Citat:
Ursprungligen postat av
HelmutKreller
Några tankar:
Vad tjänar det till att återigen skriva om ett självmordsbrev vars förekomst också starkt dementeras av anhöriga (och mest insatta) här två gånger uttryckligen? Av respekt gentemot anhöriga är det inte det första man tar upp, speciellt inte när de aktiva i chatten. Märkligt…
Slutledningsförmåga och resonemang är i vissa inlägg så förbluffande låg att jag misstänker att någon medvetet framställer sig så. Vilseledande?
/H
Är ju inte alla som kan hjälpa till att leta, så man behöver få spekulera och fråga. Jag är väl mer undrande över ett påstått brev, men om det inte finns lär man aldrig få veta heller? Eftersom att mamman inte finns själv på plats och har själv sagt att E och hon inte har någon relation längre, så tänker jag att man inte vet 100 själv. Men har man fått bekräftat av polis, så förstår jag att man vet mer, så det kan man släppa nu.
Dom enda som försöker vilseleda är att snacka om Björn och skit. Skulle det vara respekt gentemot föräldrarna? Sen tycker jag inte att närståenden ska vara inne och läsa på flashback, då det kan hända att man kan råka såra någon med sina spekulationer. Men man gör såklart som man vill. Inget respektlöst alls från min sida. Jag försöker bara förstå och försöka hjälpa från mitt håll.