2024-08-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyperfrog
Jag har inte sett något överhuvudtaget i den gruppen på fejjan. Jag kan naturligtvis ha missat något inlägg. Men söker man på essie där så får man noll träffar
Prova att söka igen, jag får massor med träffar!
Citera
2024-08-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Detta gjorde mig så tagen att jag tillslut skapade ett konto i Flashback.
Har grävt i detta sen första dagen och haft kontakt med lokalbor i Enköping som berättat att de inte har hört någon i närheten av där familjen bor att de var ute och letade när Essie försvann. Ingen dörrknackning hos grannarna eller information om att Essie blivit försvunnen. En granne som pratades med har inte sett några sökinsatser i närområdet.
Har också fått veta att de s.k. ID hundarna tillhör en ägare som är en släkting till farfar L.

Men P berättade i en intervju att lokala enköpingsbor var delaktiga och sökinsatser gjordes i Enköping med hjälp av ”Vi i Enköping” fb-gruppen kvällen efter Essies försvinnande. Är det någon annan enköpingbo som är medlem i ”Vi i Enköping” som kan bekräfta att detta stämmer?

För hur kommer det sig att P i ett inlägg skriver att grannen i 42:an erbjuder sig att ta emot Essie och denne som lämnar har full anonymitet och kan lämna henne i deras bakgård men att andra grannar i närheten inte har sett sökinsatsen eller fått information att Essie är försvunnen först genom media?
Varför väljer man just denna granne att informera om denna stöld?
Ja det skrevs en hel del i ”Vi i Enköping” tidigare. Det har avtagit, men beror väl också på att EP inte skriver om det.
Jag skrev om just sökandet, eller rättare sagt avsaknaden av sökande tidigare.
Citera
2024-08-11, 00:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
"togs om hand"

Stals, menar du, av grovt kriminella.

Nej du, hundvärlden, hundsverige och hundvänner ser extremt illa på folk som stjäl djur, och det är inget som hundsverige går omkring och tycker är bra. Det finns väldigt många olika åsikter om hur hundar skall vårdas, hanteras, skötas, utbildas och omhändertas, och skulle folk börja stjäla hundar för att det ryktas om det ena eller det andra, skulle det snabbt bli anarki i djurvärlden. Till och med Essies utbildare Hundhjälpen uttryckte sitt önskemål om att Essie skulle hittas och få komma hem igen, trots att de kände till anklagelserna.

Tvärtom är det så att svenska hundägare är mycket rädda om sina djur, och värnar så klart också om alla hundar, men också om lagar och regler och att hundar omhändertas på korrekt sett. Det vill säga genom anmälningar till Polis och Länsstyrelse, så som skedde i detta fallet.

Stölden av Essie är ett grovt tillgreppsbrott som ger fängelse. Det är inget som hundvänner varken håller på med, står bakom eller tycker är bra. Jag var på ett stort hundevent idag och där pratade många om Essie. Alla var förfärade över att Essie försvunnit, ingen tyckte att det var bra oavsett hur det skett och alla hoppades att sanningen och Essie skulle komma fram, och att Essie skall få det bra, på ett känt och kontrollerat sätt, vad det än innebär. Och allt är bättre än att en hund är stulen/kidnappad och tvingas leva "på flykt" med kriminella.

Hundsverige står bakom pappan, Essie måste hittas, sanningen måste fram, så enkelt är det.
Hundvärlden, hundsverige och hundvänner ser extremt illa på folk som sparkar, slår, drar i öronen och på annat sätt gör illa sin hund eller stressar sin hund i onödan.
Hundvärlden ser extremt illa på när ansvarige vuxna låter detta fortsätta ske istället för att omplacera hunden till ett lämpligare hem.
Citera
2024-08-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hundvärlden, hundsverige och hundvänner ser extremt illa på folk som sparkar, slår, drar i öronen och på annat sätt gör illa sin hund eller stressar sin hund i onödan.
Hundvärlden ser extremt illa på när ansvarige vuxna låter detta fortsätta ske istället för att omplacera hunden till ett lämpligare hem.
Stämmer. Jag som rör mig extremt mycket i hundvärlden och speciellt i jaktlabradorvärlden kan säga att absolut ingen ”står på familjens sida”.
Citera
2024-08-11, 00:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Inte alls.

Om han är oskyldig i det här så är det du, smurfsmurf, saga23, Blondpion och några till som är Sveriges genom tiderna mesta korkade människor

Och även om ni redan visat det själva, så kommer det snart också att visa sig genom att saken med Essie klaras upp.

Det råder inte längre några tvivel om att Essie stals och att det var en assistent som låg bakom det. Det finns en lång indiciekedja som tydligt visar detta. Hundsverige ställer sig bakom pappan. Hundhjälpen som gjort bort sig duktigt, målat in sig i ett hörn med sina motsägelser och lögner, och börjat få dåligt rykte bland kunder för att de gått bakom ryggen på pappan och dottern och ljugit för alla, har lagt locket helt på.

Detta har också polisen insett, de har fått tillräckligt med bevis som visar detta och därför har de åter öppnat ut utredningen och faktiskt kollar upp en del av de mer rimliga tips som kommer in.

Ni näthatare här i gruppen är fullständiga rättshaverister som tror att ni kan anmäla för alla möjliga tramsgrejer och sätta stopp för ditten och datten. Om pappan vill ha en ny hund, så kan han bara köpa en. Finns ingen lag emot det. Om Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning kommer granska något, så är det antingen kommunens tillkortakommanden i att tillgodose dotterns behov eller polisens oförmåga att utreda brott och istället bara lägga ner allt så fort de kan trots att det finns bevis. Det senare lär knappast hända, men kommunens tillkortakommanden mot en en NFP-tjej skulle kunna bli riktigt brännstoff i en TV-granskning.

Familjens och dotterns situation skulle möjligen kunna bli en dokumentär, den kommer ju då att visa dotterns liv ur hennes och assistenternas perspektiv och familjens kamp emot myndigheterna som inte lever upp till sina skyldigheter, och så hatdrevet som dottern och familjen utsatts för. Skulle nog kunna vinna en Oscar, en sådan dokumentär.
Vill du verkligen ha en dokumentär om dottern?
Dem kommer ta upp allt som skett på tidigare boenden, alla incidenter där hon varit våldsam som ledde till att hon inte fick bo kvar på boendet eftersom hon var en fara för andra boende och personal, dem kommer ta upp incidentera med knivar och hammare.
Det kommer inte målas den bild som du och pappan önskar, sanningen kommer visas för hela Sverige, och jag ställer mig mycket tveksam till om det är för tjejens bästa att hela Sverige får veta allt hon gjort som lett till att hon tvingats bo i sina föräldrars hus istället för på ett boende.
Citera
2024-08-11, 00:55
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har via en person som är MYCKET involverad i olika hundorganisationer fått en garanti på att Essie INTE är död. Hunden lever men personen ifråga kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Men detta är en högst pålitlig kvinna som är mycket aktiv gällande hundar och jag känner henne via att vi varit grannar och hennes son och jag umgicks en del.
Detta är inte en person som snackar skit eller söker uppmärksamhet. Och jag själv var övertygad om Essies död fram till hon hörde av sig och meddelade att Essie lever men att mer info kunde hon inte lämna vidare

Tänka sig!

ROTFLMAO! Igen!

Okej, så en kvinna som är MYCKET involverad i flera olika hundorganisationer deltar först i ett grovt brott för att stjäla en mycket värdefull hund, och sedan kontaktar hon en av sina söners före detta ytligt bekanta för att "meddela att Essie lever", men kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Säg mig, varför var det så viktigt för kvinnan att meddela en av sina söners före detta ytligt bekanta för att "meddela att Essie lever"?

Låter som lögn från början till slut, så uppenbar och komisk att jag nästan garvar ihjäl mig.

Löjeväckande så det förslår, men OMG vilken hilarious kväll det här blev då. Bäst jag kojar innan jag skrattar ihjäl mig
Citera
2024-08-11, 01:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Stämmer. Jag som rör mig extremt mycket i hundvärlden och speciellt i jaktlabradorvärlden kan säga att absolut ingen ”står på familjens sida”.
Hundvärlden är absolut emot hund stölder, men dem är också emot folk som skadar sin hund, och att ansvariga inte agerar så hunden inte fortsätter skadas.
Så hurvida stölden var rätt eller fel är en delad fråga.
Men alla är överens om att Essie inte ska vara i ett hem där hon blir skadad.

Att ta folks "att stjäla en hund är fel" och sprida det som "hundvärlden är på familjens sida, och vill att Essie ska komma hem" är bara fult och lögn.
Jag kan inte förstå hur vissa användare kan tro att någon går på deras lögn. Alla normala människor är emot att djur skadas.
Citera
2024-08-11, 01:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

De allra flesta hundägare är också djurvänner, men man skulle kunna önska att de hade lika mycket vurm för andras hundar, som de har för sina egna, men där finns någon märklig gräns. Var och en sköter sitt, typ. Som jag skrev tidigare så finns det många olika uppfattningar om hur man tar hand om sina hundar, hur man tränar dem, fostrar dem osv. Så även om "alla" är djurvänner och ser allvarligt på de som inte sköter sina hundar, så är det inte alls samma agg där som mot den som ger sig på andras hundar, får då kan det gälla "min" hund helt plötsligt.

I detta fallet har de allra flesta hundägare, särskilt de som är mer insatta i hundvärlden, insett att det är ett hatdrev mot familjen och att det är allt annat än klarlagt vad som faktiskt skett och hur hunden har fungerat och haft det. Notera också att Hundhjälpen gick ut och sa att de önskade att Essie skulle få komma tillbaka till familjen för där gjorde hon mycket nytta. Om det är några som hundfolket lyssnar på, så är det de verksamma som känner hunden och de inblandade.

Hundvärlden förväntar sig att oegentligheter med djur hanteras korrekt, för djurens skull. Det sista man vill se är kriminella som stjäl djur för det är "det rätta". Att det är rätt anser bara "kriminella" och sådana som inte alls bryr sig om hunden.
Citera
2024-08-11, 01:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Tänka sig!

ROTFLMAO! Igen!

Okej, så en kvinna som är MYCKET involverad i flera olika hundorganisationer deltar först i ett grovt brott för att stjäla en mycket värdefull hund, och sedan kontaktar hon en av sina söners före detta ytligt bekanta för att "meddela att Essie lever", men kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Säg mig, varför var det så viktigt för kvinnan att meddela en av sina söners före detta ytligt bekanta för att "meddela att Essie lever"?

Låter som lögn från början till slut, så uppenbar och komisk att jag nästan garvar ihjäl mig.

Löjeväckande så det förslår, men OMG vilken hilarious kväll det här blev då. Bäst jag kojar innan jag skrattar ihjäl mig
Så du tror inte att Essie lever? Du tror inte att någon stulit Essie?

Eftersom det är vad användaren påstår, att någon stulit Essie och att Essie lever, men du påstår att användaren ljuger?

Du kanske är en av dem som tror A eller pappan dödade Essie?
Citera
2024-08-11, 01:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
De allra flesta hundägare är också djurvänner, men man skulle kunna önska att de hade lika mycket vurm för andras hundar, som de har för sina egna, men där finns någon märklig gräns. Var och en sköter sitt, typ. Som jag skrev tidigare så finns det många olika uppfattningar om hur man tar hand om sina hundar, hur man tränar dem, fostrar dem osv. Så även om "alla" är djurvänner och ser allvarligt på de som inte sköter sina hundar, så är det inte alls samma agg där som mot den som ger sig på andras hundar, får då kan det gälla "min" hund helt plötsligt.

I detta fallet har de allra flesta hundägare, särskilt de som är mer insatta i hundvärlden, insett att det är ett hatdrev mot familjen och att det är allt annat än klarlagt vad som faktiskt skett och hur hunden har fungerat och haft det. Notera också att Hundhjälpen gick ut och sa att de önskade att Essie skulle få komma tillbaka till familjen för där gjorde hon mycket nytta. Om det är några som hundfolket lyssnar på, så är det de verksamma som känner hunden och de inblandade.

Hundvärlden förväntar sig att oegentligheter med djur hanteras korrekt, för djurens skull. Det sista man vill se är kriminella som stjäl djur för det är "det rätta". Att det är rätt anser bara "kriminella" och sådana som inte alls bryr sig om hunden.
"Som jag skrev tidigare så finns det många olika uppfattningar om hur man tar hand om sina hundar, hur man tränar dem, fostrar dem osv."
INGEN normal människa som gillar djur tycker det är okej att under ett utbrott bli fysisk emot sitt djur och tex sparka hunden.
Det är bara du som tycker det är okej.

"särskilt de som är mer insatta i hundvärlden, insett att det är ett hatdrev mot familjen"
Ingen inom hundvärlden kallar det ett hatdrev emot familjen. Många ifrågasätter istället familjen agerande om hur hunden hade det innan den försvann.

"Det sista man vill se är kriminella som stjäl djur för det är "det rätta""
Det sista man vill se är djur som far illa utan att ansvarige agerar.
Citera
2024-08-11, 01:12
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
125.000 max om det skulle gå så. Agria har gräns 125.000.
Vilket bolag de har vet jag inte,de är ofta/Agria är det vanligaste

Står att livvärdet är upp till inköpspriset. Har inte läst om någon gräns på 125' var står det?
Citera
2024-08-11, 01:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Svara inte trollet, detta agerande är bara vardagsmat för skribenten du svarar, trollet har exakt samma sjuka beteende i alla trådar, attack med en massa bullshit i tråd efter tråd utan att veta något överhuvudtaget. Vad som ligger bakom ett sådant beteende lär vara psykisk sjukdom, dock trist att trådar saboteras.

Givetvis har ingen assistent tagit tiken, enl bullshitskribenten vet han och pappa psykopat exakt var tiken befinner sej, det har de även vetat i flera dagar men ändå hämtas inte hunden av polisen 😅.
Glöm inte att dem även har massor med bevis för att assistenten stal hunden. Men av någon konstig anledning ger dem inte dessa bevis till polisen, så polisen kan åka dit och hämta hunden.
För med bevis antar jag att dem menar riktiga bevis, och inte deras egna påhittade "bevis"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in