2024-08-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det ligger under utredning nu angående utökad assistans. Då familjen överklagade fk beslut. Så ja hon borde rimligt haft Essie

Försäkringskassan beslutade 8/6-2023
Datum för omprövningen från försäkringskassan är från 22/8-2023
Förvaltningsrättens dom kom 8/5-2024 och den överklagades till kammarrätten 28/5-2024 och där ligger den nu i väntan på prövningstillstånd
Citera
2024-08-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Anmälningar till Arbetsmiljöverket från Facebookgrupp, visar på hur utåtagerande A varit på tidigare boende. Tyvärr känns ju Smurf Smurf vara lite rätt ute angående eventuella skador på Essie, men det är ju enbart spekulation i nuläget. Assistenterna och Essie kan inte ha haft det så lätt kanske man kan konstatera ändå. 🥹
https://gofile.io/d/6VklDM

Ja det är dem som jag länkat i tråden de lag upp, en fråga vet någon vad den dagliga verksamheten hette A gick på och nr hon slutade gå?

Finns nämligen en incident på Omnia Dagliga verksamhet i Enköping men det är säkert inte A men vore intressant att veta om det är samma ställe
Citera
2024-08-09, 10:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Finner det märkligt att dom inte gjorde en bättre arbetsbeskrivning i deras jobbannons när dom sökte assistenter till A.
Har tittat runt lite på nätet för att se vad som krävs för att ha chans till jobb hos en svårt sjuk funktionsnedsättande kvinna som A.
Här är en rad som jag hittade på sidan Psykiatri assistans Citat: Du har en eftergymnasial utbildning inom området funktionsnedsättning/psykiatri. Meriterande med erfarenhet av funktionsnedsättning.

När familjen Ö söker assistenter är det Citat: "glad och trevlig och bra med lågaffektivt bemötande".
Inget krav på gymnasium eller någon kurs i psykiatri.

När man tänker på det som hände på det förra boendet så hade det varit bra att varna ev personal från början. Tänker mest på att skydda dom ifall något händer.
Dom på det gamla boendet tyckte att A var så allvarligt sjuk/farlig så dom byggde upp en vägg för att skydda andra brukare.
Borde man rimligtvis inte begärt att man skulle ha utbildade assistenter i psykiatri som kunnat bemöta A på det sättet som behövdes? Har hon inte EP-anfall också? Familjen Ö är som en Gott & Blandat påse med hemskheter.
Han vill ju ha unga assistenter som han dels trycks ner och härska över och dels flukta på i sina övervakningskameror.
Citera
2024-08-09, 10:22
Medlem
Citat:
Han vill ju ha unga assistenter som han dels trycks ner och härska över och dels flukta på i sina övervakningskameror.

O ändå skyller han på att de är okvalificerade. Läs den handlingsplanen som Enköpings kommun gjorde. De bytte ut rädd o oerfaren personal till mer kvalificerad personal. Vi ska inte heller glömma att vi hade Covid i landet, hur lätt är det att få en stabil personalstyrka under den tiden. Ändå dög det inte till PÖ.

Nä, PÖ saknar förståelse o empati. Det borde göras en undersökning på honom också.
Citera
2024-08-09, 10:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Hoppla. Har hon varit våldsam även på Coop? Var det en assistent hon ville strypa eller en vanlig anställd som jobbade där?
Då är hon inte så snäll och underbar som någon ville framställa henne som.
Det står medarbetare. Frågan är om hon hade någon form av arbete på Coop som daglig verksamhet...
Citera
2024-08-09, 10:32
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Nej, den händelsen skedde ganska nyligen. Inlägg 293.

Hon är väl van vid att det inte blir några allvarliga konsekvenser för hennes del.
Jag tror att det är 2 olika incidenter. Den som nämns på AMV skedde 22.
Citera
2024-08-09, 10:43
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
En fråga till hundkunniga:

Om Essie hade blivit biten eller fått andra större sårskador, så det blivit ärr, skulle det synas? Om pälsen täcker eller ej.

Det kan vara orsaken till att hon måste bort.
Det blir ärrbildning precis som hos oss människor
Citera
2024-08-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du är bra korkad om du tror att mitt inlägg bekräftar något av det du skriver.

Det enda man kan konstatera är att bilderna har utsatts för någon form av "crop", vilket är en helt normal manöver för att spara ner en bild från en video på en dator.

Till och med de billigaste mobiltelefonerna idag har högre upplösning än vad du inbillar dig.

Jag förstår att du gärna vill att bilderna skall vara manipulerade, men det finns ingenting i det du delat som ens antyder att så skulle vara fallet.

Varför beter du dig som värsta näthataren och kallar mig korkad? Lite rolig att du gick igång på det här så mycket.

ALLA kan se att tidslinjen sticker ut och det är ett tydlig bevis som försäkringen också kommer upptäcka eller har redan gjort det, att bilden är manipulerat. Att du engagerar dig att tala så starkt emot är också ett bevis för att jag har rätt och du försöker babbla om fel.

Länk beviset: https://www.flashback.org/sp89145761
Citera
2024-08-09, 10:46
Medlem
I detta fall finns så mycke att säga.

Ja nog är det familjen Ö med stor sannolikhet själva som tagit bort hunden.finns inga bevis för något annat men väldigt mycke som talar för familjen. Tom polisen uttrycker finns inget som tyder på en stöld.
Inga bevis från spårhundar, drönare.
Inga grannar som märkt något.
Inte ens alla anhöriga som delat efterlysningen eller varit delaktiga i letandet i någon större omfattning.
Att P har en förmåga att ställa höga krav på kommun är klart och tydligt att han domderar över de anställda är tydligt. De anställda är rädda och skulle inte våga gå emot.

Men vad är verkligen så de bästa för A.
A behöver adekvat vård och en förvaltare som ser det bästa för henne. Dvs inte P.
Jag kan inte se att det finns belägg för förtal då yttrandefriheten är högre rankad. Vid förtal skoven frågan om syfte ställas. Gällande brott mot tystnadsplikten. Nej de som delats är offentliga handlingar och i de framkommer de som sagts.
De incidenter som skett och lett till anmälan till AMV ska polisanmäls och kommunen har skyldighet att hjälpa de utsatta för en polisanmälan.
Gällande P finns de mycke som talar för olika brott och de hoppa jag han ställa inför rätta för.
Citera
2024-08-09, 10:50
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Du är nog det största skämtet i Flashbacks historia, sök hjälp istället för att fullständigt förstöra tråd efter tråd som du maniskt attackerar!

Så du menar att pappa psykopat vet var hunden finns men inte meddelat det till Polisen? Tycker inte du att det är lite märkligt? För OM han det gjort så skulle Polisen varit på plats omgående och det utan förvarning! Men detta är som allt annat du bidrar med här i tråden bara ren jla Bullshit!
Ja han fick ju med sig polisen till tiggarens bil, där någon i hans fanclub sett att tiggaren gick med vatten till bilen flera gånger om dagen. "Någon i klubben fick ju ihop det med att denna tiggare var i maskopi med, en i gruppen utpekad, fd assistent från ukraina, vars svenska man håller på med trafficking." Det var säkert till henne spåren ledde 🤣😅. Tiggaren visade sig att han hade egen hund tydligen...
Citera
2024-08-09, 10:50
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Helt rätt, pappa psykopat vill givetvis inte ha ngn äldre erfaren assistent med skinn på näsan utan unga tjejer vilka han kan styra med samma hjänhand som farfar styr och styrt familjen. Att han dessutom kan sitta på kammaren och ruska tupp till filmerna blir ju bara en bonus (det formligen lyser ju äcklig snuskgubbe om honom).
Citera
2024-08-09, 11:00
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Det står medarbetare. Frågan är om hon hade någon form av arbete på Coop som daglig verksamhet...

Nej kan jag aldrig tänka mig med hennes problematik. Hon är nog på vanlig DV. Hon måste ju ha personal runt sig hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in