Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 05:07
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Allt handlar ju bara om att vinna swing states och riktigt där är hon inte än och debatten kommer varken göra till eller från.
Hon leder i de flesta av dem redan så detta visar mer vem som var den vuxna i rummet, Hon kommer växa i mätningarna efter denna debatt klart ni MAGA fans jublar men han vann inget för Åklagaren Harris tog hem detta enklast möjliga sätt
Citera
2024-09-11, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1.1. Ifall nuvarande administration behåller makten kommer de att förvandla delar av USA till ett U-land (nu är detta högst otroligt men ändå).

Vilka delar?
Citera
2024-09-11, 05:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Trump tappade fotfästet flera ggr och blev för känslosam, den enda gången han tjänade på det var när det pratades utrikespolitik. Det var den enda frågan han vann stort.

Harris var i övrigt skickligare och fick ofta Trump att framstå som burdus. Hon borde dock låta bli att hånle medan Trump pratar. ABC borde låta bli att blanda sig i, Harris tjänar inte på det.

Dåligt av ABC att inte pressa båda i abortfrågan. Ingen av dem svarade egentligen riktigt på var de står, speciellt inte Harris.

Mitt betyg blir att Harris vann debatten med ca 60 vs 40. Trump var för aggressiv. Harris var samlad och skickligare än jag trott hon skulle vara och vann debatten.

Tror Harris vann majoriteten osäkra väljare och att hon kommer att vinna valet.
Harris svarade klart och tydligt på abortfrågan - återinföra Roe v Wade.

Han var väl värd ett ironisk hånleende via den substanslösa smörja han kom med och all bullshit han KONSTANT vräkt över henne sen juli.

Det tog priset att han inte hade nån ekonomisk plan, men gnällde på henne som presenterade siffror.

Han tappade det helt, ett enda tjat om muren men noll om hur det ska finansieras.
Citera
2024-09-11, 05:09
Medlem
Prodelins avatar
Hon är en katastrof, är så korkad i hennes uttalanden, blir galen på hennes gnälliga ton.
Citera
2024-09-11, 05:09
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hon leder i de flesta av dem redan så detta visar mer vem som var den vuxna i rummet, Hon kommer växa i mätningarna efter denna debatt klart ni MAGA fans jublar men han vann inget för Åklagaren Harris tog hem detta enklast möjliga sätt

Jag är varken demokrat eller republikan, så där har du helt fel.
Är mer vänster-independent, om något.
Kamala är mycket svår att tycka om, att hon dessutom skiftar positioner och inte går att lita på tror jag inte ligger henne i fatet i swing states (ex. fracking)
Citera
2024-09-11, 05:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Harris klart bättre än väntat. Var väl förberedd, när inledande nervositeten lagt sig uppträdde hon lugnt och säkert.

Trump något sämre än när han är som vassast. Skulle inte låtit sig provoceras så ofta, borde talat lugnare och mer statsmannamässigt. Det ständigt återkommande omdömet om sin egen presidenttid — best ever — blir lite tröttsamt i 90 minuter.

Jag tippade att Trump skulle vinna med marginal, typ 7-3.

Nu blev det jämnare, 4-4. Trump gör 5-4 i sudden med sin avslutande undran varför Harris inte redan gjort något av allt hon påstår att hon ska göra.

Jag tycker du gör en bra analys, men jag tänker att du också gör det med en svensk ansats. Du skriver ex. att han inte skulle låta sig provoceras och borde talat lugnare - det tänker jag är ett tankesätt som passar svensken bättre än amerikanen.
Citera
2024-09-11, 05:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du blandar ihop "konkreta siffror" med ordsallad och snyfthistorier nu. Men Trump gav er katt-gaffen så nu kan ni rida på det.

Trump och hela jävla Konservatismen är i princip eran enabler som agerar kontraproduktiv och efterbliven opposition åt er att se bättre ut i jämförelse än.
Vilka konkreta siffror kom Trump med?
Citera
2024-09-11, 05:11
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Hon är en katastrof, är så korkad i hennes uttalanden, blir galen på hennes gnälliga ton.

Hennes röst har en jobbig stämma, jag kommer på mig själv med att känna lite irritation emellanåt när hon höjer rösten för det blir så gällt. Jag tycker dock hon skötte debatten bra, särskilt med tanke på hur nervös hon var inledningsvis. Korkade uttalanden, jo definitivt, men det gäller ju båda kandidaterna.
Citera
2024-09-11, 05:11
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
I presidentdebatten jag tittade på nyligen så tycker jag att Trump verkar vara betydligt bättre som politiker än Kamala Harris. Kamala verkade inte vara lika på hugget. Jag tror hon kanske kan vara ett (ex.) fyllo.
Om så är fallet så är det överlägset med någon som inte tar droger som skall bli president.
Sedan att Robert F Kennedy Jr stödjer Trump säger också en hel del.

Jag vet att Trump inte är fläckfri men jag tycker hans politik är bättre.

Harris har svängt i många politiska frågor nyligen i syfte att försöka kamma hem röster. Det går inte att lita på sådana.
I huvud taget, jag litar inte på demokraterna, speciellt inte efter att ha sett hur många krig de startat upp och att de verkar för totalitära metoder som exempelvis Bidens censurering av Facebook m.fl. (gällande covid-19).

Så trots löften om att bevara andra tillägget i konstitutionen (rätten att bära vapen) så har jag inget förtroende för den här nykomlingen Kamala (till synes från ingenstans) Harris, utan med henne i vita huset tror jag det blir mera av det elände vi sett de senaste 4 åren.

Och när Harris i debatten började pladdra om klimatförändringar så var det finito forever med henne och demokraterna för min del, för jag har aldrig sett några vetenskapliga bevis på att det skulle föreligga något klimathot.

Lite reflektioner. Nu har jag inte sett hela presidentdebatten (10 september), men den var ganska intensiv och de hade tränat Harris att uppträda bättre i TV. Hon gjorde bort sig mindre än hon brukar.

Trump var som han alltid är men ändå mera skarp på något sätt.

Helt meningslöst att försöka sig på att skriva analytiskt när man uppenbarligen saknar förmåga till objektivitet. Ditt försök till analys är kraftigt tendentiöst eftersom du uppenbarligen och illa dolt är ett stort fan av Trump.
Det blir bara en textmassa som helt saknar relevans för utomstående. Grattis.
Citera
2024-09-11, 05:12
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker du gör en bra analys, men jag tänker att du också gör det med en svensk ansats. Du skriver ex. att han inte skulle låta sig provoceras och borde talat lugnare - det tänker jag är ett tankesätt som passar svensken bättre än amerikanen.

Exakt. Tror många tänker med svenska ögon här.
Vill desperata amerikaner (med den katastrofekonomin som nu är i USA) ha Bidenomics 2.0 eller en Trump som är mer "amerikanskt bufflig"?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag tror hon förlorade nån procentenhet pga debatten.
Hon attackerade Trumps person för mycket och hon hade ett alldeles för nedvärderande minspel.

Sånt förlorar man på.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilka konkreta siffror kom Trump med?

Han blev ju avbruten av moderatorerna hela jävla tiden. Vad hade han kunnat komma med tycker du?

Allt var tillrättalagt för din lilla narcissist-prinsessas skull den här gången. Allt. Därför de först lät Trump köra över Biden.

Fanskapet till "geni" du citerar i din signatur var dessutom en plagierande kusin-knullare och biologisk terrorist. Det är vad miljarder människor tycker är den smartaste människan som någonsin levt. Säger allt. Utplåna oss nu, kära komet.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-09-11 kl. 05:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in