Citat:
Ursprungligen postat av
howdie11
Se denna video och återkom.
https://youtube.com/watch?v=XsrOQuUXbXU
Hur skulle Biden ha demens men inte Trump?
Tror du på riktigt att Trump är dement?
Jag har sett videon nu. Det är bara tramsig halvhumor.
Jag var med när en närstående drabbades, från 0 (frisk) till 100 (död). Det handlar inte om att inte hitta ord eller säga fel, det kan vem som helst göra, speciellt som man blir gammal. Att bli gammal och allmänt gaggig är inte samma sak som demens, som är en sjukdom (i flera olika varianter). Det är så tröttsamt med kids som ska köra "tillbakakaka." Det är inte som att det inte finns saker att attackera hos Trump - men demens är inte en sjukdom han drabbats av.
Demens (beroende på hur långt gånget det är) märks inte genom felsägningar, utan det är snarare som att trycka på en knapp för att stänga av hjärnan tillfälligt. En person kan stå på en scen och helt plötsligt inte minnas hur han eller hon kom dit, eller var han eller hon är. Eller stå mitt i sitt hem och inte känna igen sig (och behöver bli påmind flera gånger innan det känns bekant igen, efter att hjärnan återhämtar sig från sin "blipp"). Eller vara mitt i en mening och glömma vad som pratas om. Eller blanda ihop personer med varandra - alltså inte säga fel namn, utan på riktigt blanda ihop personerna.
Biden är uppenbarligen dement och det är sorgligt, ingenting som man ska göra politik eller politisk debatt av. Han behöver få hjälp och vård. Trump har inte demens, han är bara allmänt virrig och svamlar konstant. Att han är en idiot på 30 olika sätt är inte samma sak som demens.
Om du inte kan skilja på Trump som är en svamlig idiot och Biden som är en dement gammal man undrar jag hur du ska kunna navigera tillvaron i ditt eget liv... helt otroligt.