2025-03-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är det elakt att insinuera att de som betalar för att ta del av hans "analyser" skänker pengar till välgörande ändamål?

Rädda en aktieanalytiker i dag, i morgon kan det vara för sent.
Det är väl en bra avsikt i så fall men bättre att visa med gärning än ord? Men jag förstår din poäng att indirekt går betal pengar för att se hans portfölj till välgörenhet om det går bra för honom?
Citera
2025-03-03, 20:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Dagens Industri utsåg Nobia till "Veckans aktie" vilket medförde ett kurslyft på 12 % . Blir det smörgåstårta i Falkenberg i kväll?
Citera
2025-03-03, 20:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är väl en bra avsikt i så fall men bättre att visa med gärning än ord? Men jag förstår din poäng att indirekt går betal pengar för att se hans portfölj till välgörenhet om det går bra för honom?

Nja, jag tänkte väl mer att Aktieanalytikern i sig var att betrakta som ett "välgörande ändamål"
Citera
2025-03-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nja, jag tänkte väl mer att Aktieanalytikern i sig var att betrakta som ett "välgörande ändamål"
Där går våra meningar isär.
Citera
2025-03-03, 20:57
Medlem
Citat:

Problemet med hans välgörenhetsportfölj är att den hittills gått så dåligt att det inte blivit en krona till välgörenhet. Han skänker hälften av det som överstiger 100.000kr i portföljen vid varje årsskifte till välgörande (andra hälften ned i AAs tomma ficka ) Men två ordentliga minusår följdes visserligen av ett bra 2024, men portföljen var fortf under 100K. Vi får se om det blir något det här årsskiftet. Men visst tanken är fin av AA.
Citera
2025-03-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Problemet med hans välgörenhetsportfölj är att den hittills gått så dåligt att det inte blivit en krona till välgörenhet. Han skänker hälften av det som överstiger 100.000kr i portföljen vid varje årsskifte till välgörande (andra hälften ned i AAs tomma ficka ) Men två ordentliga minusår följdes visserligen av ett bra 2024, men portföljen var fortf under 100K. Vi får se om det blir något det här årsskiftet. Men visst tanken är fin av AA.
Problemet är väl att man sponsrar en tafatt person som famlar fram och det vore väl mer fruktbart att skänka till välgörenhet direkt? 🙂
Senast redigerad av Truefighter 2025-03-03 kl. 21:10.
Citera
2025-03-03, 21:38
Medlem
Citat:
Problemet är väl att man sponsrar en tafatt person som famlar fram och det vore väl mer fruktbart att skänka till välgörenhet direkt? 🙂

Nu är det ju inte för välgörenhetsportföljen jag betalar för hans kanal. Hans dröm om att leva på aktier är dömt att misslyckas och jag vill se hur det slutar och hur han löser sin situation. Men visst det är väl en form av välgörenhet att stötta en naiv aktiespekulant som totalt saknar självinsikt. Jag lägger ganska mycket pengar på riktig välgörenhet också.
Citera
2025-03-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Hans dröm om att leva på aktier är dömt att misslyckas och jag vill se hur det slutar och hur han löser sin situation.

Han är väl mer eller mindre hemma i sin arbetsfrihet. Om pengarna inte tar slut inom två år kan han börja leva på tjänstepension vid 55. Den tar han ut på 10 år och sen vid 65 börjar hans liv som fattigpensionär. Förhoppningsvis lär han sig att anpassa utgifterna efter inkomsterna i god tid innan ålderspensionen inträder.
Citera
2025-03-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Han är väl mer eller mindre hemma i sin arbetsfrihet. Om pengarna inte tar slut inom två år kan han börja leva på tjänstepension vid 55. Den tar han ut på 10 år och sen vid 65 börjar hans liv som fattigpensionär. Förhoppningsvis lär han sig att anpassa utgifterna efter inkomsterna i god tid innan ålderspensionen inträder.
Han får väl börja sälja av alla bilar och motorcyklar som han har köpt på sig, så kan han ju få ihop lite pengar 😄
Citera
2025-03-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Han får väl börja sälja av alla bilar och motorcyklar som han har köpt på sig, så kan han ju få ihop lite pengar 😄
Hur vet du det?
Senast redigerad av Truefighter 2025-03-03 kl. 22:01.
Citera
2025-03-03, 22:05
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Hur vet du det?

Det är allmänt känt att man kan sälja fordon.
Citera
2025-03-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Det är allmänt känt att man kan sälja fordon.
Ja men alla behöver inte ha fordon! Det finns kommunala medel som fungerar alldeles utmärkt för mesta del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in