Dagens Fadderullanblogg:
Det är kanske inte så konstigt att vissa lägger ner timmar på att bevaka sin partners liv på Facebook.
Själv är jag inne på sajten när jag har tid, oftast kvällstid då jag uppdaterar min profil-sida.
Då brukar det smälla till, en efter en ploppar upp och vill chatta med en. Jag har mycket trevliga vänner och det är trevligt att diskutera med dom. Det är både manliga och kvinnliga. Många av dom är i förhållanden vilket går att se på profiltexten.
Man diskuterar allt möjligt, om jobb, förhållanden, fritid osv osv. Men en liten del drar sig inte för att testa hur långt man kan vidga sina gränser i förhållandet. När jag får frågan om jag inte har lust att komma och ta en kopp kaffe hos kvinnan jag chattar med, så undrar jag om det är just att sitta och fika med en trevlig person de är ute efter? Några går lite längre och erbjuder en att sova över hos dom om jag skulle råka befinna mig i den staden vid något tillfälle. Det har även hänt att någon erbjudit mig att komma över direkt och ha en trevlig intim stund. En annan kvinna fick för sig t.o.m att vi var ett par, då skämtar inte jag. Men det var någon skruv som saknades där tror jag.
Vad är det får några att ta såna steg? Kan det vara att de vill testa och kolla hur långt man är beredd att gå, eller det kanske är spänningen i sig som lockar fram lusten, att chatta med en person som man inte har en aning om vem det är och fantiserar hur det skulle vara att......just det.
Nu kommer säkert vissa manliga läsare här på bloggen i förhållanden bli lite nervösa och gå in och titta på om deras respektive är vän med mig på Facebook. Men de behöver inte inte vara oroliga för jag har världens bästa tjej och skulle aldrig riskera något för att förlora henne. Är ingen otrohetskille heller för den delen
Nej den lille kvartsfiguren är nogen en hyvens kille.