2009-08-03, 08:06
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Nu ska jag inte komma till Faddes försvar..men några av er kanske minns hans medverkan i dokumentären "Se mig" från 2001. Den handlade om det ytliga kändislivet och dörrvakten Fadde ( pre-Big Brother Linda) medverkade. Han drömde om att flytta till småland och leva lantligt Astrid Lindgren-liv. Nästan 10 senare sluts cirkeln och Faddes får leva ut sina bonde-drömmar. Om det håller är en annan femma

http://svt.se/2.9621/1.246770/se_mig_r
Minns höjdaren när han och dåvarande flickvän var på landet och Fadde fick för sig att hälsa på grannen. Glad i hågen stegade han fram och sa "Hej, hej!" Grannen vände sig om och gav honom onda ögat och lommande iväg utan att hälsa tillbaka. Roy Andersson hade inte gjort det bättre själv!
Citera
2009-08-03, 10:30
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoLLyBoB
Nu är stinsen på personalfest!

I morgon kanske morgonrocksapan är glömd för han hittar en enbent kubansk fiskarbrud i kväll. Och han blir kär igen

He he det vore just likt vår lille botoxstinna stinsfjolla. Men han är nog mest orolig för om hans dam (denna månad) ska dricka för mycket och börja titta sig om efter en riktig karl.
Sorgligt att ha så dåligt självförtroende så att man inte unnar sin käresta att festa loss lite utan måste vara med som hönan på snor'n och passa.
Ja usch undrar hur det där slutade..........
Citera
2009-08-03, 12:16
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Minns höjdaren när han och dåvarande flickvän var på landet och Fadde fick för sig att hälsa på grannen. Glad i hågen stegade han fram och sa "Hej, hej!" Grannen vände sig om och gav honom onda ögat och lommande iväg utan att hälsa tillbaka. Roy Andersson hade inte gjort det bättre själv!

Ett av svensk TV:s största ögonblick. Fast jag har för mig, att bonden inte ens bevärdigade Fadde en blick.

Vad dumskallen Fadde inte hade fattat, innan han släpade iväg TV-teamet för att visa hur tjenis han var med ortsborna, var att för en svensk bonde är en man, som inte kan fixa en traktor, en fjolla oavsett hur många kändisar han känner -
Citera
2009-08-03, 13:02
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Ett av svensk TV:s största ögonblick. Fast jag har för mig, att bonden inte ens bevärdigade Fadde en blick.

Vad dumskallen Fadde inte hade fattat, innan han släpade iväg TV-teamet för att visa hur tjenis han var med ortsborna, var att för en svensk bonde är en man, som inte kan fixa en traktor, en fjolla oavsett hur många kändisar han känner -

Har vår kära botoxtomte provat på bonnalivet tidigare? Och misslyckats?
Citera
2009-08-03, 17:18
Bannlyst
Citat:

Fadde klev fram till bonden, som stod med halva överkroppen nere i traktorn och skruvade, och sa: "Hej...!" Inget svar.
"Är det bra?"
Bonden tittar upp, sticker in huvudet i traktorn och fortsätter skruva utan ett ord.
Citera
2009-08-03, 23:55
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Fadde klev fram till bonden, som stod med halva överkroppen nere i traktorn och skruvade, och sa: "Hej...!" Inget svar.
"Är det bra?"
Bonden tittar upp, sticker in huvudet i traktorn och fortsätter skruva utan ett ord.

Det är klockren förnedring!

Enda TV-stunden jag njutit lika mycket av är Mike Wallaces reaktion på när en tämligen kissnödig Jan Guillou säger sig ämna konkurrera med 60 minutes genom sitt nya samhällsprogram på TV4.

"Jan! I'm honoured!"

Med lätt framåtböj, uppåtgående tonfall och en vidröring av Jans underarm.

Skulle Guillou haft ens ett kryddmått självironi skulle det talat till hans fördel, att han inte lät saxa bort det här.
Citera
2009-08-04, 10:37
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Det är klockren förnedring!

Enda TV-stunden jag njutit lika mycket av är Mike Wallaces reaktion på när en tämligen kissnödig Jan Guillou säger sig ämna konkurrera med 60 minutes genom sitt nya samhällsprogram på TV4.

"Jan! I'm honoured!"

Med lätt framåtböj, uppåtgående tonfall och en vidröring av Jans underarm.

Skulle Guillou haft ens ett kryddmått självironi skulle det talat till hans fördel, att han inte lät saxa bort det här.
Den där Guillou storyn har jag totalt missat, finns den lilla episoden att se nånstans?
Citera
2009-08-04, 10:46
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
"Är det bra?"

Säger väl tyvärr lite mer om otrevliga bönder än om Fadde som ville vara trevlig. Jag vare sig gillar eller ogillar Fadde, bryr mig helt enkelt inte om honom, men just där var han ju trevlig och ville hälsa på sin granne. Kanske var det en kultrukrock, svenskar är ju generellt tyvärr inte så spontana och inte så snabba på att hälsa på nya människor.
Citera
2009-08-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Säger väl tyvärr lite mer om otrevliga bönder än om Fadde som ville vara trevlig. Jag vare sig gillar eller ogillar Fadde, bryr mig helt enkelt inte om honom, men just där var han ju trevlig och ville hälsa på sin granne. Kanske var det en kultrukrock, svenskar är ju generellt tyvärr inte så spontana och inte så snabba på att hälsa på nya människor.
Var Fadde tvungen att dra med ett filmteam så hela folket skulle kunna se hur väl denna storstadsprins talar till enkla bönder och hur älskad han är på landet?
Citera
2009-08-04, 12:13
Medlem
Tagelapas avatar
Enligt Fadderullanbloggen så har bonnjäntan börjat besöka sin dörrslusk där han arbetar. Han törs väl inte låta henne vara ensam kan jag tro med tanke på hur kontrollerande han är.
Jag säger som Fadderullan........usch undrar hur det här ska gå.
Citera
2009-08-04, 14:03
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Enligt Fadderullanbloggen så har bonnjäntan börjat besöka sin dörrslusk där han arbetar. Han törs väl inte låta henne vara ensam kan jag tro med tanke på hur kontrollerande han är.
Jag säger som Fadderullan........usch undrar hur det här ska gå.

Kan ju även vara tvärtom...att det är denna bedagade kvinnosak som anser sig vara nödd o tvungen att kolla så att inte någon annan av bygdens överblivna klimateriekossor försöker sig på att spänna på hennes nya, levande dildo!

En kvinna som har de matriella tillgångar som fröken morgonrock behöver verkligen inte sitta ensam på en gård, om jag säger så!
Citera
2009-08-04, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zanga
Var Fadde tvungen att dra med ett filmteam så hela folket skulle kunna se hur väl denna storstadsprins talar till enkla bönder och hur älskad han är på landet?

Det var ungefär så jag uppfattade situationen också. Jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in