Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-07-27, 11:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Som jag skrev så har ju vänstern inte haft något som helst problem med ålder förens 12 sekunder efter att Biden kastade in handduken. Sen har det givetvis bedrivits diskussioner kring det, men det har kommit högerifrån.

Det är absolut inte sant, det pratades redan om 2020 ooch jag är väldigt säker på att det har pratats om tidigare men att det har inte varit lika tydligt på agendan fören det var två stycken 70+ i ålder som ställde upp och fram till Biden hoppade av så var de båda 75+ i ålder.

Frågan har inte varit enbart från högerkanten utan det är en gemensam fråga som tidigare har varit mest kopplad till Högsta Domstolen då det är en position som folk sitter på livet ut i dagsläget utan någon som helst real kontroll för att förhindra korruption eller att en halvdöd och senil 90 åring knappt orkar med i de olika ärendena.

Nancy Polocy brukar vara ett primärt exempel på någon som är för gammal och det är inte bara republikanerna som säger det utan även demokraterna, hon är äldre än vad Biden är och hon är långt ifrån lika snabb och med som hon var för 20 år sedan.

Hög ålder är lika dåligt som för låg ålder för en sådan position, för eller senare så behöver man ta ett steg bort och låta färskt blod komma in i politiken delvis för att man själv inte hänger med i hur världen utvecklas och delvis för att färska ögon är hälsosamt.
Citera
2024-07-27, 11:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Obama ställer sej bakom Harris. Blir en spännande debatt. Tror att Harris tjänar på debatten. Kan tänka mej att mer än 70 procent av dom amerikanska kvinnorna kommer rösta på Harris pga abortfrågan.

Abortfrågan är en delstatsfråga.
O den återspeglar folkviljan i varje stat.
Rent krasst så borde abborter vara lagliga o subventionerade i varje delstat. Skulle få ned brottsligheten på sikt. Speciellt bland afroamerikaner.
Citera
2024-07-27, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad lättlurad du verkar vara. Tror du seriöst på att Harris vill ha abort i 8:e månaden? Hur skulle en sådan abort gå till rent konkret?

Som redan nämnts i tråden så finns det redan idag 6 delstater plus D.C. som inte har någon gräns uppåt vad gäller möjligheten att göra abort. Det finns enskilda och högljudda demokrater som vill sprida detta till fler stater. Det är detta Trump avser i sina utfall.

Om Harris står för detta är för mig oklart men knappast otänkbart med tanke på hennes track record vad gäller abort. Som åklagare i Kalifornien burade hon in journalister som i ett wallraffande reportage avslöjat abortindustrins mycket luktativa handel med aborterade barns vävnader.

Det finns två sätt. Båda inleds med att man trycker in en grov kanyl i barnets fontanell och sprutar in en hypoton lösning vilket dödar barnet. Sedan kan man få ut barnet på två sätt. Antingen så sätter man igång en förlossning och får ut det döda barnet i sin helhet eller så klipper och skär man ut barnet bit för bit.
Senast redigerad av Natalz2 2024-07-27 kl. 11:37.
Citera
2024-07-27, 11:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Bidens avhopp tog ju ett antal veckor att få till stånd. Tror du inte att ledande demokrater under dessa veckor förde många och långa diskussioner för att bestämma vem som är det lämpligaste alternativet? Jag tror att det demokratiska ledarskapet har partiet i en sådan fast hand nu att det i stort sett är omöjligt för någon seriös person att utmana Harris. Men vi får se.
Visst kommer Harris att bli vald I augusti. Att det sprids tvivel är bara ytterligare ett tecken på rädsla för henne. Jag tror inte att Donald Trump vill möta henne i en direktsänd debatt.

https://www.placera.se/placera/telegram/2024/07/23/usa-harris-har-sakrat-tillrackligt-manga-delegater-ap.html
Citera
2024-07-27, 11:47
Medlem
Citat:
Som redan nämnts i tråden så finns det redan idag 6 delstater plus D.C. som inte har någon gräns uppåt vad gäller möjligheten att göra abort. Det finns enskilda och högljudda demokrater som vill sprida detta till fler stater. Det är detta Trump avser i sina utfall.

Om Harris står för detta är för mig oklart men knappast otänkbart med tanke på hennes track record vad gäller abort. Som åklagare i Kalifornien burade hon in journalister som i ett wallraffande reportage avslöjat abortindustrins mycket luktativa handel med aborterade barns vävnader.

Det finns två sätt. Båda inleds med att man trycker in en grov kanyl i barnets fontanell och sprutar in en hypoton lösning vilket dödar barnet. Sedan kan man få ut barnet på två sätt. Antingen så sätter man igång en förlossning och får ut det döda barnet i sin helhet eller så klipper och skär man ut barnet bit för bit.

Trots din textvägg lyckas du inte klämma fram med en källa till det efterblivna påståendet att Harris skulle vara för abort vid 8 månader.
Citera
2024-07-27, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Trots din textvägg lyckas du inte klämma fram med en källa till det efterblivna påståendet att Harris skulle vara för abort vid 8 månader.
Det framgår tydligt i mitt svar att jag inte känner till det.
Jag förstod inte att jag tilltalade en idiot. Jag ber om ursäkt.
Citera
2024-07-27, 11:51
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Trump har alltså inte demens. Jag har haft närstående som drabbats av demens, och jag såg detta i Biden för flera år sedan eftersom jag kände igen det från min närhet. Man kan tycka att Trump är en idiot på många vis, men just demens är inte aktuellt i hans fall.
Se denna video och återkom.

https://youtube.com/watch?v=XsrOQuUXbXU

Hur skulle Biden ha demens men inte Trump?
Citera
2024-07-27, 11:58
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, såg också detta.

Har svårt att förstå att Demokraterna bjuder Trump på öppet mål på det här sättet. Harris borde väl ändå kunna gå ut med att hon absolut inte kommer tillåta abort i åttonde eller nionde månaden.

Men det kommer hon inte att göra. Eftersom det Trump säger tydligen och sorgligt nog är sant.
Det skulle vara ett självmål av demokraterna om man tog Trumps intelligensbefriade lögner, fantasier och konspirationsteorier på allvar på det sättet. ”Nej vi offrar inte barn till djävulen”. ”Nej jag är ingen ödlemänniska”. Skratta åt idioten och gå vidare.

Trump gjorde dessutom självmål när han utan grund kallar henne antisemit trots att hon är gift med en judisk man. Samtidigt dyrkas Trump av nazister världen över.
Citera
2024-07-27, 12:00
Medlem
Citat:
Det framgår tydligt i mitt svar att jag inte känner till det.
Jag förstod inte att jag tilltalade en idiot. Jag ber om ursäkt.

Jag förstår. Du killgissade bara som du och din sort brukar göra.
Citera
2024-07-27, 12:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ingen som förstår vad du menar med ditt inlägg.
Period.

I princip alla förutom du, och uppenbarligen användaren Kojkoj, snarare.

Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Konstigt då att i alla opinionsundersökningar som gjorts så e män mer positiva till en restriktiv abortpolitik.

Får man en ökning av Islam om andelen muslimer i ett samhälle ökar? Är det skillnad på samhällen där muslimer är i liten minoritet, i stor minoritet och i liten majoritet eller absolut majoritet?
Citera
2024-07-27, 13:09
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Se denna video och återkom.

https://youtube.com/watch?v=XsrOQuUXbXU

Hur skulle Biden ha demens men inte Trump?

Tror du på riktigt att Trump är dement?

Jag har sett videon nu. Det är bara tramsig halvhumor.

Jag var med när en närstående drabbades, från 0 (frisk) till 100 (död). Det handlar inte om att inte hitta ord eller säga fel, det kan vem som helst göra, speciellt som man blir gammal. Att bli gammal och allmänt gaggig är inte samma sak som demens, som är en sjukdom (i flera olika varianter). Det är så tröttsamt med kids som ska köra "tillbakakaka." Det är inte som att det inte finns saker att attackera hos Trump - men demens är inte en sjukdom han drabbats av.

Demens (beroende på hur långt gånget det är) märks inte genom felsägningar, utan det är snarare som att trycka på en knapp för att stänga av hjärnan tillfälligt. En person kan stå på en scen och helt plötsligt inte minnas hur han eller hon kom dit, eller var han eller hon är. Eller stå mitt i sitt hem och inte känna igen sig (och behöver bli påmind flera gånger innan det känns bekant igen, efter att hjärnan återhämtar sig från sin "blipp"). Eller vara mitt i en mening och glömma vad som pratas om. Eller blanda ihop personer med varandra - alltså inte säga fel namn, utan på riktigt blanda ihop personerna.

Biden är uppenbarligen dement och det är sorgligt, ingenting som man ska göra politik eller politisk debatt av. Han behöver få hjälp och vård. Trump har inte demens, han är bara allmänt virrig och svamlar konstant. Att han är en idiot på 30 olika sätt är inte samma sak som demens.

Om du inte kan skilja på Trump som är en svamlig idiot och Biden som är en dement gammal man undrar jag hur du ska kunna navigera tillvaron i ditt eget liv... helt otroligt.
Citera
2024-07-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, såg också detta.

Har svårt att förstå att Demokraterna bjuder Trump på öppet mål på det här sättet. Harris borde väl ändå kunna gå ut med att hon absolut inte kommer tillåta abort i åttonde eller nionde månaden.

Men det kommer hon inte att göra. Eftersom det Trump säger tydligen och sorgligt nog är sant.

Bara påståendet att genomföra aborter i åttonde eller nionde månaden är ju så dumt så att klockorna stannar. Jag tycker det är helt rätt att inte bemöda sig om att bemöta sådana stolligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in