2024-05-18, 22:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
väldigt kul också att du försöker förlöjliga mig o förminska mig genom att påstå att jag är omanlig och irrationell o ska torka tårarna när hela din position och argument baserar dig på krokodiltårar o dina känslor.
tur att jag som man inte kan gnälla om känslor som du för då skulle du aldrig vinna.
Det enda som kommer från dig är ju gnäll och gråt och ett fäktande för att du känner dig kränkt.
Det är helt enkelt en summering av din argumentering (eller snarare brist på)

Citat:
kan du försöka ta fram din fantasi universitetsubilding o damma av den i din verklighet o försöka se din konstanta dubbelmoral i varenda jävla inlägg
Jag har inte dubbelmoral för att jag säger att du inte är kvinna och inte kan förstå kvinnors verklighet och vad kvinnor har att förhålla sig till.
Det är inte heller dubbelmoral att välja bort främmande män i olika situationer. Det är min och andras kvinnors rättighet att göra det, utan att ifrågasättas.
Citera
2024-05-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det enda som kommer från dig är ju gnäll och gråt och ett fäktande för att du känner dig kränkt.
Det är helt enkelt en summering av din argumentering (eller snarare brist på)

Jag har inte dubbelmoral för att jag säger att du inte är kvinna och inte kan förstå kvinnors verklighet och vad kvinnor har att förhålla sig till.
Det är inte heller dubbelmoral att välja bort främmande män i olika situationer. Det är min och andras kvinnors rättighet att göra det, utan att ifrågasättas.

Helt otroligt.... du alltsä förväntar dig av oss män att bara sympatisera med dina och andras kvinnor känslor....

Men när det kommer till att sympatiserar med oss män när vi säger vad vi tycker är manshatiska påståenden ... då helt plötsigt är vi "kränkta" och "gnäller"....

Så du kan bokstavligen fet glömma att få vår sympati... i våra öron så gnäller ni bara om ingenting samtidigt som ni yttrar er manshatiska päståenden som "män är läskigare än björnar"...

Och tyvärr var du för korkad för att snacka bortom känslor... dvs statistik och pålitlig estimering... så det lämnar oss med att prata om ingenting .... God natt
Citera
2024-05-18, 23:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Helt otroligt.... du alltsä förväntar dig av oss män att bara sympatisera med dina och andras kvinnor känslor....

Men när det kommer till att sympatiserar med oss män när vi säger vad vi tycker är manshatiska påståenden ... då helt plötsigt är vi "kränkta" och "gnäller"....

Så du kan bokstavligen fet glömma att få vår sympati... i våra öron så gnäller ni bara om ingenting samtidigt som ni yttrar er manshatiska päståenden som "män är läskigare än björnar"...

Och tyvärr var du för korkad för att snacka bortom känslor... dvs statistik och pålitlig estimering... så det lämnar oss med att prata om ingenting .... God natt
Nej, snälla du. Det där har du helt missuppfattat.
Det är tvärtom - jag har inga som helst förväntningar på er.
Och din sympati har jag inte heller bett om - -jag har sagt att ni bör inse att ni inte vet hur kvinnors verklighet ser ut och vad kvinnor har att förhålla sig till.
Citera
2024-05-19, 00:11
Medlem
Citat:
https://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/bear-b-c-squamish-attack-1.7201905
förra veckan

"...suffering non-life-threatening injuries in the attack. The bear ran off and wasn't found in later searches of the area."
Citera
2024-05-19, 00:29
Medlem
Citat:
Du har inte kommit med bevis för någonting, dels eftersom vi i princip inte har dödliga björnattacker på kvinnor i Sverige.
Dels därför att ditt exempel inte ens handlade om en dödlig björnattack.

Vi pratar om kvinnors val och verklighet - du kan inte motbevisa deras rätt att välja.
Att du känner dig kränkt påverkar inte kvinnors verklighet.
Jag talar om en verklighet som du som man inte kan förstå - det är skilt från att jag för varje enskild kvinnas talan. Vilket du inte heller tycks förstå.
återigen en annan målpost flyttning. så det var alltså aldrig en fråga om att män är farliga det var om kvinnors rätt att välja björnar. eller att kvinnors verklighet är att björnar är ofarliga.
ok du har helt rätt kvinnor har rätt att välja att mysa med björnar i skogen då du återigen förnekar om att det handlade om män kan vara förövare.
jag har aldrig känt mig kränkt över kvinnors val. problemet har varit den gömda insinuering att män är dåliga. men du håller hela tiden på att flytta diskusionen till din personliga verklighet. som nått jävla äss som kontrar allt.
du bara feltolkar varenda sak o lägger ord i mun. om att ingen annan förstår.
varenda kille här förstår o du bara derailar varenda sak för din verklighet verkar schizofrent ändras varje minut.
alla killar är på att män kan vara farliga vill prata om specifika män o du säger alla män. men sen förnekar det. du är precis som en jude i diskussion
Citera
2024-05-19, 00:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
återigen en annan målpost flyttning. så det var alltså aldrig en fråga om att män är farliga det var om kvinnors rätt att välja björnar. eller att kvinnors verklighet är att björnar är ofarliga.
ok du har helt rätt kvinnor har rätt att välja att mysa med björnar i skogen då du återigen förnekar om att det handlade om män kan vara förövare.
jag har aldrig känt mig kränkt över kvinnors val. problemet har varit den gömda insinuering att män är dåliga. men du håller hela tiden på att flytta diskusionen till din personliga verklighet. som nått jävla äss som kontrar allt.
du bara feltolkar varenda sak o lägger ord i mun. om att ingen annan förstår.
varenda kille här förstår o du bara derailar varenda sak för din verklighet verkar schizofrent ändras varje minut.
alla killar är på att män kan vara farliga vill prata om specifika män o du säger alla män. men sen förnekar det. du är precis som en jude i diskussion
Du behöver inte försöka göra någon bedömning alls faktiskt.
Du kan nöja det med du tydligen kan greppa litegrann...
Majoriteten av kvinnor träffar hellre en björn i skogen än en främmande man.

Nej, det är manligt att tänka i termer om att kontrollera björnen, mysa med björnen, para sig med björnen, ingå äktenskap med björnen osv....
Lägg inte dina fantasier på kvinnorna som svarat - de är dina.
Citera
2024-05-19, 00:34
Medlem
KAN DU SLUTA DRA ALLTING TILL ATT DET PERSONLIGEN HANDLAR OM DIG
>Det är inte heller dubbelmoral att välja bort främmande män i olika situationer. Det är min och andras kvinnors rättighet att göra det, utan att ifrågasättas
ingen tvingar dig umgås med dåliga män eller vilka du vill umgås med.
diskussionen är om att miljontal kvinnor kollektivt driver tesen att alla män är farliga på tiktok.
frågan har aldrig varit vilka kvinnor ska behöva umgås med män.
frågan är att män är farliga o det generaliseras utan kritik. kvinnors val ifrågasätts inte.
kvinnors rationaliseringar om att hata män ifrågasätts.
fan sug hur jävla mycket björnkuk du vill
Citera
2024-05-19, 00:38
Medlem
Citat:
Du behöver inte försöka göra någon bedömning alls faktiskt.
Du kan nöja det med du tydligen kan greppa litegrann...
Majoriteten av kvinnor träffar hellre en björn i skogen än en främmande man.

Nej, det är manligt att tänka i termer om att kontrollera björnen, mysa med björnen, para sig med björnen, ingå äktenskap med björnen osv....
Lägg inte dina fantasier på kvinnorna som svarat - de är dina.
visst projecera mer om att män tänker i dessa termer när det bara är exklusivt kvinnor som ligger med gängkriminella, poliskvinnor som väljer mannen över björnen om hon är säker på att han är farlig.
shröderinges förövare är att kvinnor väljer björnen när dom anser mannen är ofarlig för han är tråkig.
men väljer mannen när han är farlig.
det kvittar vad din verklighet är när vi ser faktiska statistiken om vilka som får ligga mest o vilka kvinnor hela tiden väljer att bli misshandlade av.
sen är kvinnor mer kalkylerande i att kontrollera män med sina intriger o spel.
det är kvinnor som gifter sig för att sen skilja sig för pengar.
Citera
2024-05-19, 00:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
visst projecera mer om att män tänker i dessa termer när det bara är exklusivt kvinnor som ligger med gängkriminella, poliskvinnor som väljer mannen över björnen om hon är säker på att han är farlig.
shröderinges förövare är att kvinnor väljer björnen när dom anser mannen är ofarlig för han är tråkig.
men väljer mannen när han är farlig.
det kvittar vad din verklighet är när vi ser faktiska statistiken om vilka som får ligga mest o vilka kvinnor hela tiden väljer att bli misshandlade av.
sen är kvinnor mer kalkylerande i att kontrollera män med sina intriger o spel.
det är kvinnor som gifter sig för att sen skilja sig för pengar.
Du fortsätter låtsas att du har tolkningsrätten - det har du inte.
Det enda dina vantolkningar gör är att bekräfta det kloka i att välja björnen framför främmande män.
Citera
2024-05-19, 02:14
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Vad möter du helst i storskogen. Tre negrer med machetes i högernävarna eller en Björnhona med unge mitt framför ögonen.
Citera
2024-05-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Härligt med folk som inte begriper statistik eller kombinatorik.

Det finns 10 miljoner människor i sverige, de flesta av dessa har enorm många interaktioner under en dag med andra människor. Om det mördas en svensk per tio dagar så handlar det om en interaktion av några miljarder interaktioner.

Trod du björnar ens har haft "miljarder" med interaktioner med männoskor i Sverige? Vi har typ ett par tusen björnar, och om det värdet är konstant behöver varje björn interagera med 10 000 000 människor innan de dödar någon för att ens hamna i närheten av rätt värde. Om ALLA svenska björnar har 100 000 interaktioner vardera med människor så skulle en människa per hundra år dödas. Men nej, varje björn träffar inte 100 000 människor varje år, och nej vi har inte endast ett dödsfall per århundrade.

Du är alltså långt, långt, LÅNGT säkrare när du möter en människa än en björn. En björn dödar betydligt oftare, så mycket oftare att även om vi begränsar männskliga interaktioner till de som sker endast mellan två personer så ser vi att siffrorna ovan är så löjligt ossanolika att björnen ändå är en massmördande galning.

Tror detta är samma typ av efterblivenhet som gruppvåldtäkter. Kvinnor har svårt att förstå att de kan spendera varje natt hela livet med fyra nya främmande svenska män och ändå ha mindre risk att bli gruppvåldtagen än om de spenderar en endaste kväll med fyra random invandrare.

För hundraelfte gången.

Detta är ett hypotetiskt scenario/ fråga, ställd till just gruppen kvinnor för att sätta sökarljuset på kvinnors rädsla. Det handlar INTE om statistisk, det handlar INTE om björnar.
Det handlar om kvinnors upplevelse av utsatthet som de har pga faktiskt utsatthet som grupp.
Inte av björnar, vargar eller aliens utan av män...
Män är enligt ALL jävla existerande statistisk det mest farliga för kvinnor.

2022 så mördades 89 000 kvinnor globalt medvetet. Dvs inte död pga trafikolyckor, inte död pga förlossning, inte död pga svält eller annat, utan medvetet mördade.
48 800 av dessa mord var av en partner eller nära anhörig. Alltså mord för att nån man tyckte att kvinnan i fråga inte skulle få lov leva för att hon inte gjorde som han sa.

https://www.unwomen.org/sites/default/files/2023-11/gender-related-killings-of-women-and-girls-femicide-feminicide-global-estimates-2022-en.pdf

Motsvarande siffra i EU:
-3 000 kvinnor dödas varje år i EU av en partner eller anhörig.
-Var tredje kvinna i EU har utsatts för våld av något slag, sexuellt och/ eller partnervåld från en närstående man under sitt liv, oftast en partner. Du kan själv räkna ut antalet det blir.

https://commission.europa.eu/news/eu-calls-end-violence-against-women-2023-11-24_sv

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/wdn-20211004-1

Detta pågår år efter år efter år efter år....siffrorna är närmast konstanta.

Och vad handlar dessa mord om?

Varför en björn går till attack är oftast uppenbart och extremt tydligt. Den försvarar sig och ev. ungar.
Varför män mördas är också ofta rätt tydligt, kriminella uppgörelser, pengar och makt brukar vara orsaken.

Men varför väljer en man att döda sin partner? eller nära anhörig?
Och varför blandar han inte sex så ofta i den akten?

DET är det obegripliga för många kvinnor, och det största skälet varför de hellre möter en björn.
Senast redigerad av Merapi 2024-05-19 kl. 11:19.
Citera
2024-05-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är du som kommer med korkade argument. Jag är kvinna, har levt sommarhalvåret på landet hela mitt liv och således då gått ensamma promenader väldigt, väldigt många gånger under decennier. Då har jag typ alltid mött en man i skogen utan att något hänt. Jag har aldrig mött en björn för då är risken stor att jag inte hade levt idag. Du går förbi hundratals män varje dag om du bor i en storstad. Föreställ dig att de allihopa istället var björnar och säg att du hade föredragit en tunnelbana full av brunbjörnar, hela stan och affärer fulla med björnar, björnar som grannar i mängder osv.

Kan garantera dig att om du verkligen gått mycket i "vild" skog, så har du mött björn lite då och då, bara det att du inte märkt det.
Björnar håller sig undan. Det gör inte män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in