2024-07-08, 01:05
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaSe
.

Av egen erfarenhet, så skulle jag säga att många som har diagnoser oftast har favorit skor, så att han har just dom, betyder egentligen ingenting. Kan vara dom han trivs bäst i. Jag känner dom barn som går i träskor året runt, eller vinterskor, stövlar bara för att det känns bäst för fötterna och är enklast för dom att hantera. Så jag själv hade inte lagt någon fokus på skorna.

Sen det här med självmordsbrevet, så är det inget som går att kolla upp då polisen självklart inte får prata om något. Personen som påstår ha sett brevet, bor i Hammerdal själv. Svårt att veta vad man kan tro på och inte.

Nu har vi ju en person som är trovärdig när denne säger sig vara anhörig och som skriver flitigt i tråden och som förnekar att det skulle finnas ett brev. Då är det i alla fall mindre sannolikt att det finns ett sådant? Jag har i alla fall inte skäl att misstro att personen är nära anhörig (för misstänksam behöver man alltid vara på ett anonymt forum).
Citera
2024-07-08, 13:07
Medlem
Jag heter Anna Johansson. jag är Mamma till Elias. Jag bor i Motala, har inga flera barn, men en hund och sambo.
Det går alldeles förträffligt bra att kolla efter mig på Facebook. Hunden är liten och vit, har en rosa scarf på bilden.

Jag och Elias Pappa separerade år 2009.

O NEJ!!! DET FINNS INGET AVSKEDSBREV,
Det verkar vara mycket skitsnack och rykten i Hammerdal.

Bättre att ni går in på Facebook och DELAR OCH SPRIDER ALLA EFTERLYSNINGAR som ligger där !!
// Mamma till Elias som är är min son
Citera
2024-07-08, 22:04
Medlem
Några tankar:

Vad tjänar det till att återigen skriva om ett självmordsbrev vars förekomst också starkt dementeras av anhöriga (och mest insatta) här två gånger uttryckligen? Av respekt gentemot anhöriga är det inte det första man tar upp, speciellt inte när de aktiva i chatten. Märkligt…

Slutledningsförmåga och resonemang är i vissa inlägg så förbluffande låg att jag misstänker att någon medvetet framställer sig så. Vilseledande?

/H
Citera
2024-07-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmutKreller
Några tankar:

Vad tjänar det till att återigen skriva om ett självmordsbrev vars förekomst också starkt dementeras av anhöriga (och mest insatta) här två gånger uttryckligen? Av respekt gentemot anhöriga är det inte det första man tar upp, speciellt inte när de aktiva i chatten. Märkligt…

Slutledningsförmåga och resonemang är i vissa inlägg så förbluffande låg att jag misstänker att någon medvetet framställer sig så. Vilseledande?

/H

Är ju inte alla som kan hjälpa till att leta, så man behöver få spekulera och fråga. Jag är väl mer undrande över ett påstått brev, men om det inte finns lär man aldrig få veta heller? Eftersom att mamman inte finns själv på plats och har själv sagt att E och hon inte har någon relation längre, så tänker jag att man inte vet 100 själv. Men har man fått bekräftat av polis, så förstår jag att man vet mer, så det kan man släppa nu.
Dom enda som försöker vilseleda är att snacka om Björn och skit. Skulle det vara respekt gentemot föräldrarna? Sen tycker jag inte att närståenden ska vara inne och läsa på flashback, då det kan hända att man kan råka såra någon med sina spekulationer. Men man gör såklart som man vill. Inget respektlöst alls från min sida. Jag försöker bara förstå och försöka hjälpa från mitt håll.
Citera
2024-07-09, 09:00
Medlem
Normalt sett är jag aldrig här inne, öppnade konto efter att en vän sa att det stod om Elias här inne!!
Återigen är jag Mamma till Elias och ÄR insatt i hans försvinnande.
Ni måste förstå att man som förälder ingår i samma nätverk som sitt barn när det händer sådana här saker. Ni borde förstå att polisen hör av sig även till mig och förhör mig när det händer sådana här saker.
Dessutom borde ni öppna upp ert tankemönster och förstå att bara för att någon inte vill ha kontakt, behöver det inte finnas en bakomliggande konflikt. Det kan helt enkelt vara så att människor fungerar olika, I olika situationer.

ÅTERIGEN!! Det finns inga avskedsbrev/ självmordsbrev skrivna. Dessutom kanske ni förstår att polisen har gått igenom hela hans dator/ padda/ mobil. Kvitton, bankkonto.kläder
Dessutom kanske ni borde förstå att vi anhöriga skulle ha formulerat våra efterlysningar annorlunda om det fanns något som skulle tyda på det.

Jag kan inte göra mer än att dementera era påståenden och vad ni sen vill tro, är upp till er!
Snälla gå in och dela mina efterlysningar istället. // Anna Johansson Mamma till Elias
Citera
2024-07-09, 22:31
Medlem
Har det försvunnit personer spårlöst i Hammerdal tidigare, innan Elias?
Tankarna går också till Carlos försvinnande i närliggande Strömsund 20 år tillbaka i tiden.
Citera
2024-07-09, 22:39
Medlem
Finns det något fog att Elias har en mamma som lider av munchausen by proxy?
Citera
2024-07-09, 23:12
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Finns det något fog att Elias har en mamma som lider av munchausen by proxy?
Nu får du ge dig. Fullständigt vidrig fråga om du har läst tråden.
Hon sitter i rullstol och bor inte ens på orten, hon bor i Motala och har ingen kontakt med Elias.
Citera
2024-07-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpasambo
Normalt sett är jag aldrig här inne, öppnade konto efter att en vän sa att det stod om Elias här inne!!
Återigen är jag Mamma till Elias och ÄR insatt i hans försvinnande.
Ni måste förstå att man som förälder ingår i samma nätverk som sitt barn när det händer sådana här saker. Ni borde förstå att polisen hör av sig även till mig och förhör mig när det händer sådana här saker.
Dessutom borde ni öppna upp ert tankemönster och förstå att bara för att någon inte vill ha kontakt, behöver det inte finnas en bakomliggande konflikt. Det kan helt enkelt vara så att människor fungerar olika, I olika situationer.

ÅTERIGEN!! Det finns inga avskedsbrev/ självmordsbrev skrivna. Dessutom kanske ni förstår att polisen har gått igenom hela hans dator/ padda/ mobil. Kvitton, bankkonto.kläder
Dessutom kanske ni borde förstå att vi anhöriga skulle ha formulerat våra efterlysningar annorlunda om det fanns något som skulle tyda på det.

Jag kan inte göra mer än att dementera era påståenden och vad ni sen vill tro, är upp till er!
Snälla gå in och dela mina efterlysningar istället. // Anna Johansson Mamma till Elias

Väldigt bra att du ger svar på tal. Här kan bli mycket rundgång om falska rykten. men de flesta är genuint intresserade av att hjälpa, även om många bor långt från byn.

Har Elias bra lokalkännedom i Hammerdal? Var han t.ex. ute och lekte på byn som barn?
Citera
2024-07-10, 18:51
Medlem
På riktigt!!!!!
Lägg ner den här tråden!!!!!
Jag blir på riktigt matt av att läsa om era rykten!
Ett fåtal här inne verkar iallafall se saker ur ett helhetsperspektiv.

Men det är klart att jag har Munchausen, jag ser det som en del av mitt föräldraskap.
Varför liksom inte tillbringa sin tid med att skada sitt barn och dra runt honom på sjukhus???
Det finns de som gör det och dessa personer är mår inte psykiskt bra
För övrigt har jag ett register med medicinska diagnoser på 1177. Ja, så ni fattar vilken misär Elias är uppvuxen i!!!
Dessutom har jag haft krav på honom att gå till skolan, göra läxor, hålla ordning, passa tider, lägga sig i tid mm.
O hans avskedsbrev har jag tagit hand om och gömt för att kunna förneka för att det finns.

Återigen!! Vädjar jag att DELA EFTERLYSNINGAR ISTÄLLET!!
Citera
2024-07-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazistasi
Har det försvunnit personer spårlöst i Hammerdal tidigare, innan Elias?
Tankarna går också till Carlos försvinnande i närliggande Strömsund 20 år tillbaka i tiden.

Närliggande? Det är 10 mil mellan och extremt lång tid emellan. Orimligt att det har kopplingar till varandra.
Citera
2024-07-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpasambo
FARBRODERN ÄR INTE MISSTÄNKT för att på något sätt ha med Elias försvinnande att göra.

Det finns överhuvudtaget ingen brottsmisstanke runt Elias försvinnande.

Elias kan mycket väl ha gått iväg utan mobilen. Alla känner inte så stort behov av att vara anträffbara/ i kontakt med andra, som majoriteten av oss.

Någon konflikt som har resulterat i att han i affekt, lämnade sina tillhörigheter har inte heller hänt.
Elias har öppnat dörren gått ut och försvunnit. Det kan vara ett impulsivt agerande. Men som sagt. Allt är spekulationer.

Eller är han mördad, hastigt.övermord.i släktosämja. Nergrävd gömd i en gammal brunn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in