Citat:
Ursprungligen postat av
goralux
Nyligen lste jag om en snickargrabb som frlorade jobbet fr att de hittade rester av cannabis i hans drogtest. Ingen trodde att han var hg p jobbet men han fick sparken trots detta. Ssom jag har ftt lra mig p FB s r droganvndare flummiga pundare som inte kan f ngot gjort.
Okej. Okej. Men d kr vi. Alla i regeringen, riksdagen, statligt anstllda, kommunalt anstllda, fr pengar frn staten blir testade. Vad fan om vi kr drogtest p pojkar som inte dykt upp p jobbet hga/fulla s kan vi gra det p alla. Expressen, AF, DN, testa dem alla.
Det r ett litet land, vad fan, testa varje jvel.
Knark r s hemskt? Det r vad som orsakar vldet, varfr stda dessa hemska knarkare?
Testa alla fr alla former av knark, och sparka dem som testar positivt. Hr p FB har vi hrt klart att ingen som rker lite CB r vrt ngonting alls. Som jag frsttt det s r det bara en frga om en liten grupp av pundare i Sverige.
S, kom igen grabbar. Vi gr vad som r rtt vi testar alla, och de som testar positivt sparkas. Lkare frlorar sin legitimation och andra sina tillstnd och bolag. Det r lugnt, fr det finns typ 800 pundare i Sverige s om vi gr hela den hr grejen s putsar vi upp det hela och allt r fint nsta vecka.
Frgestllningen, eftersom FB r s kt p det hela r: Varfr kan vi inte bara kra p med det hela? Knark r s hemskt (Inklusive CB) s alla borde vara ivriga att sparka ut de... De.. S f knarkanvndarna i regeringen, riksdragen, och kommunen/staten.
Dom som brukar droger och nd arbetar gr ju det fr att tvtta pengar idag. Det man stadkommer med allmnna tester r att ge dom sparken det r sant. Jag tror snarare dom tergr till byteshandel i en sn situation. Det r inte s att folk inte brukade vld lngt innan dom brukade narkotika dock...tycker jag man ska sga. Jag tror inte att det fr den effekten. Men kanske lite.
Jag fick gra ett snt test en gng p ett jobb jag skte. Det r inte nt strre besvr typ ett pissprov s det r inget med det. Men kan man inte fortfarande typ sga att man varit hos tandlkaren eller nt?
Men jag r inte helt emot det. Alla poliser och vrdpersonal samt politiker br testas frst. Regelbundet.
Som jag ser det s r korruption en stor fara. Kan du kpa knark och vapen p en ppen marknad s kan polisen hitta dom. Problemet kanske r prioriteringar och antal fall som blir vervldigande till slut.
Brottsprovokation? Det skulle pressa ner en del av problemet tror jag och r mindre av ett vergrepp n att tvinga fram en massa provpissande.