2024-07-25, 23:12
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curlyfication
Jag tänker att kanske hon har hakat upp sig på det här med död och döden, då hon är autistisk och då hakar man ju upp sig och blir lite upprepande på så vis. Det pratades ju om att hon hotat personal att de ska dö, att hon själv ska ta livet av sig, och nu att katten dött. Tror inte hon fullt kan förstå innebörden av detta, tror hon hakat upp sig. Och döden är ju ganska laddat ämne, kan tänka mig att hon fått reaktioner från omgivningen i början när hon pratat så och då fortsätter hon för det händer nåt. Hade också kört på ignore mode om jag var assistent och istället uppmuntrat positiva beteenden och samtalsämnen i hopp om att det skulle bli ointressant att prata om döden hela tiden när ingen bryr sig.

Du har helt rätt.
Citera
2024-07-25, 23:12
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det säger väldigt mycket om personen som skrev texten, oavsett vem det nu är.

Kränktheten och ältandet saknar proportioner.

Otroligt kränkt pappa där. Man behöver inte vara ett geni för att förstå vart dotterns arv kommer ifrån. Från Aspbergers till autism är inte steget långt.
Citera
2024-07-25, 23:15
Medlem
Nu stänger de ner alla chattar som skapats, därmed för de är detta över vare sig hon är stulen, död, omplacerad bryr de sig inte utan går vidare och tror sig kunna köpa en ny assistanshund, pappans syn på essie är att hon är ett redskap enbart för dottern. som djurägare kan jag aldrig förstå hur man kan ha den synen och empatilösa emot djur, de assitanshundar jag vet , samt vanliga tjänstehundar inom försvaret eller polisen har en kärleksfull relation med sin familj även om de är arbete som gäller när selen kommer fram, men när de inte är arbete är det mys och lek.

Jag hoppas enbart att hon inte far illa, är hon död så rent krasst lider hon inte eller kan fara illa men det vore sorgligt enbart

Är hon stulen som många på FB tror så är det förhoppningsvis en bättre plats men svårt att tro på det med tanke på hur stort i media det varit och hur galna alla varit att kontrollera allt och allas hundar.

Men släpper inte SBK eller Länsstyrelsens arbete i detta
Citera
2024-07-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Otroligt kränkt pappa där. Man behöver inte vara ett geni för att förstå vart dotterns arv kommer ifrån. Från Aspbergers till autism är inte steget långt.

Aspergers finns inte längre som egen diagnos i senaste diagnosmanualen DSM-5, nu heter det bara autism.
Senast redigerad av Curlyfication 2024-07-25 kl. 23:22.
Citera
2024-07-25, 23:23
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Nu stänger de ner alla chattar som skapats, därmed för de är detta över vare sig hon är stulen, död, omplacerad bryr de sig inte utan går vidare och tror sig kunna köpa en ny assistanshund, pappans syn på essie är att hon är ett redskap enbart för dottern. som djurägare kan jag aldrig förstå hur man kan ha den synen och empatilösa emot djur, de assitanshundar jag vet , samt vanliga tjänstehundar inom försvaret eller polisen har en kärleksfull relation med sin familj även om de är arbete som gäller när selen kommer fram, men när de inte är arbete är det mys och lek.

Jag hoppas enbart att hon inte far illa, är hon död så rent krasst lider hon inte eller kan fara illa men det vore sorgligt enbart

Men släpper inte SBK eller Länsstyrelsens arbete i detta

Tack och vi uppskattar alla ditt grävande!

Tänker att den som examinerat och bedömt A som kapabel till ansvarsfull hundägare absolut har ett ansvar här.
Citera
2024-07-25, 23:38
Medlem
Citat:
Exakt man undrar ju. Och om man kommer med bil så är ju både ljudet (om ej elbil) och billyktorna (kan man iofs stänga av) ganska otroligt att ingen sett eller hört åka där mellan husen vid den tiden på kvällen. Är ju ändå lite skymning så dags.

Pågick nån av fotbollsmatcherna vid den tiden? Så att folk satt framför tv:n och inte märkte vad som hände utanför?
Citera
2024-07-25, 23:45
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Aspergers finns inte längre som egen diagnos i senaste diagnosmanualen DSM-5, nu heter det bara autism.

Tack för info 😍
Citera
2024-07-25, 23:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Pågick nån av fotbollsmatcherna vid den tiden? Så att folk satt framför tv:n och inte märkte vad som hände utanför?
Andra veckan i juli när Essie försvann, då de flesta har semester så många kan vara bortresta också.
Citera
2024-07-26, 00:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Här finns nu en lång kommentar från pappan. Det lyser igenom att det är han som skrivit.
Förstår att han är upprörd, men med stor sannolikhet har han själv spekulerat här på Flashback i andra trådar med tanke på hur många reggade användare det finns. Och då får man ha lite förståelse för att några av oss till exempel undrar varför man inte reggar sin hund på jordbruksverket eller att det är en assistanshund på SKK. Självklara saker när man har en arbetande hund.

https://dognews.se/2024/07/22/vad-hande-egentligen-med-hunden-essie-som-forsvann/#comments
Här erkänner han ju att katten omplaceras.

Han agerar lite autistiskt när han läser raljanta inlägg om boxboll och slagpåse bokstavligt.

Att smutskasta Flashback hjälper föga. Flashback löser brott, då måste man få spekulera.
Hade folk iakttagit stölden så hade sådana tips skrivits i tråden.
Vilket det också gjorde.
Men bara ett.
Det borde funnits fler.
Citera
2024-07-26, 00:42
Medlem
Ja vad ska man tro egentligen?
Nu ”stängs” fb sidan om E ner, inga fler kommentarer och ett hjärtligt tack till alla som letat och stöttat…
Hittelönen är borttagen och hunden ska ersättas med en ny.
Hoppas E har det bra där hon är nu och vem vet den kanske har ett bättre liv nu?!
Citera
2024-07-26, 00:47
Medlem
Så sjukt agerande att stänga ner facebooksidan och alla chatgrupper. Totalt avslut och tack och adjö. Hunden är fortfarande borta men familjen måste gå vidare. Men är Essie död så är det väl mest bekvämt för dem att stänga ner allting.
Jag undrar lite hur alla hjärteströsslare kommer att hantera detta abrupta slut.
Citera
2024-07-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Så sjukt agerande att stänga ner facebooksidan och alla chatgrupper. Totalt avslut och tack och adjö. Hunden är fortfarande borta men familjen måste gå vidare. Men är Essie död så är det väl mest bekvämt för dem att stänga ner allting.
Jag undrar lite hur alla hjärteströsslare kommer att hantera detta abrupta slut.

Gruppen finns kvar, tror det är de lokala chattgrupperna som organiserade sök i olika områden som de stänger ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in