Citat:
Nej, det kan bara appliceras på män om de tänker som kvinnor och lever i samma verklighet som kvinnor.De som utsätts för mest våld i samhället är män. Oftast då (åtminstone det våld som uppmärksammas) av andra män. Då borde ju ditt och Micros argument även kunna appliceras på män. D.v.s. om det gjordes en undersökning där män tillfrågades om de hellre skulle möta en björn i skogen än en man så borde resultatet bli detsamma. Men det tror åtminstone inte jag att det skulle bli.
Citat:
Jag måste skratta -- den samlade summan av svaren på individnivå är just vad som ger gruppens svar.Är inte det samma problem för dig då? hur kan du förstå kvinnors verklighet?
Sen är det ju helt naturligt att du får olika svar på gruppnivå, även om du på individ nivå hittar kvinnor som väljer att möta man över björn 100/100.
Är nog inte mer komplicerat än andra paradoxer (så som morbidity-mortality paradox) kvinnor och män som grupp skiljer sig åt.
Sen är det ju helt naturligt att du får olika svar på gruppnivå, även om du på individ nivå hittar kvinnor som väljer att möta man över björn 100/100.
Är nog inte mer komplicerat än andra paradoxer (så som morbidity-mortality paradox) kvinnor och män som grupp skiljer sig åt.
Svarar 8 av 10 individer samma sak så är slutsatsen att 80% av gruppen ger det svaret. Tvärtom kan man inte göra - säga att varje enskild individ ger det svaret.
Citat:
Jo, jag kan läsa och jag har inte påstått att alla män är odjur som våldtar, jag har påstått att de odjur som våldtar är män - inte björnar.Vill du ägna lördagen åt att sitta och lipa över det manshat du försöker tillskriva mig så bjuder jag dock på det. Snyfta högt så du får grotta in dig riktigt i självömkan över vad en främmande kvinna kan tänkas tycka.