2024-08-07, 22:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Så mycket text om absolut ingenting. Men råkade se ordet vagn. Det är för i helsike en jaktlabrador. Den har fyra ben och en kropp som är avlad för arbete. En 12-årig halt chihuahua sätter man i en vagn vid en längre utflykt. En ung jaktlabrador behöver motion. Massor med motion. Essie hade ju tydligen pipit när hon var tvungen att sitta i vagnen, bara det är djurplågeri.
Första gången jag läste om att hon pep i vagnen trodde jag P menade att hon smet.
Men om hon alltså sitter och gnäller...
Det här blir bara mer och mer vedervärdigt.
Citera
2024-08-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Du missade en nolla, 100 000 kr var belöningen och det är mycket för de flesta. Om hon varit kidnappad på riktigt, av en tjuv, hade de lätt kunnat fejka de hittat henne och höstat in pengarna.

Det där om farfars icke geniala plan, är du säker och hur vet du?

Redigerat, tack.

Har skärmdump att han delade det ca 2 v (28 juni) innan Essie försvann. Ingen vet heller med säkerhet när Essie försvann, inte ens säkert det var det datumet som påstods. Det är bara PÖ som säger den kvällen.
Senast redigerad av Blondpion 2024-08-07 kl. 22:07.
Citera
2024-08-07, 22:04
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Står tidigare i tråden att Essie sökte sig till assistenternas säng men hon skulle sova hos A. När egentligen fick hon vara ledig?

Jag begriper inte den attityden, man kan aldrig forcera fram en uppriktig tillgivenhet och tillit från exempelvis ett djur eller ett barn, det är inte något som kan tränas fram eller nedtecknas i något kontrakt, det är så krasst alltihop, som om Essie vore en förbrukningsvara, en robot.
Citera
2024-08-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Då får dom väl anmäla det då om det känns så kränkande.

Hade du domen? Eller målnummer?
Citera
2024-08-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975
Jag begriper inte den attityden, man kan aldrig forcera fram en uppriktig tillgivenhet och tillit från exempelvis ett djur eller ett barn, det är inte något som kan tränas fram eller nedtecknas i något kontrakt, det är så krasst alltihop, som om Essie vore en förbrukningsvara, en robot.

Pappan har sagt att hon är en sak, typ en rullstol.
Citera
2024-08-07, 22:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Meningar hämtade från "försvarstalet"
Assisterna får inte kela och mysa med Essie utan det får endast A göra. Det är alltid viktigt att ge Essie uppmärksamhet så hon känner sig sedd och önskad i alla situationer även om personal ta över Essie för en stund. ( MINA ORD: Men bara av A för assistenterna får inte)
Assistenterna ska ta undan Essie när A blir aggressiv
Assistenterna ska ta undan Essie när A gapar och skriker.
Assistenterna ska motivera A att gå ut på promenad med Essie.
Assisterna ska ringa mamman om dom inte lyckats motivera A till promenad så hon kan ta den.
Assistenterna ska se till att inget händer Essie när A tar med sig Essie till badrummet.
Assisterna ska träna Essie och A på olika kommandon
Essie ska ligga med ute när A badar.
Essie ska sitta i en cykelvagn när dom är ute och cyklar.
Essie ska... Essie ska och ska... (MINA ORD: allt utom att få vara bara hund en stund.)

Tydligt är ju att man inte "bara" är assistent i det huset utan man är djurskötare/djurtränare och mänsklig sköld för att skydda hunden oxå. ("bara" i citattecken då jag anser att assistent yrket är ett jäkla slitgöra men samtidigt väldigt fint yrke.)

Vad skulle hundägaren och den som är utbildad att vara hundförare åt assistanshunden göra?
Och den andra assistenten som ev är någon form av chef för dom andra assistenterna?
Utifrån vad som beskrivits verkar A vara gravt förståndshandikappad.
Det är som att ge en 2 åring en kattunge och låta den hållas.

Det är så sjukt det här så det finns inte. Man förstår mer och mer att assistenterna agerat.

Sen har vi vettvillingarna som går till försvar av P. Man undrar ju hur det ser ut i skallen på den.
Citera
2024-08-07, 22:09
Medlem
Citat:
Assisterna får inte kela och mysa med Essie utan det får endast A göra. Det är alltid viktigt att ge Essie uppmärksamhet så hon känner sig sedd och önskad i alla situationer även om personal ta över Essie för en stund. ( MINA ORD: Men bara av A för assistenterna får inte)
Assisterna ska ringa mamman om dom inte lyckats motivera A till promenad så hon kan ta den.
Assistenterna ska se till att inget händer Essie när A tar med sig Essie till badrummet.
Essie ska... Essie ska och ska... (MINA ORD: allt utom att få vara bara hund en stund.)

Tydligt är ju att man inte "bara" är assistent i det huset utan man är djurskötare/djurtränare och mänsklig sköld för att skydda hunden oxå. ("bara" i citattecken då jag anser att assistent yrket är ett jäkla slitgöra men samtidigt väldigt fint yrke.)

Vad skulle hundägaren och den som är utbildad att vara hundförare åt assistanshunden göra?
Och den andra assistenten som ev är någon form av chef för dom andra assistenterna?

Bara ska o ska o ska... När skulle hon vara ledig?

Tänkte på det, utbildades assistenterna tillsammans m Essie någon gång?
Citera
2024-08-07, 22:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Nu var det inte alls så pappan sa. Det är bara en ännu en ren lögn från dig. Men det kan noteras att försäkringsbolagen betraktar alla hundar så, som en sak. Men det och varför det är så, det kommer väl du och övriga idioter i tråden aldrig att fatta
Citera
2024-08-07, 22:14
Medlem
bits1975s avatar
Citat:

Det låter ju inte klokt, jag har börjat att ifrågasätta hela idén med assistanshundar, förutom kanske ledarhund. Hundföraren måste ju förtjäna tilliten från hunden, annars blir det ju bara som någon dresserad apa, det är så konstigt allting.
Citera
2024-08-07, 22:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

När man ser det uppradat så här blir det rena skräckfilmen. 🥴

Assistenterna skulle få utbildning av Hundhjälpen, men hur det blev med det med tanke på personalomsättningen kan man ju undra.

Mamman har föreståndare-position. Samordning. Det ser man på fetlönen att det stämmer och vi hade en diskussion tidigare att det måste finnas en sådan eftersom huset blev LSS boende.

Vad pappan gör med hunden har inte framkommit.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Första gången jag läste om att hon pep i vagnen trodde jag P menade att hon smet.
Men om hon alltså sitter och gnäller...
Det här blir bara mer och mer vedervärdigt.

Enligt pappan har Hundhjälpen godkänt detta. Det är något slags specialvagn.

Jag tycker det låter helt galet. Hon kan skjutsa gosedjur, lätt att motivera en mental 4åring.
Citera
2024-08-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Det tror jag inte dom bor väl i en lägenhet

Om de bor i sin lägenhet i 08-område så pendlar de flera timmar varje dag. Om P släpper ut Essie på kvällarna så lär han kommer hem väldigt sent. Men kanske sover de över där då och då. Det vet bara assistenterna och grannarna.

B*sch huvudkontor ligger i Kista, ca. 44-55 min bilresa. Gissar att lägenheten befinner sig nära jobbet.

Jag gissar att P hade kanske ett kontor i villan och jobbade distans. För att kunna övervaka alla dessa kameror måste det ha funnits dator och flera skärmar eller? Det löser man inte med en app i mobilen eller så går det men väldig ansträngande och växla mellan alla dessa olika kameror med olika system, olika appar.
Citera
2024-08-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
https://delafil.se/ff727ff5269f109a/Screenshot_20240807_185413_Drive.jpg

https://delafil.se/822f72bb9b7b29f1/Screenshot_20240807_185519_Drive.jpg

https://delafil.se/e6dbf0dc3482767a/Screenshot_20240807_185541_Drive.jpg

https://delafil.se/07d0e4101dd13915/Screenshot_20240807_185600_Drive.jpg

https://delafil.se/3ef0d3df06b0c5d1/Screenshot_20240807_192920_Chrome.jpg

https://delafil.se/3c9a0c60fc86e4ec/Screenshot_20240807_192905_Chrome.jpg

https://delafil.se/47f6960601cf74c0/Screenshot_20240807_192900_Chrome.jpg

https://delafil.se/ce48809e2556ed60/Screenshot_20240807_192830_Chrome.jpg
Ett tips i all välmening,

Länkarna du delar vore önskvärt att man beskriver vad för relevans dom har till trådens topic.

Man ska ej behöva klicka på länken för att få veta vad dom innehåller.

Ett kort citat till varje länks innehåll, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in