Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det hörde jag om redan för ett par år sedan. Det var i ett sammanhang där man diskuterade om att abort skulle gälla upp till 6 månader efter förlossning eller liknande. I normala människors öron låter det som komplett vansinne. Man ska dock komma ihåg att mycket av det som sker i västvärlden just nu ÄR komplett vansinne. Kan du föreställa dig att en läkare i Kanada uppmuntrar en deprimerad men i övrigt full frisk kvinna i trettioårsåldern att använda sig av statlig självmordsklinik? Kan du föreställa dig att polisen griper en pappa för att uttalat sig rasistiskt när han tillammans med polisen står utanför en lägenhetsdörr där hans dotter på andra sidan dörren gruppvåldtas av invandrare. Polisen vände bort blicken i över tio år medan tusentals unga brittiska flickor drogades och våldtogs bara för att de inte ville bli anklagade för rasism.

För att återgå till Topic igen, vilka lögner menar MSM att Trump sa under debatten? Någon som kan berätta?
Att det skulle gå att abortera vid 9 mån. Din trump är ju totalt avlägsnad från all verklighet.
Citera
2024-09-11, 15:09
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Men nu räcker det väl med länkar för att påvisa att det finns ställen i världen där folk äter katter. Det är ingen som ifrågasätter att det finns människor som kan tänka sig att äta en katt.

Däremot ifrågasätts det med rätta om det som Trump påstod har vällt in haitiska immigranter till en amerikansk stad, där dessa immigranter systematiskt stjäl och käkar upp folks husdjur.

Det är typ på samma sätt som att säga att muslimer utför terrorist-dåd. Det är inte så många som gör det, precis som det inte är så många invandrare som stjäl och äter husdjur, men det finns en del som gör det, och slänger man ut dem allihop ur landet så slipper man både terrorister och folk som äter ens husdjur.
Citera
2024-09-11, 15:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
JD Vance reder ut kattfrågan för Cnn.

https://x.com/kylenabecker/status/1833738508244070892

Lite talande att det där svaret i Trump-kretsar anses vara ett bra svar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Länka till citatet

Du kan googla fram hennes far själv, en Marxist och Kamala går i hans fotspår.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Hur är det en "brist"? Föredrar du att din fru föder fram ett missbildat lik och dessutom dör på kuppen?
Jag tycker just att många ställen i USA snarare verkar som skräckexempel på vad som händer med samhällen där exempelvis alkoholskadade foster inte tas bort i tid.

Det ska givetvis inte finnas en tidsgräns i de fall du beskriver, med svåra missbildningar och fara för mammas liv. Man brukar kunna upptäcka detta på ultraljudet och det behöver inte bli fullgånget. Som vi gör i Sverige. Misstänker mödravården är kass så mammorna vet inte vad de bär på.

Vad gäller alkoholskadade är jag mer tveksam, har inte kunskap om hur grava funktionsnedsättningar det handlar om.
Citera
Medlem
Invandrare i staden Springfield i Ohio stjäl folks hundar och katter och äter upp dem. Det påstod Donald Trump i ett av de mer minnesvärda ögonblicken under tv-debatten mot Kamala Harris.
https://www.dn.se/varlden/i-springfield-ater-de-hundar-trumps-logn-om-invandrare-i-ohio/

Citera
2024-09-11, 15:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Jag har sett massor av videos där Kamala har talat de senaste veckorna och samlar inte länkar på hög. Vill du höra all skit hon vräker ur sig rekommenderar jag att du följer Elon Musk på X, då får du massor av länkar av honom.

Vad oväntat att du inte du kunde backa upp ditt påstående

Du menar att du inte är kapabel att göra en enkel historiksökning i din webbläsare?
Citera
Medlem
knashs avatar
ABC brydde sig inte om att factchecka Kamala så här har du:

https://www.thegatewaypundit.com/2024/09/trump-campaign-fact-checks-kamala-harris-after-biased/
Citera
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Det är typ på samma sätt som att säga att muslimer utför terrorist-dåd. Det är inte så många som gör det, precis som det inte är så många invandrare som stjäl och äter husdjur, men det finns en del som gör det, och slänger man ut dem allihop ur landet så slipper man både terrorister och folk som äter ens husdjur.
Slänga ut alla invandrare från USA? Även afrikanen Musk?? Vilket åtagande!

Föredrar du att dom kommer hit sen?
Citera
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Jag har sett massor av videos där Kamala har talat de senaste veckorna och samlar inte länkar på hög. Vill du höra all skit hon vräker ur sig rekommenderar jag att du följer Elon Musk på X, då får du massor av länkar av honom.

Eller så plockar du fram en länk som stöder ditt påstående helt enkelt? Borde vara hur enkelt som helst att googla fram ett klipp där Kamala Harris har sagt att hon vill avskaffa rätten till vapen. Det hade ju varit ett scoop.

Om du inte ens orkar skramla fram en ynka länk, så föreslår jag att du slutar posta tramsiga påståenden som helt saknar källor och trovärdighet.
Citera
2024-09-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad oväntat att du inte du kunde backa upp ditt påstående

Du menar att du inte är kapabel att göra en enkel historiksökning i din webbläsare?

Följ Elon Musk på X sa jag så får du massor av länkar i honom, och jag kör normalt inte X i en webbläsare.
Kolla Elons tweets så får du hur mycket som helst men du är förstås en struts som inte vill se eller höra.
Citera
2024-09-11, 15:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Invandrare i staden Springfield i Ohio stjäl folks hundar och katter och äter upp dem. Det påstod Donald Trump i ett av de mer minnesvärda ögonblicken under tv-debatten mot Kamala Harris.
https://www.dn.se/varlden/i-springfield-ater-de-hundar-trumps-logn-om-invandrare-i-ohio/

Ja Republikanernas RFK Jr har ju ätit hund i Korea. Samma år som han senare diagnostiserades med en parasit som åt hans hjärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in