Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Eftersom jag både dricker mjölk, äter kött och använder saker som testas på djur, så finns det absolut en kvot av acceptabel djurlidande mot minskad människolidande. Vill du ha en längre debatt om det, får du först läsa igenom de två tidigare inläggen jag gjort på frågan, så kan vi sedan fortsätta.
Det som Essie utsatts för är totalt oacceptabelt för produktionsdjur. Livsmedelsverkets veterinärer kontaktar länstyrelsen med en gång om det finns skador, eller tecken på misskötsel när dom anländer till slakteriet.
Har även blivit uppringd av polisen angående en djurtransportör som nån hade anmält för att denne skrikit och härjat med djuren vid lastning, ifall jag hade noterat samma sak. Vilket jag inte hade.
Hade djuren levt dagligen med skrik, utbrott och våld så hade man åkt in på polisstationen med en gång, och länsstyrelsen hade knackat på och undrat vad fan som pågår.
Tänk om anställda på en gård hade fått parera djurmisshandel och trakasserier på den nivån, det hade aldrig funkat.
Men hundar och hästar kan råka ut för hur mycket skit som helst för att dom ska leva upp till sina ägares behov. Mycket för att pengar ligger bakom. Har man lagt flera hundra tusen på ett djur så ska det fan leverera tycker man.