Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
kamala kommer vinna själva politiken men göra för lite ljud av sig.
Kamala har ju fått ägna de senaste dagarna bara åt att få förklarat för sig vad hennes politik faktiskt är, i den mån hon har någon.
Citera
2024-09-10, 13:40
Avslutad
Om jag ska tippa hur jag tror mätningarna kommer säga hur tittarna tyckte kommer det vara följande:

Vinnare:
Kamala, 55%.
Trump, 45%.

Demokratiska tittare:
Kamala: 95%
Trump: 5%

Republikanska tittare:
Trump: 75%
Kamala: 25

Visst kan Trump vinna valet men han har en mycket begränsad möjlighet att vinna väljare, hans enda chans är att få sina badbollar att rösta. Hans skrikighet kommer inte vinna tyvärr, en majoritet har tröttnat. Detta kommer även spegla av sig i det riktiga valet i november. Tyvärr kommer nog högst troligt Kamala vinna. Trump kommer absolut vinna Georgia, Florida, Ohio, north Carolina och kanske nevada. Kamala vinner resten av battlegroundsen. Jag hejar på Trump men om man inte ser hur han förstår det för hans parti så är man naiv.
Citera
2024-09-10, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Kamala har ju fått ägna de senaste dagarna bara åt att få förklarat för sig vad hennes politik faktiskt är, i den mån hon har någon.

Absolut, men hon har mer än Trump. Jag föredrar Trumps politik men i debatter är det bara skrik om ”the great Wall”, ”corrupt kamala”, ”comrade kamala” osv.
Citera
2024-09-10, 13:41
Avslutad
Citat:

Han är 10/10 i kampanjer och olika möten men han gör sig inte i debatter.
Citera
2024-09-10, 13:45
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Räknar med att få se VP Harris tala om sina ekonomiska planer. Eller the opportunity economy som hon döpt agendan till. Ohederliga nickedockor i MSM kritiserar och säger ganska frekvent att hon aldrig vill tala om sina planer, och det beror ju på att de vägrar lyssna och istället söker med ljus och lykta efter skräp som kan tynga ner henne. Lol.

Att hon har vägrat sätta sig ned med journalister tycker jag dessutom var smart gjort. Jag är verkligen glad över att hon följde mitt råd här -- eftersom (1) journalisterna ställer förvånansvärt dåliga frågor och (2) det är minst sagt onödigt att ge oppositionen material som rycker clownen ur sitt dåliga flow.

Det finns förstås fler sakfrågor att diskutera, men djuplodande svar kring gravallvarliga ekonomifrågor är det jag helst vill se henne blända publiken med. Med hennes hjärna och bakgrund så bör det även gå riktigt bra:
Harris was many things at Howard — an elected representative on a student council, an activist against apartheid, a member of the debate team and the Alpha Kappa Alpha sorority. But for us econ nerds at Planet Money, what is especially notable is that she majored in economics. Harris, who double-majored in political science, was apparently passionate enough about economics that she even became president of a student club called the Abram Harris Economics Society.

https://www.npr.org/sections/money/2020/10/06/920350374/where-kamala-harris-studied-economics

Håller med dig. Men det visste du redan.

Det var smart att hålla en låg profil. Nu kommer vi till en debatt där Harris är förberedd på alla gamla argument clownen kör med. Medan clownen troligtvis känner sig ute på hal is med Kamala.

Det finns goda förutsättningar för att vi får se en Harris som kommer förvåna folk.
Citera
2024-09-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slotify
Harris and Trump Presidential Debate [03:00]
https://www.youtube.com/watch?v=q0pQ5NwciBo

Som en boxningsmatch, alla väntar tills knockout ..
Man kan förstås också se den på BBC News eller CNN om man har dessa TV-kanaler (vilket ju många har numera). Räknar med att båda parter kommer att vara aggressiva men Trump mest, och att han försöker dra in Obama och familjen Biden i debatten, inte minst Hunter Biden.
Citera
2024-09-10, 13:53
Medlem
Citat:
Absolut, men hon har mer än Trump. Jag föredrar Trumps politik men i debatter är det bara skrik om ”the great Wall”, ”corrupt kamala”, ”comrade kamala” osv.
Nja nu har vi ju ännu inte haft någon debatt mellan Trump och Harris, detta blir den första och förmodligen enda. Skulle Trump skrika som du beskriver skulle det inte vara bra, men jag tvivlar på att han kommer att göra det.

Citat:
Han är 10/10 i kampanjer och olika möten men han gör sig inte i debatter.
Absolut, Trump är inte fantastisk i debatter. Men väldigt få presidenter och presidentkandidater de senaste 20 åren har varit det. Obama var precis som Trump bra på kampanjmöten men sämre i debatter. Och Kamala Harris är ju i sin tur en ganska medioker debattör. Hennes första debatt i primärvalen 2020 gjorde hon okej ifrån sig medan hon i den andra blev mosad av Tulsi Gabbard vilket i princip gjorde slut på hennes kampanj.

Hur debatten uppfattas beror nog mycket på vilka förväntningar man går in med. Jag tror inte att Trump kommer att briljera på något sätt, och jag tror inte att Harris kommer att stå som en idiot med gapande mun som Biden gjorde. Men jag tror att Trump kan tvinga Harris på defensiven genom att påtala alla misslyckanden som hon är ansvarig med under de senaste 4 åren som vicepresident.

Jag skulle bli förvånad om inte mätningarna om "vem som vann debatten" kommer att visa på minst 55% för Harris med tanke på att man förmodligen mestadels kommer att tillfråga redan övertygade demokratväljare.
Citera
2024-09-10, 13:58
Medlem
Migrationskrisen lär stå högt upp på dagordningen. Den har ju varit ett totalt fiasko där folk bara väller in över gränsen (som Harris varit ansvarig över under Bidenadministrationen), att dessa sedan slussas med bussar till hotel och får pengar osv, gör många Amerikaner fly förbannade.

Harris lär få mycket skit för detta.

Vore ett fiasko om inte detta är ett ämne.
Senast redigerad av korvstofft 2024-09-10 kl. 14:00.
Citera
2024-09-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Migrationskrisen lär stå högt upp på dagordningen. Den har ju varit ett totalt fiasko där folk bara väller in över gränsen (som Harris varit ansvarig över under Bidenadministrationen), att dessa sedan slussas med bussar till hotel och får pengar osv, gör många Amerikaner fly förbannade.

Harris lär få mycket skit för detta.
Ja migrationskrisen borde rimligtvis diskuteras. Men det blir intressant att se om ABC väljer att ens ta med detta ämne, tror inte vi ska ta det för givet åtminstone. I så fall kanske de tar det lite senare i debatten när många tittare slutat titta.

Skulle jag gissa så skulle jag säga att de två första debattämnena blir klimatförändringar och aborter, om ABC bedömer att det kan hjälpa Harris. Även rasism och "hotet mot demokratin" kommer säkert att få mycket tid. Ekonomi, inflation och utrikespolitik kanske de klämmer in lite på slutet.
Citera
2024-09-10, 14:08
Avslutad
Citat:
Nja nu har vi ju ännu inte haft någon debatt mellan Trump och Harris, detta blir den första och förmodligen enda. Skulle Trump skrika som du beskriver skulle det inte vara bra, men jag tvivlar på att han kommer att göra det.

Absolut, Trump är inte fantastisk i debatter. Men väldigt få presidenter och presidentkandidater de senaste 20 åren har varit det. Obama var precis som Trump bra på kampanjmöten men sämre i debatter. Och Kamala Harris är ju i sin tur en ganska medioker debattör. Hennes första debatt i primärvalen 2020 gjorde hon okej ifrån sig medan hon i den andra blev mosad av Tulsi Gabbard vilket i princip gjorde slut på hennes kampanj.

Hur debatten uppfattas beror nog mycket på vilka förväntningar man går in med. Jag tror inte att Trump kommer att briljera på något sätt, och jag tror inte att Harris kommer att stå som en idiot med gapande mun som Biden gjorde. Men jag tror att Trump kan tvinga Harris på defensiven genom att påtala alla misslyckanden som hon är ansvarig med under de senaste 4 åren som vicepresident.

Jag skulle bli förvånad om inte mätningarna om "vem som vann debatten" kommer att visa på minst 55% för Harris med tanke på att man förmodligen mestadels kommer att tillfråga redan övertygade demokratväljare.

Jag köper tanken att Trump vinner debatten, det är inte helt omöjligt. Man vet ju hur Trump kommer agera men inte kamala, hon har ju bara debatterat mot Mike Pence en debatt hon förövrigt vann tydligt.

Obama var ju ändå en ganska bra debattör

Men kommer följa med spänning! Ska nog för en gångs skull vara uppe sent och se live. Men det är så skönt att inte vara amerikan nu, väldigt svårt val att välja mellan. Två dåliga kandidater.
Citera
2024-09-10, 14:10
Medlem
Citat:
Men kommer följa med spänning! Ska nog för en gångs skull vara uppe sent och se live.
Gör det du. Själv nöjer jag mig nog med att titta på debatten imorgon bitti.
Citera
2024-09-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ja migrationskrisen borde rimligtvis diskuteras. Men det blir intressant att se om ABC väljer att ens ta med detta ämne, tror inte vi ska ta det för givet åtminstone. I så fall kanske de tar det lite senare i debatten när många tittare slutat titta.

Skulle jag gissa så skulle jag säga att de två första debattämnena blir klimatförändringar och aborter, om ABC bedömer att det kan hjälpa Harris. Även rasism och "hotet mot demokratin" kommer säkert att få mycket tid. Ekonomi, inflation och utrikespolitik kanske de klämmer in lite på slutet.

Spelar ingen roll om de tar upp det. För Donald kommer trycka det i fejjan på Harris vilket som. Harris har svårt att försvara sig här. De tog ju bort remain in mexico och andra åtgjärder samt skapade pull effekter och flög in rekord många migranter. Deras sk border bill var ett stort då den skulle permanenta att 300 000 får passera varje månad utan åtgjärd och de gnäller på Trump att han tyckte den var dålig. Lol

Ekonomin blir också svårt för K. Hon kan inte klaga på ekonomin som den är nu då det är hennes administration som står bakom den. Svårt med fracking också då hon varit emot det tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in