Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Det kallas för whataboutism och är ett argumentationsfel. Ditt inlägg är alltså värdelöst. Du har inte på något vis visat att Harris skulle vara klok. Att Trump håller tal på ett idiotiskt vis enligt dig gör inte Harris klok. Din logik här är bristfällig minst sagt. Mitt påstående om att Harris inte är klok har du alltså inte lyckats bemöta.
"Att hon tilltalar efterblivna med sättet hon talar på är helt solklart."
Enligt dig. Jag håller inte med.
Hon är klok och det visar hennes CV innan senaten, innan VP:
Distriktsåklagare San Francisco
2004-2011
Attorney general (motsv. justitieminister) Kalifornien 2011-17
Vad jag däremot kontrade med var en motfråga som du undvek.
Jag undrade vem Trump attraherar via helt förvirrade tal - folk undrar hur ser står till rent kognitivt.
Det intressanta är att han är fullblodsnarcissist och det är ren rappakalja, eller ordsallad som återges via förra länken.
Fullständigt irrationellt.
Hans diskussion om Hannibal lecter är helt weird, tillika värdelöst inför valet.
Citat:
"Why is Donald Trump so obsessed with Hannibal Lecter?
"If the rumours are true, and Donald Trump really is becoming increasingly displeased with his choice of running mate, JD Vance, then it can only be a matter of time before he replaces him. And when he does, there is only one figure that he can possibly choose."
"That’s right: Trump’s next VP pick has to be the late, great Hannibal Lecter."
https://www.theguardian.com/culture/article/2024/jul/25/donald-trump-hannibal-lecter
Eftersom hon är distriktsåklagare i grunden så gissar jag att hon är väl medveten om fenomenet och det kan bli intressant i en debatt dem emellan.
Det är ju ingen nyhet att många förövare är just narcissister.
"The flashing, neon sign that you are in a word salad conversation is that you feel as if the narcissist is talking in circles and keeps bringing the same thing up over and over again."
"As part of their word salad, they will throw random words and comments into the conversation that have nothing to do with what you are talking about and make no sense."
https://www.floridawomenslawgroup.com/the-narcissists-word-salad/