2024-06-21, 15:18
Medlem
wes420s avatar
bästa idén i mannaminne!
800 stycken pundare i hela Sverige.
bränn upp dessa avarter.
bor ju minst 800 knarkande svartingar i de två första husen i valfri förort.
Citera
2024-06-21, 15:51
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Att man inte drogtestade riksdagen efter alla toalettfynd är för mig obegripligt. Folkvalda borde testas regelbundet. Vet inte varför folk tycker det är så hemskt med drogtester.

Aa det är riktigt sjukt. Men de som stiftar lagarna sätter ju sina egna löner och kan såklart besluta om de ska testas eller ej.

Galen värld vi lever i.
Citera
2024-06-21, 16:07
Medlem
Alla som någonsin testat droger förstår att människor aldrig kommer att sluta amvända dem.
Det största problemet med rekreationsdroger är inte substanserna i sig, utan kriminaliseringen av att använda dem, vilket skapat hela den tunga kriminaliteten i produktionskedjan. Från kartellkrigen i Sydamerika till gängvåldet i städerna, och sedan till missbrukare som begår brott i jakten på pengar till sitt skadliga bruk, och så i sista ledet konsumenterna som hamnar i brottsregister för något som borde vara ett högst personligt val så länge som det inte skadar någon annan.
Citera
2024-06-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Att man inte drogtestade riksdagen efter alla toalettfynd är för mig obegripligt. Folkvalda borde testas regelbundet. Vet inte varför folk tycker det är så hemskt med drogtester.
Varför ska man drogtesta alla?

Är det inte bättre att vi dömer folk på hur de beter sig istället för vilka metaboliter de har i urinet? Du vet att en person kan vara helt ren från en drog de tagit under helgen men ändå visa positivt i urinet? Detta är för att man kollar efter metaboliter istället för själva drogen då dessa syns längre och man får bättre träffsäkerhet som visae bruk längre tid, men med bekostnaden att ett positivt prov inte betyder påverkad och därmed inte är giltigt rättsligt för att t.ex. ta ditt körkort för att du kört under påverkan.

På grund av detta borde såklart jobb OM dom ska drogtesta så ska det vara om det finns AKTIVT i ditt blod så det påverkar arbetet.

Ja denna snickare kanske var en risk på arbetsplatsen men det VET VI INTE för att det enda som är påvisat är att snubbem brukar THC förmodligen någon gång de senaste 14 dagarna.

SKÄRPNING.

ARBETSPLATSER borde använda salivstickorna de har i England som visat ifall du rökt eller tagit koks senaste 12-24h beroende på mängd.
Detta borde ENDAST gälla arbetsplatser där den anställda riskerar att skada andra, inte när du jobbar i kassan på ica!
Citera
2024-06-21, 18:22
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Nyligen läste jag om en snickargrabb som förlorade jobbet för att de hittade rester av cannabis i hans drogtest. Ingen trodde att han var hög på jobbet men han fick sparken trots detta. Såsom jag har fått lära mig på FB så är droganvändare flummiga pundare som inte kan få något gjort.
Okej. Okej. Men då kör vi. Alla i regeringen, riksdagen, statligt anställda, kommunalt anställda, får pengar från staten blir testade. Vad fan om vi kör drogtest på pojkar som inte dykt upp på jobbet höga/fulla så kan vi göra det på alla. Expressen, AF, DN, testa dem alla.
Det är ett litet land, vad fan, testa varje jävel.
Knark är så hemskt? Det är vad som orsakar våldet, varför stöda dessa hemska knarkare?
Testa alla för alla former av knark, och sparka dem som testar positivt. Här på FB har vi hört klart att ingen som röker lite CB är värt någonting alls. Som jag förstått det så är det bara en fråga om en liten grupp av pundare i Sverige.
Så, kom igen grabbar. Vi gör vad som är rätt vi testar alla, och de som testar positivt sparkas. Läkare förlorar sin legitimation och andra sina tillstånd och bolag. Det är lugnt, för det finns typ 800 pundare i Sverige så om vi gör hela den här grejen så putsar vi upp det hela och allt är fint nästa vecka.
Frågeställningen, eftersom FB är så kåt på det hela är: Varför kan vi inte bara köra på med det hela? Knark är så hemskt (Inklusive CB) så alla borde vara ivriga att sparka ut de... De.. Så få knarkanvändarna i regeringen, riksdragen, och kommunen/staten.

Hahaha - 800 pundare. Hur många nollor tror du att du utelämnade? Verkligen...
Citera
2024-06-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hahaha - 800 pundare. Hur många nollor tror du att du utelämnade? Verkligen...
Mitt val av 800 pundare var en form av sarkasm. På FB som ett exempel får vi konstant höra att alla som använder någon olaglig drog är flummiga pundare. Så, i linje med detta... Om vi expanderar drogtestningen såsom jag har sagt, bland politiker, media och allt andra borde vi bara hitta 800. För alla som använder någon drog... Alls, är flummiga pundare. Så de kan ej vara politiker. Om vi testar loss som jag föreslog så borde vi bara hitta kanske 800, eftersom flummiga pundare ej kan sköta dessa jobb.
Citera
2024-06-21, 19:19
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Vi börjar att testa längst upp. Men vi måste slå till snabbt. Annars hinner de varna varandra. Jag föreslår att vi låser in dem i väntan på test.
Citera
2024-06-21, 19:21
Medlem
Citat:
Mitt val av 800 pundare var en form av sarkasm. På FB som ett exempel får vi konstant höra att alla som använder någon olaglig drog är flummiga pundare. Så, i linje med detta... Om vi expanderar drogtestningen såsom jag har sagt, bland politiker, media och allt andra borde vi bara hitta 800. För alla som använder någon drog... Alls, är flummiga pundare. Så de kan ej vara politiker. Om vi testar loss som jag föreslog så borde vi bara hitta kanske 800, eftersom flummiga pundare ej kan sköta dessa jobb.

Herregud vilket svamlande - vilken drog går du på nu? Inlägget är helt omöjligt att greppa. Kanske säger en del om knarkare, ändå...
Citera
2024-06-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud vilket svamlande - vilken drog går du på nu? Inlägget är helt omöjligt att greppa. Kanske säger en del om knarkare, ändå...
Låt oss bara hålla oss till det här enkla konceptet. Om det är tillåtet att slumpmässigt drogtesta anställda, även utan att de har uppvisat någon form av misstänkt beteende... Och sen sparkar dem efter det.
Varför skall vi inte drogtesta alla politiker och all partipersonal? Är det inte konstigt att vi drogtestar snickare, men inte de som stiftar lagar och styr statsmakten?
Citera
2024-06-21, 19:40
Medlem
Citat:
Låt oss bara hålla oss till det här enkla konceptet. Om det är tillåtet att slumpmässigt drogtesta anställda, även utan att de har uppvisat någon form av misstänkt beteende... Och sen sparkar dem efter det.
Varför skall vi inte drogtesta alla politiker och all partipersonal? Är det inte konstigt att vi drogtestar snickare, men inte de som stiftar lagar och styr statsmakten?

Då förstår jag - ja, varför inte? Jag har absolut inget emot detta, men det kommer tyvärr aldrig ske då det är de själva som stiftar lagar och förordningar kring detta. Skulle det mot förmodan ske är jag den förste att applådera tilltaget...
Citera
2024-06-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
bästa idén i mannaminne!
800 stycken pundare i hela Sverige.
bränn upp dessa avarter.
bor ju minst 800 knarkande svartingar i de två första husen i valfri förort.
800000 menar du ? 😃

Nej invandrare knarkar inte ,dricker inte mm
Citera
2024-06-21, 19:48
Medlem
Citat:
Nyligen läste jag om en snickargrabb som förlorade jobbet för att de hittade rester av cannabis i hans drogtest. Ingen trodde att han var hög på jobbet men han fick sparken trots detta. Såsom jag har fått lära mig på FB så är droganvändare flummiga pundare som inte kan få något gjort.
Okej. Okej. Men då kör vi. Alla i regeringen, riksdagen, statligt anställda, kommunalt anställda, får pengar från staten blir testade. Vad fan om vi kör drogtest på pojkar som inte dykt upp på jobbet höga/fulla så kan vi göra det på alla. Expressen, AF, DN, testa dem alla.
Det är ett litet land, vad fan, testa varje jävel.
Knark är så hemskt? Det är vad som orsakar våldet, varför stöda dessa hemska knarkare?
Testa alla för alla former av knark, och sparka dem som testar positivt. Här på FB har vi hört klart att ingen som röker lite CB är värt någonting alls. Som jag förstått det så är det bara en fråga om en liten grupp av pundare i Sverige.
Så, kom igen grabbar. Vi gör vad som är rätt vi testar alla, och de som testar positivt sparkas. Läkare förlorar sin legitimation och andra sina tillstånd och bolag. Det är lugnt, för det finns typ 800 pundare i Sverige så om vi gör hela den här grejen så putsar vi upp det hela och allt är fint nästa vecka.
Frågeställningen, eftersom FB är så kåt på det hela är: Varför kan vi inte bara köra på med det hela? Knark är så hemskt (Inklusive CB) så alla borde vara ivriga att sparka ut de... De.. Så få knarkanvändarna i regeringen, riksdragen, och kommunen/staten.

800 pundare i Sverige? Snarare närmare 800.000 än t.o.m 80.000. Fast nu lät 80.000 mer korrekt.
Om man tar de pengarna det kostar att ta folk för ringa och innehav i mindre mängd och alla merkostnader pga det och lägger på vård både preventivt och post, så hade vi haft färre riktiga pundare.
Du kan aldrig bli av med alla droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in