2024-05-18, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror få tror att man kan klå en björn. Men man kan spela död, tex. Funkar bättre på (brun)björnar än på män.

De tror inte på dig om du spelar död. Eller så går de fram och nosar och se om du går att äta.
Här listas myter och varför de är fel i SVD:

Spela död om du attackeras av en björn
Om du möter en björn i det vilda ska du tyst backa undan. Om den är i din trädgård eller campingplats ska du göra dig själv så stor och högljudd som du kan, vilket förhoppningsvis skrämmer bort den. Om du attackeras ska du aldrig spela död – du ska slåss tillbaka.

I de flesta fallen attackerar björnen för att skydda sina ungar, i de fallen kommer den ryta och låtsas göra utfall. Backa långsamt från en sådan attack, om björnen anfaller ändå ska du lägga dig platt på mage med händerna över nacken. Om det är en rovdjursattack (utan förvarning eller om björnen förföljer dig), alltså inte för att skydda ungarna, [b]ska du slåss för ditt liv.

https://www.svd.se/a/KVMWe/7-overlevnadsrad-som-kan-doda-dig

Jag vet inte vad som har hänt, jag går också ogärna ut ensam i skogen numer. För 20 år sen när jag var 20 gick jag ut ensam på promenader varje dag. Sprang ensam i spår i skogen hela tiden. Fanns inte på kartan att vara så rädd att gå ut själv utan sällskap. Nyheter på nätet fanns dock inte då så jag blev inte matad med överfall och mord hela tiden. Det jag är rädd för idag är dock inte ”en man”, verkligen inte, känner mig oftast trygg med att möta en vuxen man. Det jag inte vill möta är något jävla ungdomsgäng av psykopater.
Senast redigerad av Undringar 2024-05-18 kl. 08:02.
Citera
2024-05-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har aldrig kallat det ett skämt.
Jag säger att du och andra män inte kan förstå kvinnors verklighet och varför en björn i skogen känns som ett tryggare val än en främmande man i skogen.

Är inte det samma problem för dig då? hur kan du förstå kvinnors verklighet?

Sen är det ju helt naturligt att du får olika svar på gruppnivå, även om du på individ nivå hittar kvinnor som väljer att möta man över björn 100/100.

Är nog inte mer komplicerat än andra paradoxer (så som morbidity-mortality paradox) kvinnor och män som grupp skiljer sig åt.
Citera
2024-05-18, 09:12
Medlem
Känns spontant lättare att gömma sig från mannen
Citera
2024-05-18, 09:14
Medlem
När det handlar om kvinna möter man, dejting, så är det kvinnans marknad, det är kvinnan som väljer. Vi kan ofta se hur de väljer. Inte alls ovanligt att dömda mördare får massor av beundrarpost från kvinnor, oftast rätt unga. Bad boys har alltid stått högt i kurs.
Citera
2024-05-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
När det handlar om kvinna möter man, dejting, så är det kvinnans marknad, det är kvinnan som väljer. Vi kan ofta se hur de väljer. Inte alls ovanligt att dömda mördare får massor av beundrarpost från kvinnor, oftast rätt unga. Bad boys har alltid stått högt i kurs.

Fast det där är ju inte hela sanningen. Kvinnor äger rätt säga nej tack till sex eller relationer de inte vill ha. (i vart fall i vår del av världen, i andra delar han hon inte rätt säga vare sig bu eller bä) precis som män, det är sant. Men män väljer först enligt traditionella uppvaktningsregler.
med andra ord...för att "rätt" ska möta "rätt" måste män fråga en massa kvinnor och kvinnor säga nej till en massa män.
Citera
2024-05-18, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Du borde göra en sån undersökning och starta en tråd som handlar om den.
om du har rätt om något sa maste du göra en egen trad för kvinnor vill inte visa sanningen
Citera
2024-05-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
det enda sättet att tillfredställa en kvinna är att mörda henne för da far hennes bias bli bekräftat
Citera
2024-05-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja fast det är ju väldigt mkt färre björnar än män i världen....hur många är gifta med en grizzlybjörn tex? Dumt.

Det visar väl att kvinnor saknar allmänbildning helt enkelt. Å andra sidan är "en björn" för svagt. Är det en teddybjörn, tvättbjörn, svart, brun, grizzly, is? Är det en unge el en hona med ungar? Är den hungrig.

Kvinnor av idag är lite barnsliga tyvärr.

Ja, det är fruktansvärt barnsligt onekligen att påpeka fakta för män, och när de vägrar att lyssna till slut göra det på 5 åringars nivå via att exemplifiera med djur.

Däremot så är det ju fruktansvärt vuxet att när fakta blir presenterad för en försvara sig så som du gör.
Citera
2024-05-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Jisses vilken jämförelse - hade kvinnor träffat vilda björnar lika ofta och lika nära som de träffar män, hade statistiken givetvis sett annorlunda ut.

Läs i tråden jag har redan svarat på detta korkade argument.
Har tom räknat åt er...hur mycket risk det medföljer en man respektive en björn baserat på antal "attacker" per existerande individ.

Män är fortsatt rejält farligare än björnar.
Citera
2024-05-18, 11:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Där har du texten. .. du bokstavligen skriver i text att män är det odjur som våldtar kvinnor... och du tror inte det låter manshatande....

Du snackar mycket om att män ska inte diktera vad kvinnor känner och upplever etc.... Men du fattar inte att detta kan lika gärna gå åt båda hållen.... varför tror du att kvinnor (t.ex du) har rätt att tolka vad som är manshatisk för män.... nu kan Jag lika gärna köra den kortet tillbaks på dig.... alltså du som kvinna får inte kommentera vad jag eller män anser som manshatiskt.... du kommer aldrig fatta det som kvinna vad som är manshatiskt eller inte
Nej, det är sant det jag säger. De odjur som våldtar kvinnor är män - det är skilt från att alla män är odjur, din lilla lipsill.
Senast redigerad av micro113 2024-05-18 kl. 11:50.
Citera
2024-05-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Läs i tråden jag har redan svarat på detta korkade argument.
Har tom räknat åt er...hur mycket risk det medföljer en man respektive en björn baserat på antal "attacker" per existerande individ.

Män är fortsatt rejält farligare än björnar.

Din shitty girl math övertalar bara äckligare manshatare... det övertalar ingen som har mer än två hjärnceller... jag som bokstavligen forskar inom statistik, får fyfan hjärtattack av dina korkade beräkningar. Jag vet att din äckliga manshatande hjärna vill bara ventilera manshat... Men kalla det fyfan inte statistik... skäms på dig

Tror du ärligt man kan jämnföra två siffror som har genererats under helt olika kontext? Dvs .... Björnar bor BOKSTAVLIGEN I skogen ditt jävla aphjärna.... självklart är "antal björn attacker" mycket lägre en antal attacker från män....

Det kallas "confounding bias".... look it up
Kanske du lär dig något nytt idag... Men med tanke på att du är en äcklig manshatar tror jag att tjocka ego kommer hindra dig från att någonsin lära dig.... hopplös är du
Citera
2024-05-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är sant det jag säger. De är odjur som våldtar kvinnor är män - det är skilt från att alla män är odjur, din lilla lipsill.

Är du så korkad så du kan inte ens läsa din egen text...

Jag orkar inte... hejdå ditt äckliga manshatare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in