2024-06-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Alla har misslyckats helt med en korrekt statistisk analys då relevant data inte existerar, till och med jag själv har misslyckats med det.

Jag såg någon som till och med räknade på alla män som kvinnor någonsin möter jämfört med möten med björn. Men frågan är angående kvinnor som möter en främmande man någonstans där hon inte kan ropa på hjälp, inte män som hon möter på jobbplatsen eller i folktäta gator.

Det handlar inte om någon "korrekt statistisk analys" existerar eller inte existerar. Dessa feminister vill bara hata lite på män och spä på könspolariseringen ännu mer med denna tramsfråga.

Att det inte handlar om att "korrekt analys" existerar och det därmed skulle vara skälet till att de vägrar applicera statistik i det här fallet är helt uppenbart, då jag gav dem det hypotetiska scenariot av att välja mellan grupp A och B, där den ena gruppen har 10% farliga män och den andra 90%. Inte ens när fallet var mellan 10% och 90% risk att utsättas för en farlig man vågade feministerna besvara det utan fortsatte tramsa vidare i sitt manshat.

Det är allt det handlar om. Du komplicerar saker och ting till absurdum. Dessa feminister har inte den kognitiva förmågan att ens förstå vad statistik är.
Citera
2024-06-08, 00:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Den säger något om risken för att du möter en sorts individ du inte vill möta.

Nej det gör den inte. Den säger att teoretiskt ser det ut så - statistik säger ingenting om verkligheten för individer i stunden.

Citat:
Du tycker det är ointressant i sammanhanget om du möter en våldtäktsman eller en hyvens kille som aldrig skulle kröka ett hår på ditt huvud?

Det tror jag inte en sekund på.
Jag säger att det är ointressant vad statistiken säger - det är säkrare att själv välja utifrån hur man själv läser situationen. Främmande män på isolerade platser går därför bort.
Citera
2024-06-08, 00:47
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej det gör den inte. Den säger att teoretiskt ser det ut så - statistik säger ingenting om verkligheten för individer i stunden.

Jag säger att det är ointressant vad statistiken säger - det är säkrare att själv välja utifrån hur man själv läser situationen. Främmande män på isolerade platser går därför bort.
Nu blandar du ju ihop saker. Jag talar om statistik som grund för vad man väljer.

Du talar om när man väl står där inför en individ som är farlig.

Men när man väljer så bör man basera det på statistik. Om t.ex. alternativ a innebär 10% fara och alternativ b innebär 30% fara, så ska man förstås välja alternativ a om man vill minimera risk.

(Dessa siffror är fiktiva, och jag påstår inte att det är de siffrorna som är aktuella i man-björn frågan.)
Citera
2024-06-08, 00:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Är inte björnar skygga?

Det här känns som en diskussion mellan stadsbor som aldrig varit i skogen eller har den minsta kunskap om vilda djur...

Går ju att leta dagar i ända utan att se en björn...

Iaf svenska björnar. Men diskussionen kommer väl från USA. Dom kanske har mindre skygga björnar?

Men premissen är vid ett möte. Är det inte mer troligt att möta just en man ute i skogen än just en björn?

Dessutom verkar amerikanska män rent allmänt betydligt våldsammare än svenska dito.

Jag hade nog iaf hellre velat få ett "Hej hej" än att möta en björn.
Tror att diskussionen haltar lite och blir som en fabel mer. För om du just möter en björn i skogen som inte är skygg känns det mer troligt att den björnen vill dig nått.

Sen är väl naturnissar ute just i skogen för att slippa människor, så mannen man möter lär ju troligare vara skygg.

Så diskussionen borde kanske vara "Möter du hellre en skygg man än en nyfiken björn i skogen?" Och då väljer jag nog mannen.

Även Jeffrey Dahmer var otroligt skygg och gillade att vandra i skogen. Så du kan också stötta på en skygg homosexuell psykopat som vill äta upp dig och knulla din ruttnande kropp.

Visst är det extremt, men sådana typer existerar också. Du kan också stötta på skygge psykopaten Anders Eklund i skogen som kvinna eller flicka.

Oddsen till att du möter en man av sådan karaktär är däremot ganska svår att räkna ut. Vi vet att 1-2% av män är psykopater, men de flesta psykopater är inte ens våldsamma.

De flesta brunbjörnar är skygga och när de anfaller handlar det mest om skenanfall, och oftast är det mot beväpnade. Handlade det om en isbjörn eller en grizzlybjörn så skulle jag vara ganska säker på att björnen är farligare, men å andra sidan så skulle mannen vara en afrikan i Kongos djungel så undrar jag ifall ändå inte grizzlybjörnen åtminstone är att föredra.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-08 kl. 00:54.
Citera
2024-06-08, 00:51
Medlem
Citat:

Jo, det gör det, din korkade åsna. Om du har 99 av 100 lotter med vinster på så säger det något om din chans att vinna(vilket alltså i det här fallet är 99% men eftersom att du är fullständigt utvecklingsstörd så måste det påtalas).

På samma sätt säger det något om risken att stöta på en farlig man om du har en grupp med 99 män utav 100 som är farliga jämfört med t.ex. en annan grupp där endast 1 utav 100 män är farliga och du måste välja att möta en man från vardera grupp.

Du är sannerligen Flashbacks mest korkade skribent och det säger inte lite. Du är så jävla mentalt defekt att jag vet redan nu att du inte ens kommer förstå vad jag skrivit ovan eller hur det är relevant till frågan i tråden. Att du inte är inspärrad på ett hem för utvecklingsstörda är smått overkligt.
Senast redigerad av Reiwa 2024-06-08 kl. 00:54.
Citera
2024-06-08, 00:53
Medlem
Citat:
Även Jeffrey Dahmer var otroligt skygg och gillade att vandra i skogen. Så du kan också stötta på en skygg homosexuell psykopat som vill äta upp dig och knulla din ruttnande kropp.

Visst är det extremt, men sådana typer existerar också. Du kan också stötta på skygge psykopaten Anders Eklund i skogen som kvinna eller flicka.

Ja, absolut. Det kan också ramla ned en komet från skyn rakt i huvudet på dig eller så kan det öppnas en dimensionell reva i rumstiden just precis där du råkar stå. Många saker som kan hända.
Citera
2024-06-08, 00:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Nu blandar du ju ihop saker. Jag talar om statistik som grund för vad man väljer.

Du talar om när man väl står där inför en individ som är farlig.

Men när man väljer så bör man basera det på statistik. Om t.ex. alternativ a innebär 10% fara och alternativ b innebär 30% fara, så ska man förstås välja alternativ a om man vill minimera risk.

(Dessa siffror är fiktiva, och jag påstår inte att det är de siffrorna som är aktuella i man-björn frågan.)
Jag vet att du pratar om statistik - och jag har försökt förklara för dig hur många gånger som helst att valet handlar inte om statistik utan om riskbedömningar utifrån kvinnors verklighet.

Det handlar inte om statistik - och det gör det inte heller för dig när du skall välja i liknande situationer, försöker du påstå det så ljuger du.
Citera
2024-06-08, 00:57
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Oddsen till att du möter en man av sådan karaktär är däremot ganska svår att räkna ut. Vi vet att 1-2% av män är psykopater, men de flesta psykopater är inte ens våldsamma.

De flesta brunbjörnar är skygga och när de anfaller handlar det mest om skenanfall, och oftast är det mot beväpnade. Handlade det om en isbjörn eller en grizzlybjörn så skulle jag vara ganska säker på att björnen är farligare, men å andra sidan så skulle mannen vara en afrikan i Kongos djungel så undrar jag ifall ändå inte grizzlybjörnen åtminstone är att föredra.

Ja det verkar ju vara en hel del faktorer som behöver benas ut helt klart.

Sen om mannen skulle vara halt t.ex. kanske det hade känts mindre hotfullt. Fast iofs vad gör den halte ute och vandrar... Känns kanske MER hotfullt.

Eller varför inte en blind naturvandrare.

Eller en kokainbjörn som den där kassa filmen.
Citera
2024-06-08, 00:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, absolut. Det kan också ramla ned en komet från skyn rakt i huvudet på dig eller så kan det öppnas en dimensionell reva i rumstiden just precis där du råkar stå. Många saker som kan hända.

Problemet är väl att våldtäkter i skogen inte direkt är ett så ovanligt brott att du kan jämföra det med alla galna ovanligheter som kan hända en kvinna. Visst är stadsparker och tomma gränder mycket farligare än skogen när det gäller våldtäkter, men det finns gott om våldtäkter i skogsområden som det ständigt rapporteras om. Det finns bara en joggande kvinna som däremot någonsin anfallits av en björn i Sverige och hon kom undan utan allvarliga skador.

Det finns 2000 gånger fler män än björnar å andra sidan i Sverige, så självklart finns det fler kvinnor som blir anfallna av män i skogen. Du ser, det finns så många faktorer.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-08 kl. 01:04.
Citera
2024-06-08, 01:01
Medlem
Citat:
Jag vet att du pratar om statistik - och jag har försökt förklara för dig hur många gånger som helst att valet handlar inte om statistik utan om riskbedömningar utifrån kvinnors verklighet.

Det handlar inte om statistik - och det gör det inte heller för dig när du skall välja i liknande situationer, försöker du påstå det så ljuger du.

Det handlar om statistik och inget annat. Ingen ljuger. Problemet här ligger hos dig och din smått overkliga idioti som gör att du är inte kapabel till de allra enklaste saker. När man får ett val så använder sig alla, som har en korrekt fungerande hjärna(alltså inte du), statistik för att avgöra vilket av två alternativ som är säkrast.

Vad hade man valt? Att möta en liten bondkatt i skogen eller en fullvuxen tiger? Ja, den gulliga bondkatten såklart eftersom statistiken säger att bondkatten inte ens är i närheten av att vara lika farlig.

Livs levande åsnor som du resonerar däremot som så att du hade valt tigern eftersom att de oftast inte attackerar människor trots allt, och eftersom att du inte vet någon om den individuella lilla bondkatten så kan du inte välja den då kanske den är extremt farlig, rabiessmittad, helt galen och klöser ut ögonen på dig. Det kan ju trots allt hända resonerar en kossa som du så bättre att välja tigern.
Senast redigerad av Reiwa 2024-06-08 kl. 01:08.
Citera
2024-06-08, 01:07
Medlem
Citat:
Problemet är väl att våldtäkter i skogen inte direkt är ett så ovanligt brott att du kan jämföra det med alla galna ovanligheter som kan hända en kvinna. Visst är stadsparker och tomma gränder mycket farligare än skogen när det gäller våldtäkter, men det finns gott om våldtäkter i skogsområden som det ständigt rapporteras om.

Låtsas du också som att du inte kan förstå statistik nu? Dina exempel var direkt skrattretande därav att du kanske får en komet i huvudet om du går ut i skogen imorgon. Jeffrey Dahmer...

Du kanske kan besvara en sak för mig. Är frågan formulerad som så att man får välja mellan en björn eller en psykopatisk seriemördare? Nej, just det, nu är inte frågan formulerad så, men det verkar vara rätt många som tvingas att låtsas som det för att deras imbecilla argument ens ska börja likna något som kan kallas för sammanhängande och inte bara svammel.
Citera
2024-06-08, 01:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jo, det gör det, din korkade åsna. Om du har 99 av 100 lotter med vinster på så säger det något om din chans att vinna(vilket alltså i det här fallet är 99% men eftersom att du är fullständigt utvecklingsstörd så måste det påtalas).

På samma sätt säger det något om risken att stöta på en farlig man om du har en grupp med 99 män utav 100 som är farliga jämfört med t.ex. en annan grupp där endast 1 utav 100 män är farliga och du måste välja att möta en man från vardera grupp.

Du är sannerligen Flashbacks mest korkade skribent och det säger inte lite. Du är så jävla mentalt defekt att jag vet redan nu att du inte ens kommer förstå vad jag skrivit ovan eller hur det är relevant till frågan i tråden. Att du inte är inspärrad på ett hem för utvecklingsstörda är smått overkligt.
Så du tycker alltså att kvinnor kan följa med vem som helst eller möta vem som helst var som helst - för statistiskt begår den absoluta majoriteten av män inte brott mot kvinnor oavsett grupp och oavsett situation.

Är det vad du skulle lära dina döttrar - eller skulle du lära dem att göra riskbedömningar utifrån den enskilda situationen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in