2024-06-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanpuffy
Jag tycker att din text fångar en viktig diskussion om rättvisan i hur drogtester används och konsekvenserna av att upptäcka droganvändning, särskilt cannabis. Men jag är väldigt tveksam till att det skulle fungera.
Vi har haft politiker som har försökt detta i årtal, eller något snarlunda liksom och inget fungerar.
Jag förstår hur det är svårt att få det att komma igång och funka, alla vet att de flesta politiker, från alla partier drar kokain nu och då.
Jag vet att inget funkat men det hela är enkelt. Obligatoriska drogtester och precis som en vanlig svensk arbetare så får de bara sparken. Alla som sen anställer dem får det klart att staten och skatteverket måste granska deras företag eftersom de anställer en kriminell person.
Det är svårt att få igång, men egentligen är det så lätt: Samma regler som det är för Svensson.
Citera
2024-06-21, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Nyligen läste jag om en snickargrabb som förlorade jobbet för att de hittade rester av cannabis i hans drogtest. Ingen trodde att han var hög på jobbet men han fick sparken trots detta. Såsom jag har fått lära mig på FB så är droganvändare flummiga pundare som inte kan få något gjort.
Okej. Okej. Men då kör vi. Alla i regeringen, riksdagen, statligt anställda, kommunalt anställda, får pengar från staten blir testade. Vad fan om vi kör drogtest på pojkar som inte dykt upp på jobbet höga/fulla så kan vi göra det på alla. Expressen, AF, DN, testa dem alla.
Det är ett litet land, vad fan, testa varje jävel.
Knark är så hemskt? Det är vad som orsakar våldet, varför stöda dessa hemska knarkare?
Testa alla för alla former av knark, och sparka dem som testar positivt. Här på FB har vi hört klart att ingen som röker lite CB är värt någonting alls. Som jag förstått det så är det bara en fråga om en liten grupp av pundare i Sverige.
Så, kom igen grabbar. Vi gör vad som är rätt vi testar alla, och de som testar positivt sparkas. Läkare förlorar sin legitimation och andra sina tillstånd och bolag. Det är lugnt, för det finns typ 800 pundare i Sverige så om vi gör hela den här grejen så putsar vi upp det hela och allt är fint nästa vecka.
Frågeställningen, eftersom FB är så kåt på det hela är: Varför kan vi inte bara köra på med det hela? Knark är så hemskt (Inklusive CB) så alla borde vara ivriga att sparka ut de... De.. Så få knarkanvändarna i regeringen, riksdragen, och kommunen/staten.

På en skala mellan 1 och 10, hur tråkigt är ditt liv egentligen. Hur orkar du ens fortsätta, ärligt talat. Du är värdelös.
Citera
2024-06-21, 03:14
Medlem
Citat:
Jag förstår hur det är svårt att få det att komma igång och funka, alla vet att de flesta politiker, från alla partier drar kokain nu och då.
Jag vet att inget funkat men det hela är enkelt. Obligatoriska drogtester och precis som en vanlig svensk arbetare så får de bara sparken. Alla som sen anställer dem får det klart att staten och skatteverket måste granska deras företag eftersom de anställer en kriminell person.
Det är svårt att få igång, men egentligen är det så lätt: Samma regler som det är för Svensson.

Ett lands narkotikapolitik är en bra markör för hur sjukt eller friskt ett land är !
Sverige hör till de allra sjukaste och inhumana trots sina plakat om humanitär stormakt !

Samtidigt skrivs det ut enorma mängder SSRI preparat då över 10 procent av Sveriges befolkning knaprar detta !
Att ingen ifrågasätter att man efter 20 har rätt att supa skallen i bitar men att det samtidigt är förbjudet att röka en spliff visar hur enormt efterblivet detta land är ! Särskilt då det är klart bevisat att alkohol är betydligt farligare både direkt men även indirekt då det ofta drabbar tredje man !

Marijuana är en ren naturprodukt och länder som förbjuder naturen är allt annat än av godo !
När det gäller Sverige så handlar det till syvende och sist som vanligt bara om pengar staten går miste om !

TS våta dröm är förmodligen ett 1984 samhälle där alla är övervakade 24/7 !

PS

För övrigt lär ju 20 procent av befolkningen nyttja cannabis !
Eller som jag brukar säga: Folket vill ha något och politikerna förbjuder det och skapar därmed en kriminell marknad !
Till skillnad från alkohol så har INGEN någonsin dött av cannabis !

DS
Citera
2024-06-21, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
På en skala mellan 1 och 10, hur tråkigt är ditt liv egentligen. Hur orkar du ens fortsätta, ärligt talat. Du är värdelös.

Kan inte annat än att instämma !

TS verkar vara en för politikerna den allra bästa medborgaren som jobbar och betalar skatt i 40 år och dör dagen efter han går i pension !

Låter som en oerhört tråkig människa !

PS

Folk som använder sig av ordet "knark" visar hur otroligt Svennebanan de är !

DS
Senast redigerad av MikAnd 2024-06-21 kl. 03:26.
Citera
2024-06-21, 03:20
Medlem
Citat:
Nyligen läste jag om en snickargrabb som förlorade jobbet för att de hittade rester av cannabis i hans drogtest. Ingen trodde att han var hög på jobbet men han fick sparken trots detta. Såsom jag har fått lära mig på FB så är droganvändare flummiga pundare som inte kan få något gjort.
Okej. Okej. Men då kör vi. Alla i regeringen, riksdagen, statligt anställda, kommunalt anställda, får pengar från staten blir testade. Vad fan om vi kör drogtest på pojkar som inte dykt upp på jobbet höga/fulla så kan vi göra det på alla. Expressen, AF, DN, testa dem alla.
Det är ett litet land, vad fan, testa varje jävel.
Knark är så hemskt? Det är vad som orsakar våldet, varför stöda dessa hemska knarkare?
Testa alla för alla former av knark, och sparka dem som testar positivt. Här på FB har vi hört klart att ingen som röker lite CB är värt någonting alls. Som jag förstått det så är det bara en fråga om en liten grupp av pundare i Sverige.
Så, kom igen grabbar. Vi gör vad som är rätt vi testar alla, och de som testar positivt sparkas. Läkare förlorar sin legitimation och andra sina tillstånd och bolag. Det är lugnt, för det finns typ 800 pundare i Sverige så om vi gör hela den här grejen så putsar vi upp det hela och allt är fint nästa vecka.
Frågeställningen, eftersom FB är så kåt på det hela är: Varför kan vi inte bara köra på med det hela? Knark är så hemskt (Inklusive CB) så alla borde vara ivriga att sparka ut de... De.. Så få knarkanvändarna i regeringen, riksdragen, och kommunen/staten.

I ditt fall så måste jag säga att man måste veta vad man önskar sig för att få vad man vill ha.
Att raljera om tester hjälper inte din sak, även om jag håller med om att vuxna bör ta ansvar själv för vad de stoppar i sig.

När det gäller droger, tala klarspråk, vi är vid en vändpunkt i historien, men Sverige behöver inte nödvändigtvis bete sig som omvärlden, be om fler tester, då kanske du får fler tester istället för motsatsen.
Citera
2024-06-21, 03:58
Medlem
Free12s avatar
Tycker det låter som att du är sur över att ha blivit testad och nu vill ha flera med dig ner i fallet.
Att testa alla och ge dom sparken kommer inte stoppa knarket. Det kommer öka kriminaliteten.
Senast redigerad av Free12 2024-06-21 kl. 04:00.
Citera
2024-06-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tycker det låter som att du är sur över att ha blivit testad och nu vill ha flera med dig ner i fallet.
Att testa alla och ge dom sparken kommer inte stoppa knarket. Det kommer öka kriminaliteten.
Nej det har jag inte, som sagt så läste jag nyheten igår, och jag har tänkt på det här ett tag. Jag förstår inte vem det är som tycker att slumpmässiga drogprov för vanliga kneg är ok, samtidigt som politiker inte testas. I princip alla politiker är drog-krigare och ingen av dem borde motsätta sig den här sortens testning.
Om vi skall vara idioter med narkotikapolitik, låt oss vara idioter. Om själva idén med slumpmässiga drogtester är sund så borde vi implementera den brett.
Citera
2024-06-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Varför skall vanliga knegare drogtestas slumpmässigt, medans politiker inte slumpmässigt testas? Motiveringen är enkel, skall politiker sköta sitt jobb drogpåverkade? Samt, blir de inte en säkerhetsrisk när deras missbruk kan öppna upp dem till utpressning?
Citera
2024-06-21, 13:59
Medlem
Citat:
Tyvärr så är bredden för allmän sinnesjukdom för... Bred. Men ett drogtest är rätt simpelt. Och den korrekta åtgärden för någon som testar positivt i ett test är klart. De som testar positivt sparkas. Om vi ser hur myndigheterna har betett sig så är det klart att det bara är att köra på.

Självklart så ska alla dessa parasiter behöva drogtesta sig ofta men va jag syftade på var mer att en drogpåverkad person som SAMTIDIGT lider av en allvarlig psykiskstörning är trippelt farlig i maktposition!
Citera
2024-06-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikAnd
Ett lands narkotikapolitik är en bra markör för hur sjukt eller friskt ett land är !
Sverige hör till de allra sjukaste och inhumana trots sina plakat om humanitär stormakt !

Samtidigt skrivs det ut enorma mängder SSRI preparat då över 10 procent av Sveriges befolkning knaprar detta !
Att ingen ifrågasätter att man efter 20 har rätt att supa skallen i bitar men att det samtidigt är förbjudet att röka en spliff visar hur enormt efterblivet detta land är ! Särskilt då det är klart bevisat att alkohol är betydligt farligare både direkt men även indirekt då det ofta drabbar tredje man !

Marijuana är en ren naturprodukt och länder som förbjuder naturen är allt annat än av godo !
När det gäller Sverige så handlar det till syvende och sist som vanligt bara om pengar staten går miste om !

TS våta dröm är förmodligen ett 1984 samhälle där alla är övervakade 24/7 !

PS

För övrigt lär ju 20 procent av befolkningen nyttja cannabis !
Eller som jag brukar säga: Folket vill ha något och politikerna förbjuder det och skapar därmed en kriminell marknad !
Till skillnad från alkohol så har INGEN någonsin dött av cannabis !

DS
Nej, jag använder cannabis, någon gång har jag använt annat. Min huvudsakliga poäng är samhällets top skikt skall behandlas som alla andra. Varför drogtesta vanliga knegare slumpmässigt men inte slumpmässigt drogtesta politiker.
Om man skulle börja pressa för en sån här policy så kommer det vara en drivande kraft för att förändra hur saker sköts nu.
Citera
2024-06-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
I ditt fall så måste jag säga att man måste veta vad man önskar sig för att få vad man vill ha.
Att raljera om tester hjälper inte din sak, även om jag håller med om att vuxna bör ta ansvar själv för vad de stoppar i sig.

När det gäller droger, tala klarspråk, vi är vid en vändpunkt i historien, men Sverige behöver inte nödvändigtvis bete sig som omvärlden, be om fler tester, då kanske du får fler tester istället för motsatsen.
Om man börjar driva för att utvidga drogtestning, inte bara för knegare utan även för politiker och deras partier, och byråkrater... Så misstänker jag att det snabbt kommer bli debatt över om att folk som inte uppvisat något problematiskt beteende bör drogtestas.
Om alla i medierna börjar blir systematiskt testade så kommer det även där plötsligt bli en omställning i hur de ser på omotiverade drogtester.
Citera
2024-06-21, 15:08
Medlem
feemaxxxs avatar
Om Sveriges bestämmande makt har bestämt att det är okej arbetsgivare har rätt att drogtesta anställda så borde man testa makttagarna med jämna mellanrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in