Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-29, 23:44
Medlem
Elias, försvunnen från Hammerdal 24-05-28
Vet någon något mer?

Citat:
Signalement:
Han är försvunnen sedan den 28 maj 2024 då han senast sågs i Hammerdal vid 12.00-tiden.
Elias har långt ljust hår. Han är cirka 178 centimeter lång och väger cirka 60 kg.
Han var vid försvinnandet troligtvis klädd i vandringsbyxor och vandringskängor.

https://www.missingpeople.se/efterlysningar/elias/
Citera
2024-05-30, 00:08
Medlem
ABBORREs avatar
Av bilden att döma så kan man gissa att det finns några diagnoser,
bla autism.
Nog bra om man hittar han så snart som möjligt
Citera
2024-05-30, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Av bilden att döma så kan man gissa att det finns några diagnoser,
bla autism.
Nog bra om man hittar han så snart som möjligt
Efterbliven & damp också troligtvis, går med krycka
Citera
2024-05-30, 07:23
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Kanske nazisterna från Strömsund har varit i farten igen.
Citera
2024-05-30, 09:09
Medlem
Bilden där hans ansikte är gömt under en massa hår kunde de väl ha skippat. Oroväckande hur som helst.
Citera
2024-05-30, 11:05
Medlem
Något samband?
Var ju väldigt precis i tiden måste man ju säga…

https://www.op.se/2024-05-29/20-arig...-via-snapchat/

”20-årig man ska ha blivit utpressad på 50 000 via Snapchat
En man hemmahörande i Strömsunds kommun har betalat 50 000 kronor efter att ha blivit utpressad”

Målsägande ska i slutet av maj ha blivit utpressad att betala pengarna efter att ha varit i kontakt med en person på bland annat Snapchat. Enligt förundersökningsledare Eva-Lena Fransson.
Personen ska ha pressat mannen att betala 50 000 kronor med hot om att annars sprida nakenbilder på mannen. Målsäganden har betalat pengarna.
Citera
2024-05-30, 12:06
Medlem
Blir bara så ledsen,damp,diagnoser,osv osv är väl helt enkelt inte viktigt just nu. Det som är viktigt är att en ung man är försvunnen,någons son,kanske syskon till någon/några är borta! Har han dessutom ett fysiskt handikapp är han ju ännu mer hjälplös. OM han nu blivit utpressad på pengar är det ännu värre!!
Hoppas han kommer tbx till sin familj oskadd!
Citera
2024-05-30, 13:45
Medlem
Lite vagt underlag. Tror man att han gett sig ut på fjällvandring eller dragit till storstan eller utsatts för brott?
Citera
2024-05-30, 16:31
Troligtvis iförd vandringskängor
Står det att läsa i efterlysningen - kängor förknippar jag med mer som - ska göra något mer krävande - .
Denne försvunna personen tror jag synts till inom fritid / sport - camping affärer innan han försvunnit.

Alltså en från min sida gissat UE ... expedition..

Senast redigerad av Massonite 2024-05-30 kl. 16:39.
Citera
2024-05-30, 16:50
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Troligtvis iförd vandringskängor
Står det att läsa i efterlysningen - kängor förknippar jag med mer som - ska göra något mer krävande - .
Denne försvunna personen tror jag synts till inom fritid / sport - camping affärer innan han försvunnit.

Alltså en från min sida gissat UE ... expedition..

Vad finns för sådant i Strömsundstrakten? Kraftverkstunnlar? Någon övergiven gruva? OM han nu sysslade med UE.
Citera
2024-05-30, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Efterbliven & damp också troligtvis, går med krycka

Hur vet du att han går med krycka? Ser inget sådant på bilderna och vandringskängor tyder väl snarare på någon som gillar att vara ute i skog och mark?
Citera
2024-05-30, 21:15
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vad finns för sådant i Strömsundstrakten? Kraftverkstunnlar? Någon övergiven gruva? OM han nu sysslade med UE.
Utklippt --------> Uppe vid, det helt otroligt vackra, Balkesbourk finns ett vindskydd där du kan rasta. Därifrån har du bl.a. utsikt över N.Väktarklumpen och Görlestjakke. Här bröt man under början av 40-talet glimmer till den svenska elindustrin. Du kommer att passera en av dessa gruvor. Gruvan ligger vid kartkoordinat x7500 y2990

https://www.google.com/url?sa=t&rct=...&opi=89978449@
Senast redigerad av Massonite 2024-05-30 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in