

tur att demokraterna står för fakta och sanning eller hur. jag menar Kamala har ju vetat i flera år att Biden är mos i huvudet, ändå sa hon att han var den skarpaste kniven i lådan. för att inte glömma att hon i senaste valet kallat han rasist och sexuell förbrytare och ändå tackade ja till jobbet som VP. där har vi karaktär som man kan lita på
Citera
2024-07-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Enligt vilka regler då? Och vem ska upprätthålla dessa regler isåfall? Partiet är hans numera, och verkligen ingen i det vågar säga emot honom. Vi får se när demokraternas konvent drar igång om Vance får vara kvar, för Donald måste ha något som drar uppmärksamheten till sig då.

Jag är dock rätt tveksam till att Dear Leader var så inblandad i utnämningen av Vance, som sade att bara nollor röstar på honom: För Donny är lojalitet och krypande på knäna inför honom verkligen allt, så att han på egen hand skulle ha utsett Vance ser jag som fullständigt otänkbart?

vance ska ju ta över efter trump eftersom detta är trumps sita mandat. varför skulle han inte vilja att vance får uppmärksamheten ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in