Citat:
Ursprungligen postat av
emmizen32
Meningar hämtade från "försvarstalet"
Assisterna får inte kela och mysa med Essie utan det får endast A göra. Det är alltid viktigt att ge Essie uppmärksamhet så hon känner sig sedd och önskad i alla situationer även om personal ta över Essie för en stund. ( MINA ORD: Men bara av A för assistenterna får inte)
Assistenterna ska ta undan Essie när A blir aggressiv
Assistenterna ska ta undan Essie när A gapar och skriker.
Assistenterna ska motivera A att gå ut på promenad med Essie.
Assisterna ska ringa mamman om dom inte lyckats motivera A till promenad så hon kan ta den.
Assistenterna ska se till att inget händer Essie när A tar med sig Essie till badrummet.
Assisterna ska träna Essie och A på olika kommandon
Essie ska ligga med ute när A badar.
Essie ska sitta i en cykelvagn när dom är ute och cyklar.
Essie ska... Essie ska och ska... (MINA ORD: allt utom att få vara bara hund en stund.)
Tydligt är ju att man inte "bara" är assistent i det huset utan man är djurskötare/djurtränare och mänsklig sköld för att skydda hunden oxå. ("bara" i citattecken då jag anser att assistent yrket är ett jäkla slitgöra men samtidigt väldigt fint yrke.)
Vad skulle hundägaren och den som är utbildad att vara hundförare åt assistanshunden göra?
Och den andra assistenten som ev är någon form av chef för dom andra assistenterna?
När man ser det uppradat så här blir det rena skräckfilmen. 🥴
Assistenterna skulle få utbildning av Hundhjälpen, men hur det blev med det med tanke på personalomsättningen kan man ju undra.
Mamman har föreståndare-position. Samordning. Det ser man på fetlönen att det stämmer och vi hade en diskussion tidigare att det måste finnas en sådan eftersom huset blev LSS boende.
Vad pappan gör med hunden har inte framkommit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Första gången jag läste om att hon pep i vagnen trodde jag P menade att hon smet.
Men om hon alltså sitter och gnäller...
Det här blir bara mer och mer vedervärdigt.
Enligt pappan har Hundhjälpen godkänt detta. Det är något slags specialvagn.
Jag tycker det låter helt galet. Hon kan skjutsa gosedjur, lätt att motivera en mental 4åring.