Citat:
Ursprungligen postat av
goralux
Jag förstår hur det är svårt att få det att komma igång och funka, alla vet att de flesta politiker, från alla partier drar kokain nu och då.
Jag vet att inget funkat men det hela är enkelt. Obligatoriska drogtester och precis som en vanlig svensk arbetare så får de bara sparken. Alla som sen anställer dem får det klart att staten och skatteverket måste granska deras företag eftersom de anställer en kriminell person.
Det är svårt att få igång, men egentligen är det så lätt: Samma regler som det är för Svensson.
Ett lands narkotikapolitik är en bra markör för hur sjukt eller friskt ett land är !
Sverige hör till de allra sjukaste och inhumana trots sina plakat om humanitär stormakt !
Samtidigt skrivs det ut enorma mängder SSRI preparat då över 10 procent av Sveriges befolkning knaprar detta !
Att ingen ifrågasätter att man efter 20 har rätt att supa skallen i bitar men att det samtidigt är förbjudet att röka en spliff visar hur enormt efterblivet detta land är ! Särskilt då det är klart bevisat att alkohol är betydligt farligare både direkt men även indirekt då det ofta drabbar tredje man !
Marijuana är en ren naturprodukt och länder som förbjuder naturen är allt annat än av godo !
När det gäller Sverige så handlar det till syvende och sist som vanligt bara om pengar staten går miste om !
TS våta dröm är förmodligen ett 1984 samhälle där alla är övervakade 24/7 !
PS
För övrigt lär ju 20 procent av befolkningen nyttja cannabis !
Eller som jag brukar säga: Folket vill ha något och politikerna förbjuder det och skapar därmed en kriminell marknad !
Till skillnad från alkohol så har INGEN någonsin dött av cannabis !
DS