2024-05-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kvinnor som försökt mörda henne? Våldta henne? Eller "bara" utsatt henne för våld i nära relation"?

Around 44% of lesbian and 61% of bisexual women have experienced forms of rape and physical violence by an intimate partner as compared to 35% of straight women. 26% of gay men and 37% of bisexual men have experienced forms of rape and physical violence by an intimate partner compared to 29% of straight men.
Citera
2024-05-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Städer ska man nog passa sig för rent generellt.

Nä men jag har lite högre tankar om kvinnor faktiskt än vad du verkar ha. Min sambo är i allra högsta grad feminist men att hon skulle gå runt och oroa sig för att va ute ensam i skogen har hon aldrig ens nämnt.

Vad ska hon mer oroa sig för? Att cykla som säkert är betydligt farligare.. dessutom sker väl det mesta våld av män kvinnor känner? Nä.. bättre kan ni kvinnor!

Sedan är det väl inte heller omöjligt att detta med är ett stadsfenomen. Jag har även bott ett antal år i en mindre ort, visserligen en hel del år sedan nu, men då var det helt naturligt att hälsa på alla som man träffade ute, män elller kvinnor, och skulle man inte gjort det så hade man sätts som någon konstig typ. Även om man träffade någon ute på lite mer ödslig plats så hälsade man och det var inte heller helt ovanligt att man även utbytte några ord om väder odyl, men visst det var en del år sedan nu så kanske det har ändrats ute i byarna och blivit som i städerna där man knappt ens hälsar på sin närmaste granne.
Citera
2024-05-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Around 44% of lesbian and 61% of bisexual women have experienced forms of rape and physical violence by an intimate partner as compared to 35% of straight women. 26% of gay men and 37% of bisexual men have experienced forms of rape and physical violence by an intimate partner compared to 29% of straight men.
Tack för statistik. Besvarade dock inte min fråga.
Citera
2024-05-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Sedan är det väl inte heller omöjligt att detta med är ett stadsfenomen. Jag har även bott ett antal år i en mindre ort, visserligen en hel del år sedan nu, men då var det helt naturligt att hälsa på alla som man träffade ute, män elller kvinnor, och skulle man inte gjort det så hade man sätts som någon konstig typ. Även om man träffade någon ute på lite mer ödslig plats så hälsade man och det var inte heller helt ovanligt att man även utbytte några ord om väder odyl, men visst det var en del år sedan nu så kanske det har ändrats ute i byarna och blivit som i städerna där man knappt ens hälsar på sin närmaste granne.

Exakt. Bor på en mindre ort och rör mig ganska ofta i skogen springades eller på cykel. Ser då och då ensamma kvinnor, säkert minst lika ofta som ensamma män. Hälsar självklart på alla. Sen om dessa kvinnor är rädda kan jag ju inte veta men hoppas inte det.
Citera
2024-05-16, 11:00
Medlem
Citat:

I fängelser är ung. 50% av fångarna LGBT.

Om man ska ha en teori om det hela ,så är det att dessa kvinnor börja ogilla män ,men samtidigt kommer ett ogilland för allt och alla uppstå.

Så när de ovetenskapliga Universiteten propagerar för LGBT så sänker de gillandet i hela samhället och kvinnor blir utsatta för mer våld.
Citera
2024-05-16, 11:03
Medlem
Citat:
Tack för statistik. Besvarade dock inte min fråga.
Nej, men kvinnor verkar ju vara synnerligen farliga i relationer, eller vad säger du?
Citera
2024-05-16, 11:06
Medlem
HassanVonEssens avatar
Frågan är alldeles för ledande för att tas på allvar. Många kvinnor svarar "främmande man" av andra skäl än vad de helst hade stött på i skogen. Solidaritet med det egna könet, bland annat. Kommer det till kritan fattar vilken idiot som helst att man hellre hade stött på en annan människa än en vild björn när man tar sin skogspromenad.
Citera
2024-05-16, 11:11
Medlem
Citat:
Nej, men kvinnor verkar ju vara synnerligen farliga i relationer, eller vad säger du?
Den allmänna förklaringen är att det är en extra påfrestning att vara normbrytande i ett samkönat förhållande. Tror samma statistik gäller homosexuella män.
Citera
2024-05-16, 11:12
Medlem
Citat:
Den allmänna förklaringen är att det är en extra påfrestning att vara normbrytande i ett samkönat förhållande. Tror samma statistik gäller homosexuella män.
Nej, att vara homosexuell man är tvärtom säkrast.
Citera
2024-05-16, 11:21
Medlem
Citat:
Nej, att vara homosexuell man är tvärtom säkrast.
Nej. https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-mot-hbtqi-personer/vald-i-nara-hbtqi-relationer/

Dessutom var tydligen de flesta som utövat våld mot sina bisexuella kvinnliga partners män.
Citera
2024-05-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Frågan är alldeles för ledande för att tas på allvar. Många kvinnor svarar "främmande man" av andra skäl än vad de helst hade stött på i skogen. Solidaritet med det egna könet, bland annat. Kommer det till kritan fattar vilken idiot som helst att man hellre hade stött på en annan människa än en vild björn när man tar sin skogspromenad.

Det är nog det mest rimliga inlägget i tråden. Hade det handlat om att stå öga mot öga tror jag fan de flesta väljer en man. Men att se en björn på håll kan ju va häftigt å andra sidan.
Citera
2024-05-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djuggler
Problemet att kvinnorna som väljer björnen är de kvinnor som spenderar sina liv på nätet att gråta ut över sina skitliv och att det är männens fel. Normala kvinnor och män sitter inte på Facebook och triggar igång varandra över irrelevanta saker.

Därav så ser det ut som majoriteten av kvinnor väljer björnen men om du går in på ett dårhus så är inte personerna som befinner sig där representativt för hur samhället ser ut.

Instämmer. Det är såhär det är. En ickefråga för vi som inte lever i asociala medier-bubblan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in