2024-06-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som sagt - det där argumenten fungerar inte för att legitimera din rasism.

Som sagt, det visar din falska omtanke du som feminist har för kvinnor. Å ena sidan gapar du högt om att våldtäkter är ett enormt problem å andra sidan vill ni importera hit de allra mest våldtäktsbenägna männen på jordklotet.

När människor påtalar vilka grupper av män som är farligast för kvinnor börjar ni direkt gapa "rasist" i syfte att tysta ned. Byt skiva någon gång - kackerlackor på vänsterkanten som du har dragit rasist- och nazistkortet i åtminstone 30 år nu.

Citat:
Detta är hur du bemöter kvinnor som säger emot dig.
Det finns vare sig respekt eller omtanke om kvinnor i ditt sätt att resonera och din attityd är ju bedrövligt osaklig uppe på det.

Du förtjänar ingen respekt och framför inga argument. Tack ska du ändå ha för att du så tydligt visar att du med största sannolikhet befinner dig under 85IQ då du har enorma problem att förstå simpla abstrakta koncept som per capita.

Det är också bra att du och Merapi så tydligt visar era sanna ansikten när ni så tydligt vurmar för de allra mest våldtäktsbenägna männen på jordklotet och vill undanhålla och ljuga om den här informationen för svenska kvinnor vilket leder till fler våldtäkter av svenska kvinnor.
Citera
2024-06-03, 13:08
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jo det är klart att den skiljer sig men jag känner inte igen mig i din beskrivning av en norm som säger att män har rätt till kvinnors kroppar eller inte kan tygla sin sexualitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
För svenska män existerar inga sådana normer, men den stämmer till stor del för vissa grupper av män: invandrare från MENA.

Samma typ av män som Merapi vill importera hit så många som möjligt utav. Hon har verkligen kvinnors bästa i åtanke förstår du.

Svenska män tror sig ha rätten till kvinnors kroppar.

Det är bara det att sedan dieseltraktorerna (tidigare var det taskigt fungerade ångtraktorer) gjorde entré på svenska åkarar efter andra världskriget, sedan dess behöver inte kvinnor män längre för sina basala behov.

Män tappade makten över kvinnor genom teknologin!

Men högern drömmer fortfarande våta drömmar om kvinnans undergivenhet och tillbakagång till köket. Hur det nu ska gå till.
Citera
2024-06-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Svenska män tror sig ha rätten till kvinnors kroppar.

Nej. Det finns få saker som är så socialt stigmatiserat som att vara en våldtäktsman i den svenska kulturen.
Senast redigerad av Reiwa 2024-06-03 kl. 13:14.
Citera
2024-06-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja det är farligast i hemmen för kvinnor.
Men nu handlar ju frågan om skogen, och inte hemmet.

Nej oddsen för att kvinnor mördas av män i skogen är vansinnigt mycket större än att hon mördas av björnar.

Var 50 år sen en kvinna dog av en björn i Sverige. (Micro tror jag som skrev, orkar inte kolla)
Det hittas X antal döda, lemlästade, våldtagna, misshandlade kvinnor i skogen varje år.
Ja men det är ju bara för att chansen att möta en man i skogen är så mycket större män och kvinnor kanske stöter på varandra 100000 gånger i Sverige på 1 år medans kvinnor som krockar med en björn endast sker i Norra Sverige och även där sällan om jag skulle gissa kanske 50 kvinnor i hela Sverige stöter på en björn under 1 år,om det hade varit lika många Björnmöten som med män så kan jag lova att mer hade dött från björn! Det är fortfarande farligare att köra bil och dö i en krock än att gå i skogen!
Citera
2024-06-03, 13:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som sagt, det visar din falska omtanke du som feminist har för kvinnor. Å ena sidan gapar du högt om att våldtäkter är ett enormt problem å andra sidan vill ni importera hit de allra mest våldtäktsbenägna männen på jordklotet.
Det enda jag importerat är en hund - från ett Europeiskt land.
Så spara på luften.

Citat:
När människor påtalar vilka grupper av män som är farligast för kvinnor börjar ni direkt gapa "rasist" i syfte att tysta ned. Byt skiva någon gång - kackerlackor på vänsterkanten som du har dragit rasist- och nazistkortet i åtminstone 30 år nu.
Därför att det inte är relevant i en diskussion där man pratar om att bedöma enskilda individer.
Jag skiter - och andra kvinnor - skiter i etniciteten när vi väl står inför en man som vill skada oss. Försök fatta det.

Citat:
Du förtjänar ingen respekt och framför inga argument. Tack ska du ändå ha för att du så tydligt visar att du med största sannolikhet befinner dig under 85IQ då du har enorma problem att förstå simpla abstrakta koncept som per capita.
Det är ju faktiskt du som saknar argument i diskussionen och flyter ut i en helt irrelevant diskussion.

Citat:
Det är också bra att du och Merapi så tydligt visar era sanna ansikten när ni så tydligt vurmar för de allra mest våldtäktsbenägna männen på jordklotet och vill undanhålla och ljuga om den här informationen för svenska kvinnor vilket leder till fler våldtäkter av svenska kvinnor.
Jaja .. det är ju gulligt att du tycker vi vurmar för några män i alla fall. Då faller ju ditt tugg om vilka manshatare vi är.

Andas och låt inte känslorna styra så mycket när du försöker diskutera.
Håll dig till ämnet och försök vara lite saklig.
Citera
2024-06-03, 13:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst frågan här var bara hur du fördelar detta begränsande och av vilket skäl du gör det.
OM nu pojkar är de som mest beter sig problematiskt i samhället ex riskerar skada andra eller sig själva....varför ska du då inte begränsa dem utan deras potentiella offer?

nr1: koordinationsproblem. En kan begränsa sin pojke, men andra kommer inte begränsa sina pojkar (och framförallt kommer ingen kunna begränsa dem när de når vis ålder).

nr2u kanske tänker att din son kan vara en av de låt säga 1 på 100 som våldtar, eller så kanske han är sådan främling att du inte vet vad han är kapabel till. Andra känner sin son och vet vad han är kapabel till utan att behöva förknippa enbart hans kön som anledningen till att han kan vara farlig.

Känner faktiskt en familj som hade en son som möjligen hade psykopati. Det började med att hon såg hur han njöt av att skada sin lillebror redan när han var ca 3 år gammal och brorn var 1 år. Hon såg på hur han gillade att vrida till på lederna på bebisen och få honom att gråta. Sedan så blev det familjekatten, och tortyr av andra smådjur. Sedan så gick han vidare till att bli skolans värsting, och andra pojkar som skickades till sjukhuset. Kommer ihåg att mamman talade med min morsa om hur man lär sin son att vara empatisk, och min morsa kunde lika lite hjälpa henne som modern psykiatri kan det.

Lillebrorn blev tjock, snäll och skygg. Det var som om storebrorn sög hans energi och livslust. Storebrorn blev lång och muskulös redan runt 15 och körde omkring med moped fram och tillbaka med vänner och brudar medan lillebrorn var hemma och spelade dataspel och försökte till och med ta livet av sig för några år sedan.

Nu vill du förenkla livets komplexa narrativ till en simpel variabel som "patriarkatet" skapade storebrorn.

Och frågan du bör ställa är hur man kontrollerar som förälder en sådan vild 11-årig pojke utan gränser? Vad sägs som en 13-åring? 15-åring 17-åring? Hur sätter man gränser.

Du ser det är som att stoppa en lavin som faller emot dig.

Men du vill ju dessutom att mamman ska behandla både lillebrorn och storebrorn som om de båda är lika farliga för samhället. Båda ska begränsas, eller hur? Kan storebrorn ens begränsas? Lillebrorn kan det faktiskt, för han är redan helt begränsad livet ut.

Citat:
japp..men du väljer alltså att förbjuda/ begränsa din dotter....men inte din son.
Fundera ett varv till varför.

Därför att kvinnor är svagare än män och kommer vara otroligt fysiskt begränsade i möten med okända män. Den okända världen är därmed farligare åt kvinnor.

Citat:
Det var inte det du skrev...du skrev att du skulle förbjuda din dotter att tälta som 11 åring men int din son för HAN behövde lära sig mod och självständighet...men tydligen alltså inte din dotter....
(Hoppas innerligt du inte har döttrar.)

Jag skrev ovan till jenny9 varför det är av större vikt att pojkar utvecklar sitt mod än tjejer.

Citat:
Vem låste in kvinnor? Hur gick det till?..går väl göra detta på samma sätt.

Du menar att kvinnor kan låsa in alla män för att män kunde låsa in kvinnor?

Du kanske märker att tanke-experimentet inte riktigt fungerar.

Citat:
"smitit ut utan din tillåtelse" vi pratar om en vuxen kvinna.

Trodde exemplet handlade om en 11-årig dotter som gör det. Ser ingen anledning i vilket fall att moralisera eller "vad var det jag sa!" efter att hemskheten man varnar för händer, då önskar man att man hade haft fel snarare än att bevisas ha rätt.

Citat:
Fast nu pratar vi om ett specifikt område ( skogen) och vad man helst vill möta där, och inte lite var som i landet Sverige. De allra flesta män i Sverige vistas inte i skog överhuvudtaget. Några gör det då och då, men mest på ställen utan björnar..några fåtal vistas då och då, några timmar eller en dag kanske i skog med björn, 100% av alla björnar gör det, dygnet om faktiskt.
Frågar du mig så skulle jag misstänka att average "björnskog" innehåller som medel utslaget på alla dygnets timmar fler björnar än män. Men jag kan ha fel.

och fakta kvarstår...antalet döda kvinnor i skog pga björn är 0 sen säkert 200 år ( har googlat men kan inte hitta sista kvinnan dödad av björn i svensk skog annat än att det måste vara mer än 125 år sen)
Antal döda kvinnor i skog pga man i skog...är ett gäng.

Det existerar många breda definitioner. Exempelvis är skog runt en lantidyll ens "skog"? För här omkring kan man knappt gå ut i skogstrakterna omkring utan att man ser någon cyklist, någon skidåkare eller någon som vandrar med hunden. Alltså så är det många möten med måttligt främmande män ute i skogen. Vi har också vandrare som kommer från staden och är helt främmande. Skulle någon mördas i skogen skulle det räknas som mord i skogen, men det skulle inte vara mer än en halvtimme från civilisationen. Ingen kan dock höra ifall du ropar på hjälp, vilket antagligen är främsta definitionen som vi har att göra med.

Grejen är att du som kvinna har ganska stor chans att stötta på en främmande man ute i skogsområden runt en liten by. Så oddsen är väldigt svår att räkna ut. Vi har 2000 män på varje björn, men möter kvinnor i Sverige 2000 främmande män i skogsområden för varje björn hon stöter på?

Jag vet faktiskt inte. Jag är öppen för att den främmande mannen kan vara farligare än björnen som sagt, vi har inte data för att räkna ut oddsen.

Citat:
Som sagt titta på statistiken jag just presenterade....

Det är otroligt svårt att göra statistik på det.

Citat:
De flesta kvinnor är inte ett skit "livrädda" för att vandra i skogen bland björnar, vargar, huggormar och...potentiellt livsfarliga män. Kvinnor tvingas acceptera läget och leva på.
Vidare män är betydligt mer utsatt faktiskt för manligt våld än kvinnor, så män borde vara lite mer "livrädda" då de vistas med män och björnar...eftersom statistiken är lite sämre gällande björnar för män. Tror inte björnar uppskattar detta ständiga viftande med gevär i skogen.

Ifall män går runt livrädda för våldsamma mäns våld så är det ingen som kan skydda kvinnor från våldsamma män. Det är just de normala männen som borde hålla våldsamma män inlåsta eller rent av radera dem från existensen, eller hur?
Citera
2024-06-03, 13:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Ja men det är ju bara för att chansen att möta en man i skogen är så mycket större män och kvinnor kanske stöter på varandra 100000 gånger i Sverige på 1 år medans kvinnor som krockar med en björn endast sker i Norra Sverige och även där sällan om jag skulle gissa kanske 50 kvinnor i hela Sverige stöter på en björn under 1 år,om det hade varit lika många Björnmöten som med män så kan jag lova att mer hade dött från björn! Det är fortfarande farligare att köra bil och dö i en krock än att gå i skogen!
Skåne är väl inte direkt vad man tänker på som Norra Sverige - men okej det kanske räknas dit.
Citera
2024-06-03, 13:29
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Nej. Det finns få saker som är så socialt stigmatiserat som att vara en våldtäktsman i den svenska kulturen.

Jag pratar inte om att vara våldtäktsman. Jag pratar om att att mannen äger kvinnan genom äktenskapet.
Tidigare var äktenskapet "tvång". Inte tvång genom lag men genom de sociala normer som fanns i samhället.

Teknologin gjorde äktenskapet (och sex) frivilligt.
Motståndet mot de första traktorerna (och kvinnans frigörelse) var hårt... om man säger så.

Citat:
När de första traktorerna dök upp på 1860-talet mötte de hårt motstånd. Olyckor, upprörda jordbrukare och stridslystna järnvägsbolag satte käppar i hjulet för de revolutionerande fordonen.

https://varldenshistoria.se/teknik/maskiner/anglok-pa-gronbete
Citera
2024-06-03, 13:30
Medlem
Citat:
Det enda jag importerat är en hund - från ett Europeiskt land.
Så spara på luften.

Därför att det inte är relevant i en diskussion där man pratar om att bedöma enskilda individer.
Jag skiter - och andra kvinnor - skiter i etniciteten när vi väl står inför en man som vill skada oss. Försök fatta det.

Det är självklart relevant då vi pratar om kvinnors säkerhet och män. När det kommer till kritan och det ska pekas ut vilka grupper av män det är som är farligast för kvinnor så vill du tysta ned, ljuga och undanhålla den här informationen.

Låt mig också påminna om att det var du som började prata om "falsk omtanke för kvinnor". När jag sedan visar att det är du och dina gelikar som har en falsk omtanke för kvinnor och du saknar argument för att bemöta det så börjar du yra om att det är off-topic.

Citat:
Det är ju faktiskt du som saknar argument i diskussionen och flyter ut i en helt irrelevant diskussion.

Andas och låt inte känslorna styra så mycket när du försöker diskutera.
Håll dig till ämnet och försök vara lite saklig.

Mina inlägg är helt on-topic. Klarar man inte ens av att som du förstå simpla abstrakta koncept som per capita i den här diskussionen så är det relevant att påpeka det.

Jag kan illustrera det så att till och med ett litet barn som du borde förstå. Låt oss säga att vi har två grupper av män med 10 män vardera. Du måste välja en grupp och möta en av männen i den gruppen ensam ute i skogen. Vilken man i gruppen du får möta är helt slumpmässigt utvalt. I den ena gruppen är 9 av 10 män våldtäktsmän och kvinnomördare. I den andra gruppen är 1 av 10 män en sådan.

Vilken grupp väljer du?
Citera
2024-06-03, 13:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är självklart relevant då vi pratar om kvinnors säkerhet och män. När det kommer till kritan och det ska pekas ut vilka grupper av män det är som är farligast för kvinnor så vill du tysta ned, ljuga och undanhålla den här informationen.
Nej, det är inte relevant när vi pratar om möten med enskilda individer.

Citat:
Låt mig också påminna om att det var du som började prata om "falsk omtanke för kvinnor". När jag sedan visar att det är du och dina gelikar som har en falsk omtanke för kvinnor och du saknar argument för att bemöta det så börjar du yra om att det är off-topic.
Det du försöker legitimera din rasistiska agenda med är falsk omtanke om kvinnor.

Citat:
Jag utgår ifrån att du inte vill ha svar på struntet eftersom du lagt det i spoiler.
Det där blir givetvis inte sant bara för att du skickar det dolt

Citat:
Mina inlägg är helt on-topic. Klarar man inte ens av att som du förstå simpla abstrakta koncept som per capita i den här diskussionen så är det relevant att påpeka det.
Per-capita är ointressant på individnivå.
Citat:
Jag kan illustrera det så att till och med ett litet barn som du borde förstå. Låt oss säga att vi har två grupper av män med 10 män vardera. Du måste välja en grupp och möta en av männen i den gruppen ensam ute i skogen. Vilken man i gruppen du får möta är helt slumpmässigt utvalt. I den ena gruppen är 9 av 10 män våldtäktsmän och kvinnomördare. I den andra gruppen är 1 av 10 män en sådan.

Vilken grupp väljer du?
Så kommer din gruppindelning fortfarande inte garantera att den jag möter är ofarlig.
Du kan ju fråga Pernilla Hellgren om det ... nej, vänta det kan du ju inte

Alltså är björnen att föredra.
Citera
2024-06-03, 13:48
Medlem
Citat:
Nej, det är inte relevant när vi pratar om möten med enskilda individer.

Det du försöker legitimera din rasistiska agenda med är falsk omtanke om kvinnor.

Jag utgår ifrån att du inte vill ha svar på struntet eftersom du lagt det i spoiler.
Det där blir givetvis inte sant bara för att du skickar det dolt

Som alla kan se så klarar du inte av att bemöta det utan du börjar istället gapa om "off-topic" och dra rasistkortet. Din falska omtanke för kvinnor kan inte visas tydligare än när du vill du ljuga om och undanhålla information om vilka grupper av män det är som är farligast för kvinnor i Sverige.

Citat:
Per-capita är ointressant på individnivå.

Så kommer din gruppindelning fortfarande inte garantera att den jag möter är ofarlig.
Du kan ju fråga Pernilla Hellgren om det ... nej, vänta det kan du ju inte

Alltså är björnen att föredra.

Vi pratar om individnivå eftersom att det är just du, som individ, som måste välja. Ingen har heller pratat om att garantera något. Snarare är det totala motsatsen som belyses här, att det inte går garantera någonting utan handlar om en uppskattning av just risk.

Besvara frågan nu och sluta slingra dig.

Låt oss säga att vi har två grupper av män med 10 män vardera. Du måste välja en grupp och möta en av männen i den gruppen ensam ute i skogen. Vilken man i gruppen du får möta är helt slumpmässigt utvalt. I den ena gruppen är 9 av 10 män våldtäktsmän och kvinnomördare. I den andra gruppen är 1 av 10 män en sådan.

Vilken grupp väljer du?
Citera
2024-06-03, 13:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Jag pratar inte om att vara våldtäktsman. Jag pratar om att att mannen äger kvinnan genom äktenskapet.
Tidigare var äktenskapet "tvång". Inte tvång genom lag men genom de sociala normer som fanns i samhället.

Jag har aldrig förstått hur det där med "normer" eller "förväntningar" fungerar. När man diskuterar med kvinnor, särskilt i frågor som denna så får jag intrycket av att om en kvinna förväntas göra något eller förväntas bete sig på ett visst sätt så är det omöjligt för henne att göra något annat.

Om äktenskap är frivilligt enligt lag så är det väl bara att låta bli att gifta sig om man inte vill? Vi går ju alla emot normer och förväntningar varje dag, det finns ingen individ som är exakt som genomsnittsmänniskan i sitt beteende. Så vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in