Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Alla begränsar sina barn, frågan är bara hur mycket de ska begränsas.
Visst frågan här var bara hur du fördelar detta begränsande och av vilket skäl du gör det.
OM nu pojkar är de som mest beter sig problematiskt i samhället ex riskerar skada andra eller sig själva....varför ska du då inte begränsa dem utan deras potentiella offer?
Citat:
Testa denna tanke-experiment: sluta uppfostra era söner att tro att pojkar enkom finns för mäns sexuella lust, sluta uppfostra pojkar till att bli pedofiler så slipper pojkar riskera sexuell våld i deras liv.
Alternativ 2: Lås in alla män så att pojkar inte ska riskera råka ut för pedofiler, givetvis måste pojkarna också låsas in när de blir könsmogna.
Låt oss vara ärliga med varandra: alla sämhällen som någonsin har existerat och någonsin kommer existera kommer ha några psykopater, pedofiler och våldtäktsmän.
japp..men du väljer alltså att förbjuda/ begränsa din dotter....men inte din son.
Fundera ett varv till varför.
Citat:
De flesta skulle nog förbjuda både 11-åriga söner och döttrar att tälta långt ute i skogen. Du skulle inte ha några problem med det, du ogillar bara att jag skulle skydda min dotter mer än min son för fara, detta efter att du har argumenterat för hur farlig världen är för kvinnor i hela denna tråd.
Det var inte det du skrev...du skrev att du skulle förbjuda din dotter att tälta som 11 åring men int din son för HAN behövde lära sig mod och självständighet...men tydligen alltså inte din dotter....
(Hoppas innerligt du inte har döttrar.)
Citat:
Vem ska låsa in alla män? Hur ska det gå till?
Vem låste in kvinnor? Hur gick det till?..går väl göra detta på samma sätt.
Citat:
Jag tror tvärtom att folk skulle fråga mig varför jag vandrade i rinkeby kl 03 på morgonen, vad är det för fel på mig liksom? Är jag självmordsbenägen?
Tror jag inte alls, och förmodligen skulle ingenting hända dig om du vandrade runt i Rinkeby kl 03. massa människor rör sig nattetid även i Rinkeby.
Citat:
Jag skulle nog inte slänga någon moralläxa mot henne ifall det hemska inträffar efter att hon smitit ut i natten utan min tillåtelse, det skulle ju då vara försent.
"smitit ut utan din tillåtelse" vi pratar om en vuxen kvinna.
Citat:
Svårare vore det att förklara för min son varför jag tillätt honom ta risken ifall han våldtas. Att förklara hur viktigt det är att bygga upp ens mod inför det okända som man och liknande skulle vara minst sagt svårt när han inte ens hade möjlighet att kämpa mot en vuxen man. Skulle jag förklara att chansen var lika liten som att han råkar ut för en hemsk bilolycka varje gång han sätter sig i en bil?
Abstraktionen av en riskbedömning blir en minst sagt dålig ursäkt när man vinner på omvänd lotto. Då hoppas man att man kunde ha varit en mer neurotisk förälder.
Som sagt de tär du som vill låsa in dottern men inte sonen.
Och du verkar helt klart inte riktigt begripa varför själv.
Citat:
Det råkar finnas lika många isländska män som björnar i Sverige medan det finns 2000 gånger fler män än björnar.
Därmed så kan vi enklare statistiskt studera hur farliga isländska män i Sverige är gentemot björnar. Det har varit en 50 björnattacker och 3 som dödats av våra 3000 björnar senaste 20 åren, medan jag inte tror att liknande siffror går att finna samma våldsstatistik från de 3000 isländska männen i Sverige. Vem vet, kanske jag har fel?
Fast nu pratar vi om ett specifikt område ( skogen) och vad man helst vill möta där, och inte lite var som i landet Sverige. De allra flesta män i Sverige vistas inte i skog överhuvudtaget. Några gör det då och då, men mest på ställen utan björnar..några fåtal vistas då och då, några timmar eller en dag kanske i skog med björn, 100% av alla björnar gör det, dygnet om faktiskt.
Frågar du mig så skulle jag misstänka att average "björnskog" innehåller som medel utslaget på alla dygnets timmar fler björnar än män. Men jag kan ha fel.
och fakta kvarstår...antalet döda kvinnor i skog pga björn är 0 sen säkert 200 år ( har googlat men kan inte hitta sista kvinnan dödad av björn i svensk skog annat än att det måste vara mer än 125 år sen)
Antal döda kvinnor i skog pga man i skog...är ett gäng.
Citat:
Nja, jag tror att kvinnor har rätt att vara neurotiska. Främmande män kommer som sagt alltid vara en potentiell fara för kvinnor, kanske bara inte lika farliga som björnen. Jag är öppen för att jag dock kan ha fel om min riskbedömning, vilket säger det mesta om hur neurotiska ni har rätt att vara angående okända män.
Krävs ju bara att 1 på 100 ska vara en våldtäktsman eller mentalt störd sadist för att ni ska vara livrädda för att vandra i skogen ensamma.
Som sagt titta på statistiken jag just presenterade....män är mer farliga för kvinnor för att de är betydligt mer "intresserade" av att vara just farliga för kvinnor, de tom letar upp kvinnor med intentionen av att just skada dem. Björnar not so much för de här 0 intresserade av detta.
De flesta kvinnor är inte ett skit "livrädda" för att vandra i skogen bland björnar, vargar, huggormar och...potentiellt livsfarliga män. Kvinnor tvingas acceptera läget och leva på.
Vidare män är betydligt mer utsatt faktiskt för manligt våld än kvinnor, så män borde vara lite mer "livrädda" då de vistas med män och björnar...eftersom statistiken är lite sämre gällande björnar för män. Tror inte björnar uppskattar detta ständiga viftande med gevär i skogen.