2024-06-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Då förstår jag - ja, varför inte? Jag har absolut inget emot detta, men det kommer tyvärr aldrig ske då det är de själva som stiftar lagar och förordningar kring detta. Skulle det mot förmodan ske är jag den förste att applådera tilltaget...
Det är tragiskt ja. Men är det helt omöjligt? Nä. Om bara ett par politiker är med på det hela och får bollen i rullning så blir det rätt svårt att på något vis försvara varför snickare behöver drogtestas och politiker ej behöver testas.
Om man drar ut hela saken i ljuset och ställer den simpla frågan så kommer i princip alla hålla med att om alla möjliga vanliga knegare måste drogtestas för deras kneg... Varför inte testa politikerna?
Citera
2024-06-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Nej, jag använder cannabis, någon gång har jag använt annat. Min huvudsakliga poäng är samhällets top skikt skall behandlas som alla andra. Varför drogtesta vanliga knegare slumpmässigt men inte slumpmässigt drogtesta politiker.
Om man skulle börja pressa för en sån här policy så kommer det vara en drivande kraft för att förändra hur saker sköts nu.

Lustigt hur våra politiker ständigt predikar för "Allas lika värde"

Om det vore någon som borde checkas regelbundet för illegala substanser så är det definitivt våra folkvalda och beslutsfattande politiker !

Det är en ren säkerhetsrisk om man har drogpåverkade statsmän med höga befattningar springandes i riksdagen !
Citera
2024-06-21, 21:10
Medlem
Bassplays avatar
Ja, jag håller med. Alla med högre tjänster i landet borde bli drogtestade regelbundet.
Politiker , chefer för stora bolag, poliser också. Folk dom jobbar på kommunerna

Minst en gång i veckan.

Men det har alltid varit så att det är okej för de rika att knarka , och fy skam för de fattiga.
Citera
2024-06-21, 21:44
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
800 pundare i Sverige? Snarare närmare 800.000 än t.o.m 80.000. Fast nu lät 80.000 mer korrekt.
Om man tar de pengarna det kostar att ta folk för ringa och innehav i mindre mängd och alla merkostnader pga det och lägger på vård både preventivt och post, så hade vi haft färre riktiga pundare.
Du kan aldrig bli av med alla droger.
nä, vafan, låt mig trycka i mig en horsemacka ibland, seriöst. jag älskar det. att jaga drake också, smakar vidunderligt gott och gör under för kropp & knopp i många situationer.
dra i sig nån ecstasy å knulla med kärringen ibland.

inte som att mitt bruk kostar samhället något.
låt oss punda hemma och röka ute.
Citera
2024-06-21, 22:17
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Jag föreslog det
(FB) Massiva drogkontroller
Citera
2024-06-21, 22:55
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tycker vi skulle ha enheter som åker runt och gör slumpmässiga tester på alla invånare. Har man något i kroppen så åker man in direkt på 30 dagar. Inga telefonsamtal eller någonting. En polis kan ringa anhöriga och berätta att hen inte kommer hem på 30 dagar.

Det skulle vara en ganska bra grej faktiskt.
Citera
2024-06-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag tycker vi skulle ha enheter som åker runt och gör slumpmässiga tester på alla invånare. Har man något i kroppen så åker man in direkt på 30 dagar. Inga telefonsamtal eller någonting. En polis kan ringa anhöriga och berätta att hen inte kommer hem på 30 dagar.

Du mår inte så bra psykiskt va?
Citera
2024-06-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Låter i mina öron som ett jävla slöseri med skattemedel. Men du kanske tycker det är en såpass bra ide att du kan bekosta hela kalaset ur egen ficka?
Citera
2024-06-22, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Nyligen läste jag om en snickargrabb som förlorade jobbet för att de hittade rester av cannabis i hans drogtest. Ingen trodde att han var hög på jobbet men han fick sparken trots detta. Såsom jag har fått lära mig på FB så är droganvändare flummiga pundare som inte kan få något gjort.
Okej. Okej. Men då kör vi. Alla i regeringen, riksdagen, statligt anställda, kommunalt anställda, får pengar från staten blir testade. Vad fan om vi kör drogtest på pojkar som inte dykt upp på jobbet höga/fulla så kan vi göra det på alla. Expressen, AF, DN, testa dem alla.
Det är ett litet land, vad fan, testa varje jävel.
Knark är så hemskt? Det är vad som orsakar våldet, varför stöda dessa hemska knarkare?
Testa alla för alla former av knark, och sparka dem som testar positivt. Här på FB har vi hört klart att ingen som röker lite CB är värt någonting alls. Som jag förstått det så är det bara en fråga om en liten grupp av pundare i Sverige.
Så, kom igen grabbar. Vi gör vad som är rätt vi testar alla, och de som testar positivt sparkas. Läkare förlorar sin legitimation och andra sina tillstånd och bolag. Det är lugnt, för det finns typ 800 pundare i Sverige så om vi gör hela den här grejen så putsar vi upp det hela och allt är fint nästa vecka.
Frågeställningen, eftersom FB är så kåt på det hela är: Varför kan vi inte bara köra på med det hela? Knark är så hemskt (Inklusive CB) så alla borde vara ivriga att sparka ut de... De.. Så få knarkanvändarna i regeringen, riksdragen, och kommunen/staten.

Dom som brukar droger och ändå arbetar gör ju det för att tvätta pengar idag. Det man åstadkommer med allmänna tester är att ge dom sparken det är sant. Jag tror snarare dom återgår till byteshandel i en sån situation. Det är inte så att folk inte brukade våld långt innan dom brukade narkotika dock...tycker jag man ska säga. Jag tror inte att det får den effekten. Men kanske lite.

Jag fick göra ett sånt test en gång på ett jobb jag sökte. Det är inte nåt större besvär typ ett pissprov så det är inget med det. Men kan man inte fortfarande typ säga att man varit hos tandläkaren eller nåt?

Men jag är inte helt emot det. Alla poliser och vårdpersonal samt politiker bör testas först. Regelbundet.

Som jag ser det så är korruption en stor fara. Kan du köpa knark och vapen på en öppen marknad så kan polisen hitta dom. Problemet kanske är prioriteringar och antal fall som blir överväldigande till slut.
Brottsprovokation? Det skulle pressa ner en del av problemet tror jag och är mindre av ett övergrepp än att tvinga fram en massa provpissande.
Citera
2024-06-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Ja, jag håller med. Alla med högre tjänster i landet borde bli drogtestade regelbundet.
Politiker , chefer för stora bolag, poliser också. Folk dom jobbar på kommunerna

Minst en gång i veckan.

Men det har alltid varit så att det är okej för de rika att knarka , och fy skam för de fattiga.
Vem ska ersätta de som åker dit?
Citera
2024-06-22, 12:29
Medlem
Jag vet egentligen ingenting men att testa varenda medborgare och skicka detta på analys låter som det enskilt största projektet i svensk modern historia sett till arbetstimmar. Vi hade väl fått hyra in tiotusentals konsulter från hela världen med kompetens för att utföra en analys av ett sånt drogtest. Ja om man inte bara vill skita i rättssäkerheten och låta stickorna avgöra.
Citera
2024-06-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Jag vet egentligen ingenting men att testa varenda medborgare och skicka detta på analys låter som det enskilt största projektet i svensk modern historia sett till arbetstimmar. Vi hade väl fått hyra in tiotusentals konsulter från hela världen med kompetens för att utföra en analys av ett sånt drogtest. Ja om man inte bara vill skita i rättssäkerheten och låta stickorna avgöra.
Vi kan dra ner aspirationen till ett första steg av att testa alla politiker som en bra start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in