Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-10, 20:53
Avslutad
Den orange mannen är för trött och sliten nuförtiden

Kvällens framträdande kommer bli ett fullständigt fiasko. Alltså ett fullständigt fiasko!
Citera
2024-09-10, 20:55
Medlem
Carl S Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felsorterad
Jag tror att Trump vinner, men i Sverige kommer han hos vissa grupperingar att uppfattas som elak och framfusig.
Harris har inga konkreta svar ö h t på de stora frågorna.

Exakt! Det kommer absolut inget konkret från Harris, speciellt som svar på nån fråga. Hon klarar inte saker som inte är väl inövade. Är rätt säker på att vi kommer få se bevis på detta inatt
Citera
2024-09-10, 20:56
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Blir bara pajkastning.

Harris: Vi kan inte välja rasistiska Trump till POTUS igen, vi är bättre än det.
Trump: Hon har små tuttar, de minsta tuttar någon har sett. Hur ska hon kunna sköta landet?

typ...

Ingen sida kommer att vinna debatten, men media kommer att utse någon såklart. Opinionen kommer knappast påverkas.

Skämtar du, eller?

Axelrodd har ju redan FÖRE debatten utsett Kamala till vinnare

Vilken liten värld du lever i..
Citera
2024-09-10, 20:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Han gjorde samma taktik mot Joe som kamala kommer göra mot honom. De är tysta för de vet att motspelaren gör bort sig själv.

Trump har snarare blivit värre. Hävdar redan att valet är halv stulet, kallar Walz ”tampoon Tim”, förlorar mot kamala i mätningarna som är värre än Hillary osv osv…

Kommer följa med spänning. Hade nog bestämt mig i båset om jag var väljare.

Jag lyssnade på Trumps tal inför The Economic Club of New York förra veckan, och känslan man får är att han är ännu mer "unhinged" (otyglad) än tidigare. Det är nästan något galet över det hela:

https://www.youtube.com/watch?v=hXk2P89BVXs
Citera
2024-09-10, 21:00
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du kan lugnt vänta på vad som kommer att hända om Kamala Harris tokförlorar debatten inatt, då har demokraterna bara en option kvar och det är att se till att de har en bättre skytt för nästa attentat.

Om det blir som jag tror, Trump kommer att köra över Kamala Harris, då skriver Trump under sin egen dödsdom.

tror väl bilbomb är mer troligt isf. men det förutsätter att de gör bedömningen att trumps politik skulle hota deras existens eller fortsatta berikning. trump, som senast han var president alltså utsåg pompeo och bolton till viktiga positioner.
Citera
2024-09-10, 21:02
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felsorterad
Jag tror att Trump vinner, men i Sverige kommer han hos vissa grupperingar att uppfattas som elak och framfusig.
Harris har inga konkreta svar ö h t på de stora frågorna.

Trump är elak och framfusig, det är så han har gjort karriär. Det är en del av hans persona.
Har du verkligen missat detta?!

(F.ö så tror jag att Trump är tacksam över om han inte blir vald till president en gång till. Han framstår som allt mer trött och gaggig och ångrar förmodligen sin kandidatur, men det skulle han förstås aldrig erkänna...)
Senast redigerad av pestloppan 2024-09-10 kl. 21:06.
Citera
2024-09-10, 21:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
tror väl bilbomb är mer troligt isf. men det förutsätter att de gör bedömningen att trumps politik skulle hota deras existens eller fortsatta berikning. trump, som senast han var president alltså utsåg pompeo och bolton till viktiga positioner.

Haha, vi får se

Men om Trump vinner debatten och börjar få ett rejält övertag i pollsen så kommer demokraterna "jappa" honom på ett eller annat sätt, han kommer inte att tillåtas vinna helt enkelt.
Citera
2024-09-10, 21:10
Medlem
TronaldDumps avatar
Någon som har tips/länk på bra ställe där man kan följa snacket innan debatten?
Citera
2024-09-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Trump är elak och framfusig, det är så han har gjort karriär. Det är en del av hans persona.
Har du verkligen missat detta?!

(F.ö så tror jag att Trump är tacksam över om han inte blir vald till president en gång till. Han framstår som allt mer trött och gaggig och ångrar förmodligen sin kandidatur, men det skulle han förstås aldrig erkänna...)

Nej, jag har absolut inte missat Trumps personlighet.

Och jag tycker inte att han verkar gaggig. Den rollen tog ju Biden.

Men eftersom Harris inte kan ge svar på tal, så kommer Trump:en att pressa henne, och då kommer han givetvis att uppfattas som elak och framfusig. I Sverige. Inom vissa grupperingar.
Citera
2024-09-10, 21:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Köra med muren? Harris är för muren numera så blir snarare Trump som kommer att kunna köra med Harris om hur hon släppt in 20 miljoner illegala invandrare som orsakat kaos och anarki i USA. Samt att hon inte begripit detta förrän nu. Det kan hon ju försöka vara statsmannamässig om.

understryka legal invandring ..

Hustru har gjort hemlagad pizza som står och väntar, och nu sveper jag min första whisky.
Ta det försiktigt med spriten, det är sex timmar kvar.
Citera
2024-09-10, 21:13
Avslutad
Vi har en intressant debatt framför oss. Vi får hoppas att de två debattörerna gör allt för att vara så sakliga som möjligt så att de som ska rösta i valet förstår vilken sakpolitik som väntar.
Citera
2024-09-10, 21:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Blir det så här i debatten så lär Trump inte "vinna"

https://www.youtube.com/watch?v=jbVinpyscTU

Lyssna på Trumps episkt virala svar på en enkel fråga om Child care från förra veckan. "Svaret" (ordsallad) pågår från 1:11 i klippet och fulla två minuter framåt. Han säger ingenting av substans utan svamlar om "great numbers", "Ivanka" och att "beskatta andra nationer" väldigt hårt.

Värsta svamlande jag någonsin har hört och detta klipp har blivit superviralt i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in