2024-05-17, 21:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Så alla kvinnor är som du alltså?

Ingen skillnad mellan dem. Micro113 representerar alla kvinnor?
Nej, jag har aldrig ens antytt att alla är som jag.
Jag har sagt att kvinnor är kvinnor och vi måste förhålla oss till samma saker/samma verklighet i synnerhet när det gäller risker - inte att vi alla har samma värdering eller tar samma beslut.

I den här frågan handlar det om att en majoritet av de tillfrågade valde björnen - och det har fått pojkar och män att gråta och kräva tolkningsrätt för kvinnor.
Citera
2024-05-17, 21:53
Medlem
area50s avatar
Snarare så skulle en kvinna verkligen behöva en man i skogen för att skydda sig just emot en björn
Citera
2024-05-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det sker extremt sällan att kvinnor våldtar kvinnor --- men du har en poäng, det är vanligare än att björnar våldtar kvinnor.
Alternativet att möta en främmande kvinna fanns dock inte med -- frågan är, främmande man eller björn.

Mäns utsatthet och verklighet är inte ämnet för tråden. Starta en ny och försök inte kidnappa frågan i denna.
Dock kan sägas att män blir oftast våldtagna av andra män -- att kvinnor är förövare är sällsynt.
https://www.preventconnect.org/2013/01/first-federal-study-of-violence-among-lesbian-gay-and-bisexual-communities/
du bara ljuger. lesbiska förhållanden är extremt våldsamma o våldtäkter begås i samma höga grad som män. lesbiska kvinnor är bara 1% av befolkningen men begår i samma höga grad som 100% av heteromän.
https://x.com/USATODAY/status/1009088982720757761
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Vi kvinnor talar inför döva öron. De vill inte och är inte förmögna att förstå vår verklighet. Troligtvis för att sista gången de någonsin kände sig rädda var någon gång i lågstadiet.. De förstår inte.
Det problem jag framförallt ser hos de som svarar är att de tror att kvinnans plats är att bekräfta dem - och att hon själv och hennes verklighet och upplevelse inte får ta plats om det inte bekräftar "mannen"/män.
Citera
Medlem
Citat:
Jag utgår ifrån frågeställningen - och har i diskussioner med dig konstaterat att du är en del av problematiken eftersom du inte ens försöker inse att vi talar om skilda perspektiv och skilda verkligheter ... utan du försöker, som med en ryggradsreflex, hävda att ditt perspektiv gäller och kvinnor skall foga sig.

Du är inte kvinna. Du bör försöka börja med att förstå det.

DU är en del av problematiken eftersom du är bokstavligen en manshatare och vägrar inse det.... säg till mig nu en sak vad som jag har sagt kan likställas med det kvinnohat....

Du yttrade dig och beskrev män som odjur som våldtar....Varför ska jag ge min tid till en uppenbar manshatare...
Citera
2024-05-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
DU är en del av problematiken eftersom du är bokstavligen en manshatare och vägrar inse det.... säg till mig nu en sak vad som jag har sagt kan likställas med det kvinnohat....

Du yttrade dig och beskrev män som odjur som våldtar....Varför ska jag ge min tid till en uppenbar manshatare...
som jag sa det är bara bevis på att män måste organisera oss politiskt för att stoppa kvinnor dom förstör samhället med sitt manshat.
Citera
2024-05-17, 21:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
https://www.preventconnect.org/2013/01/first-federal-study-of-violence-among-lesbian-gay-and-bisexual-communities/
du bara ljuger. lesbiska förhållanden är extremt våldsamma o våldtäkter begås i samma höga grad som män. lesbiska kvinnor är bara 1% av befolkningen men begår i samma höga grad som 100% av heteromän.
https://x.com/USATODAY/status/1009088982720757761
Visa mig statistisk och utredningar som säger att lesbiska förhållanden i Sverige är "extremt" våldsamma
Du har svårt att acceptera att du som man är ett hot mot främmande kvinnor - samtidigt som du hela tiden gör en paraddans av visa hur du skiter i vad kvinnor vill och tycker.

Jag gissar att det är manligt att vara så ologisk och känslosam som du är.
Citera
2024-05-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140

Jisses vilken jämförelse - hade kvinnor träffat vilda björnar lika ofta och lika nära som de träffar män, hade statistiken givetvis sett annorlunda ut.
Citera
2024-05-17, 22:01
Medlem
Citat:
Visa mig statistisk och utredningar som säger att lesbiska förhållanden i Sverige är "extremt" våldsamma
Du har svårt att acceptera att du som man är ett hot mot främmande kvinnor - samtidigt som du hela tiden gör en paraddans av visa hur du skiter i vad kvinnor vill och tycker.

https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-mot-hbtqi-personer/vald-i-nara-hbtqi-relationer/
jag har konsekvent kommit med källor och statistik och förhållt mig till sanningen du har bara dragit känslo-bs och >im just a girl som källa och begått personangrepp
https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1326892&fileO Id=1326893
svenska studier o källor som bekräftar att kvinnor är onda. 60% i sverige också
kvinnor är globalt exakt likadana i alla kulturer.
Citera
2024-05-17, 22:02
Medlem
jag kan verkligen inte se någon skillnad mellan ett troll och en kvinna som är efterbliven.
Citera
2024-05-17, 22:02
Medlem
Citat:

....

Och igen klankar du ner på män .... helt otroligt att du kan inte lista ut med din lilla ärthjärna att du är manshatare... Jag undrar om det är ens hälsosamt att leva med en sån stor kognitiv dissonans som du har just nu...

Jag tror första steget för dig är att inse du är manshatare....

Sedan är nästa steg inse för dig varför "man vs bear" trenden är manshatisk... Men tror det är en långt väg för dig att gå.... vet inte om din lilla hjärna kommer klara av det
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-17 kl. 22:05.
Citera
2024-05-17, 22:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep

Hela ditt resonemang skriker i att du tror dig ha tolkningsföreträde och att kvinnor skall foga sig och lyssna.
Kvinnohat har inte jag pratat om - det är du och andra som gråtit floder och hävdat manshat, för att jag säger att ni inte är kvinnor och inte kan uppleva världen och villkoren som kvinnor har.

Nej, jag yttrade mig som svar på någon som sa att "odjuren" våldtar.
De enda odjur som våldtar kvinnor är män.

Torka tårarna nu, dra av sista snutten på lill-kalle, snutta på fingret och foga dig i den enkla sanningen att du är inte kvinna, du kan inte uppleva kvinnors verklighet, och du äger ingen rätt att försöka diktera hur den ser ut eller vad kvinnor får tycka.

Majoriteten valde björn -- och det finns goda skäl till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in