Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMcJill-Phd
Du har en poäng att Trump har svårigheter med att avstå från personangrepp. Men glöm för all del inte att debattreglerna gör det omöjligt för honom att avbryta Kamala mitt i hennes ordsallader och likaså svårt för henne att provocera fram personangrepp från Trumps sida genom att avbryta honom. Dessutom skötte Trump den senaste debatten mot Biden exemplariskt och konsekvensen av den blev att Biden fick dra sig ur racet.
Visst har Kamala fördelen över Biden att hon inte lider av Parkinson, men till skillnad från Biden har hon å andra sidan aldrig varit ens en hyfsad debattör. Dessutom är hon mer korkad och mer okunnig om politik än vad Biden var i sin krafts dagar.
Jag tror att debatten blir en smärre katastrof och att demokraternas enda chans att vinna är valfusk i nivån minst 5% av rösterna vilket inte är så lätt att iscensätta.
Visst, Trump kan inte avbryta men då säger han väl all sin skit när det är hans tur istället… för han kan inte undvika det.
Absolut kommer debatten bli en katastrof, saknar tiden när McCain och Obama mötte varandra. Det har respekt mellan dom två. Synd att McCain förlorade bara.
Nejdå. Demokraterna kommer vinna. Inte för att en majoritet är demokrater utan för att folk är less på Trump. Det förstår jag helt, hade nog inte kunnat rösta på honom. Visst så kommer han få alla hillbilys och de med allra mest pengars röster men utöver det kommer han ha svårt att vinna många moderata väljare. De blir ivägskrämda. Visst har kamala svårt att redovisa sin politik men det har Trump med. Han vill ha ”hårdare gräns” men exakt vad han menar med det lyser med sin frånvaro. Han har även ändrat ståndpunkt i veckan x-antal gånger gällande abort.