Citat:
Ursprungligen postat av
lundaelev
Absolut, men hon har mer än Trump. Jag föredrar Trumps politik men i debatter är det bara skrik om ”the great Wall”, ”corrupt kamala”, ”comrade kamala” osv.
Nja nu har vi ju ännu inte haft någon debatt mellan Trump och Harris, detta blir den första och förmodligen enda. Skulle Trump skrika som du beskriver skulle det inte vara bra, men jag tvivlar på att han kommer att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
lundaelev
Han är 10/10 i kampanjer och olika möten men han gör sig inte i debatter.
Absolut, Trump är inte fantastisk i debatter. Men väldigt få presidenter och presidentkandidater de senaste 20 åren har varit det. Obama var precis som Trump bra på kampanjmöten men sämre i debatter. Och Kamala Harris är ju i sin tur en ganska medioker debattör. Hennes första debatt i primärvalen 2020 gjorde hon okej ifrån sig medan hon i den andra blev mosad av Tulsi Gabbard vilket i princip gjorde slut på hennes kampanj.
Hur debatten uppfattas beror nog mycket på vilka förväntningar man går in med. Jag tror inte att Trump kommer att briljera på något sätt, och jag tror inte att Harris kommer att stå som en idiot med gapande mun som Biden gjorde. Men jag tror att Trump kan tvinga Harris på defensiven genom att påtala alla misslyckanden som hon är ansvarig med under de senaste 4 åren som vicepresident.
Jag skulle bli förvånad om inte mätningarna om "vem som vann debatten" kommer att visa på minst 55% för Harris med tanke på att man förmodligen mestadels kommer att tillfråga redan övertygade demokratväljare.