Elias, försvunnen från Hammerdal 24-05-28
Vet någon något mer?
Citat:
Signalement:
Han är försvunnen sedan den 28 maj 2024 då han senast sågs i Hammerdal vid 12.00-tiden.
Elias har långt ljust hår. Han är cirka 178 centimeter lång och väger cirka 60 kg.
Han var vid försvinnandet troligtvis klädd i vandringsbyxor och vandringskängor.
”20-årig man ska ha blivit utpressad på 50 000 via Snapchat
En man hemmahörande i Strömsunds kommun har betalat 50 000 kronor efter att ha blivit utpressad”
Målsägande ska i slutet av maj ha blivit utpressad att betala pengarna efter att ha varit i kontakt med en person på bland annat Snapchat. Enligt förundersökningsledare Eva-Lena Fransson.
Personen ska ha pressat mannen att betala 50 000 kronor med hot om att annars sprida nakenbilder på mannen. Målsäganden har betalat pengarna.
Blir bara så ledsen,damp,diagnoser,osv osv är väl helt enkelt inte viktigt just nu. Det som är viktigt är att en ung man är försvunnen,någons son,kanske syskon till någon/några är borta! Har han dessutom ett fysiskt handikapp är han ju ännu mer hjälplös. OM han nu blivit utpressad på pengar är det ännu värre!!
Hoppas han kommer tbx till sin familj oskadd!
Troligtvis iförd vandringskängor
Står det att läsa i efterlysningen - kängor förknippar jag med mer som - ska göra något mer krävande - .
Denne försvunna personen tror jag synts till inom fritid / sport - camping affärer innan han försvunnit.
Alltså en från min sida gissat UE ... expedition..
Nedlagda mentalsjukhus , grottor , ihåligheter inom stadsmiljö samt bergrum.
Senast redigerad av Massonite 2024-05-30 kl. 16:39.
Troligtvis iförd vandringskängor
Står det att läsa i efterlysningen - kängor förknippar jag med mer som - ska göra något mer krävande - .
Denne försvunna personen tror jag synts till inom fritid / sport - camping affärer innan han försvunnit.
Alltså en från min sida gissat UE ... expedition..
Nedlagda mentalsjukhus , grottor , ihåligheter inom stadsmiljö samt bergrum.
Vad finns för sådant i Strömsundstrakten? Kraftverkstunnlar? Någon övergiven gruva? OM han nu sysslade med UE.
Efterbliven & damp också troligtvis, går med krycka
Hur vet du att han går med krycka? Ser inget sådant på bilderna och vandringskängor tyder väl snarare på någon som gillar att vara ute i skog och mark?
Vad finns för sådant i Strömsundstrakten? Kraftverkstunnlar? Någon övergiven gruva? OM han nu sysslade med UE.
Utklippt --------> Uppe vid, det helt otroligt vackra, Balkesbourk finns ett vindskydd där du kan rasta. Därifrån har du bl.a. utsikt över N.Väktarklumpen och Görlestjakke. Här bröt man under början av 40-talet glimmer till den svenska elindustrin. Du kommer att passera en av dessa gruvor. Gruvan ligger vid kartkoordinat x7500 y2990
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!