Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-10, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
DET har minskat med 13,8% klarar du inte av ta in det, Dem har skärpt regler men det Trump pysslande med då han bad sina MGA medlemmar strypa anslaget då gränspoliserna skulle fått mer tillgångar och mer poliser till gränsen men det där har väl du glömt bort!

USA har släppt in två miljoner illegala invandrare pga Harris open border-policy, men du menar alltså att invandringen istället minskat under Harris eller vad pratar du om?

Varför pratar Harris själv om att bygga en mur om invandringen minskar istället för ökar? Då behövs väl ingen mur?

Hur ska Harris förklara att hon bidragit till denna enorma massinvandring (2 miljoner) som skapat sådana problem med sin open border-policy? Ska hon hävda att den minskat?
Citera
2024-09-10, 22:23
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag vill innan jag skriver detta förklara att jag är republikan, hade röstat på dom om jag vore amerikan. Tror tyvärr inte att Trump kommer kunna hålla sig från personangrepp. Delvis är det så han får igång sin väljarbas men sen har han ett sjukt humör vilket gör att jag ger det Max 20 minuter innan han bara håller på med personangrepp. Kallar Tim ”tampoon tim” osv. Tyvärr har Trump tagit bort sin relevans helt själv, gräver sin egen grav. Hans politik är toppen men hans personlighet är inte den samma som den varit tyvärr.

Kamala är inte 10/10, nästan motsatsen men hon är ung, är lagom energisk men kan framförallt behärska sig själv. Detta gör tyvärr att hon vinner i november.
Du har en poäng att Trump har svårigheter med att avstå från personangrepp. Men glöm för all del inte att debattreglerna gör det omöjligt för honom att avbryta Kamala mitt i hennes ordsallader och likaså svårt för henne att provocera fram personangrepp från Trumps sida genom att avbryta honom. Dessutom skötte Trump den senaste debatten mot Biden exemplariskt och konsekvensen av den blev att Biden fick dra sig ur racet.

Visst har Kamala fördelen över Biden att hon inte lider av Parkinson, men till skillnad från Biden har hon å andra sidan aldrig varit ens en hyfsad debattör. Dessutom är hon mer korkad och mer okunnig om politik än vad Biden var i sin krafts dagar.

Jag tror att debatten blir en smärre katastrof och att demokraternas enda chans att vinna är valfusk i nivån minst 5% av rösterna vilket inte är så lätt att iscensätta.
Citera
2024-09-10, 22:24
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Hur många gånger kommer Donald "unfit for office" Trump att ljuga under debatten?

Om linan för Over/Under ligger på 15 lögner så skulle jag lätt betta femsiffrigt belopp på Over.

Vem fan bryr sig om hur många gånger någon ljuger? Hur många gånger har du ljugit idag? Du har ingen aning.

Det intressanta är vad man ljuger om. Trump kan påstå tusen gånger att han har världens snyggaste frisyr och bara en idiot skulle bry sig.
Citera
2024-09-10, 22:25
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatanaYabaiYomi
Någon som vet om man kan se debatten kl
03 inatt på tex tv4play? Istället för att kolla på vanliga tvn.

Försökt googla men blir inte klokare av det.

Tack
Svtplay
Citera
2024-09-10, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Du har en poäng att Trump har svårigheter med att avstå från personangrepp. Men glöm för all del inte att debattreglerna gör det omöjligt för honom att avbryta Kamala mitt i hennes ordsallader och likaså svårt för henne att provocera fram personangrepp från Trumps sida genom att avbryta honom. Dessutom skötte Trump den senaste debatten mot Biden exemplariskt och konsekvensen av den blev att Biden fick dra sig ur racet.

Visst har Kamala fördelen över Biden att hon inte lider av Parkinson, men till skillnad från Biden har hon å andra sidan aldrig varit ens en hyfsad debattör. Dessutom är hon mer korkad och mer okunnig om politik än vad Biden var i sin krafts dagar.

Jag tror att debatten blir en smärre katastrof och att demokraternas enda chans att vinna är valfusk i nivån minst 5% av rösterna vilket inte är så lätt att iscensätta.

Visst, Trump kan inte avbryta men då säger han väl all sin skit när det är hans tur istället… för han kan inte undvika det.

Absolut kommer debatten bli en katastrof, saknar tiden när McCain och Obama mötte varandra. Det har respekt mellan dom två. Synd att McCain förlorade bara.

Nejdå. Demokraterna kommer vinna. Inte för att en majoritet är demokrater utan för att folk är less på Trump. Det förstår jag helt, hade nog inte kunnat rösta på honom. Visst så kommer han få alla hillbilys och de med allra mest pengars röster men utöver det kommer han ha svårt att vinna många moderata väljare. De blir ivägskrämda. Visst har kamala svårt att redovisa sin politik men det har Trump med. Han vill ha ”hårdare gräns” men exakt vad han menar med det lyser med sin frånvaro. Han har även ändrat ståndpunkt i veckan x-antal gånger gällande abort.
Citera
2024-09-10, 22:30
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Hur många gånger kommer Donald "unfit for office" Trump att ljuga under debatten?

Om linan för Over/Under ligger på 15 lögner så skulle jag lätt betta femsiffrigt belopp på Over.
Det mesta som media refererar till som "lögner" från Trumps sida är i själva verket överdrifter, typ "min arbetslöshet var den lägsta någonsin" när sanningen är den att den var den lägsta på 50 år. Harris och Biden å andra sidan använder ständigt riktiga lögner, typ "Trump vill att vi injicerar hästgift mot Covid" eller "Afghanistanreträtten var en gigantisk succé".

Du skulle göra dig själv en tjänst om du faktakollade originalcitaten nästa gång media försöker tuta i dig att Trump ljugit om något.
Citera
2024-09-10, 22:31
Medlem
EgoistNs avatar
Härket Nuland, ingift i Rothschilds, verkar fortfarande attrahera vissa genomlöjliga individer..
Lyckligtvis förefaller ni att bli allt färre..
Citera
2024-09-10, 22:31
Medlem
S3ONs avatar
Beror givetvis på vem man frågar... Ingen av de kommer redogöra någon slags objektivitet.
Citera
2024-09-10, 22:32
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Visst, Trump kan inte avbryta men då säger han väl all sin skit när det är hans tur istället… för han kan inte undvika det.
Trump hyser mycket mer personligt agg mot Biden (som försökt fängsla honom) än mot Kamala. Trots detta skötte han debatten mot Biden i Juni så exemplariskt att Biden tvingades avsäga sig sin kandidatur.

Vad är det som får dig att tro att han skulle sköta sig sämre mot Kamala?
Citera
Medlem
Trumpen mot Kamelen.

Klart Trumpen tar första ronden på rutin. Sen får vi se i höst hur det artar sig.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
USA har släppt in två miljoner illegala invandrare pga Harris open border-policy, men du menar alltså att invandringen istället minskat under Harris eller vad pratar du om?

Varför pratar Harris själv om att bygga en mur om invandringen minskar istället för ökar? Då behövs väl ingen mur?

Hur ska Harris förklara att hon bidragit till denna enorma massinvandring (2 miljoner) som skapat sådana problem med sin open border-policy? Ska hon hävda att den minskat?
Muren har alltid funnits där även under MAGA ledaren hade ansvaret han lyckades väl reparera och förstärka den utöver det så skulle väl Mexico betala vad blev det av mycket munväder och lite action, VP har inget ansvar för gränserna som ni i MAGA sekten vill tro det är USDHS som har hand om gränserna och dess kontroller men det där är väl lite väl mycket begärt att ni ska fatta!
Citera
2024-09-10, 22:34
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Trump bara babblar eller byter ämne om han får en svår fråga eller passning, Kamela däremot har nog en benägenhet att tappa fattningen om hon blir trängd. Dessutom är hon sjukt nervös Därför tror jag trump ”vinner” på teknisk fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in