• 1
  • 2
2024-06-20, 23:27
Medlem
Nyligen läste jag om en snickargrabb som förlorade jobbet för att de hittade rester av cannabis i hans drogtest. Ingen trodde att han var hög på jobbet men han fick sparken trots detta. Såsom jag har fått lära mig på FB så är droganvändare flummiga pundare som inte kan få något gjort.
Okej. Okej. Men då kör vi. Alla i regeringen, riksdagen, statligt anställda, kommunalt anställda, får pengar från staten blir testade. Vad fan om vi kör drogtest på pojkar som inte dykt upp på jobbet höga/fulla så kan vi göra det på alla. Expressen, AF, DN, testa dem alla.
Det är ett litet land, vad fan, testa varje jävel.
Knark är så hemskt? Det är vad som orsakar våldet, varför stöda dessa hemska knarkare?
Testa alla för alla former av knark, och sparka dem som testar positivt. Här på FB har vi hört klart att ingen som röker lite CB är värt någonting alls. Som jag förstått det så är det bara en fråga om en liten grupp av pundare i Sverige.
Så, kom igen grabbar. Vi gör vad som är rätt vi testar alla, och de som testar positivt sparkas. Läkare förlorar sin legitimation och andra sina tillstånd och bolag. Det är lugnt, för det finns typ 800 pundare i Sverige så om vi gör hela den här grejen så putsar vi upp det hela och allt är fint nästa vecka.
Frågeställningen, eftersom FB är så kåt på det hela är: Varför kan vi inte bara köra på med det hela? Knark är så hemskt (Inklusive CB) så alla borde vara ivriga att sparka ut de... De.. Så få knarkanvändarna i regeringen, riksdragen, och kommunen/staten.
Citera
2024-06-20, 23:32
Medlem
Bubba00s avatar
Producenter, importörer, distributörer och konsumenter. Frågan är ju vem som egentligen är problemet i ekvationen? Med nuvarande politik kommer rättsväsendet i huvudsak åt en del distributörer och konsumenter. Kanske är det dags att slå till mot Latinamerika? Trump vill väl invadera Mexiko? Kanske hade det varit en bra lösning för att komma åt roten av ondskan.
Citera
2024-06-20, 23:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Inte undra på att hantverkarna gör skitjobb idag.
Citera
2024-06-20, 23:33
Medlem
Att man inte drogtestade riksdagen efter alla toalettfynd är för mig obegripligt. Folkvalda borde testas regelbundet. Vet inte varför folk tycker det är så hemskt med drogtester.
Citera
2024-06-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Inte undra på att hantverkarna gör skitjobb idag.
De super fortfarande på jobbet, en del iaf
Citera
2024-06-20, 23:37
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
De super fortfarande på jobbet, en del iaf

Den kulturen har, på gott och ont, nästan helt försvunnit. Det är nya tider nu och nykterhet under arbetstid står på agendan.
Citera
2024-06-20, 23:41
Medlem
Citat:
Att man inte drogtestade riksdagen efter alla toalettfynd är för mig obegripligt. Folkvalda borde testas regelbundet. Vet inte varför folk tycker det är så hemskt med drogtester.
Absolut, varför testar man slumpmässigt någon ung snickare som inte dykt upp full/hög på jobbet och sparkar han efter detta? Om detta är grejen ok, men då testar vi alla och de som testar positivt får samma behandling.
Citera
2024-06-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Absolut, varför testar man slumpmässigt någon ung snickare som inte dykt upp full/hög på jobbet och sparkar han efter detta? Om detta är grejen ok, men då testar vi alla och de som testar positivt får samma behandling.
Ja, man borde direkt sparka ut folkvalda som pundar. De har rätt långa listor alla partier till riksdagsvalen så inget problem att hitta ersättare som inte pundar. Kanske för vänstern men då får de göra det klassiska "städa i egna ledet " som de alltid lyckas komma undan ifrån
Citera
2024-06-20, 23:52
Medlem
Citat:

Om det hade varit droger så hade man ju kunnat på sätt och vis förstått varför de flesta där är som dom är men istället för att drogtesta allihopa så borde ett test för allmän sinnessjukdom vara befogat!
Citera
2024-06-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullhasMoster
Om det hade varit droger så hade man ju kunnat på sätt och vis förstått varför de flesta där är som dom är men istället för att drogtesta allihopa så borde ett test för allmän sinnessjukdom vara befogat!
Tyvärr så är bredden för allmän sinnesjukdom för... Bred. Men ett drogtest är rätt simpelt. Och den korrekta åtgärden för någon som testar positivt i ett test är klart. De som testar positivt sparkas. Om vi ser hur myndigheterna har betett sig så är det klart att det bara är att köra på.
Citera
2024-06-21, 00:23
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Narkotikapolitik
/Moderator
Citera
2024-06-21, 00:27
Bannlyst
Jag tycker att din text fångar en viktig diskussion om rättvisan i hur drogtester används och konsekvenserna av att upptäcka droganvändning, särskilt cannabis. Men jag är väldigt tveksam till att det skulle fungera.
Vi har haft politiker som har försökt detta i årtal, eller något snarlunda liksom och inget fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in