2025-02-28, 22:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Börsoron skakar AAs portfölj men som AA säger, att vara orolig blir man inte rik på så det är inte han. Lite omplaceringar är gjorda, bl a är en del av innehavet i BHG sålt men samtidigt ökar AA i AMD. Som AA säger, priset på AMD är skitbra just nu. Det kanske är ännu mycket skitbättre nästa vecka

Topplistan storleksmässigt ser ut så här (i vart fall i företagsportföljen, men kan vara totalt också):
AMD
Transtema
Hexatronic
Nibe
Nobia

Utvecklingen totalt sett får vi senare i helgen som vanligt.
Den portföljen hade jag inte rört i med tång. Skönt att man slipper investera i fallande knivar.
Citera
2025-02-28, 22:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Den portföljen hade jag inte rört i med tång. Skönt att man slipper investera i fallande knivar.

Jag försöker komma på nåt börsbolag som tillverkar knivar som AA kan investera i, men går bet. Eller tänger.
Citera
2025-03-02, 08:03
Medlem
Citat:
Börsoron skakar AAs portfölj men som AA säger, att vara orolig blir man inte rik på så det är inte han. Lite omplaceringar är gjorda, bl a är en del av innehavet i BHG sålt men samtidigt ökar AA i AMD. Som AA säger, priset på AMD är skitbra just nu. Det kanske är ännu mycket skitbättre nästa vecka

Topplistan storleksmässigt ser ut så här (i vart fall i företagsportföljen, men kan vara totalt också):
AMD
Transtema
Hexatronic
Nibe
Nobia

Utvecklingen totalt sett får vi senare i helgen som vanligt.

Livsfarligt ute med AMD just nu om det är hans största innehav. Aja Nobia lär gå lite skjuts imorgon iaf!
Citera
2025-03-02, 18:02
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag försöker komma på nåt börsbolag som tillverkar knivar som AA kan investera i, men går bet. Eller tänger.
Fiskars kanske funkar.
Citera
2025-03-02, 19:00
Medlem
Jofandus avatar
Spermosens skulle jag tipsa AA att investera allt kapital han har. Bolaget har fallit 99,87% senaste åren. Kommer falla ännu mer närmaste 1-2 åren vilket är AA’s placerings horisont. UTMÄRKT fallande kniv!
Citera
2025-03-02, 21:02
Medlem
I början/mitten av febr låg AA +140K för året. Tyvärr har vindarna vänt och AA ligger nu -89K. Det egna kapitalet är nu åter under 1mkr. Han går in i veckan med 972.000kr i EK och 1.869.000kr i lån = 2.841.000 i portföjvärde. Man kan ju räkna på hur länge det egna kapitalet räcker om han förlorar som de senaste 2-3 veckorna. Till det kommer en belånad buffert.

Största innehaven som tidigare
AMD
Hexatronic
Nibe
Nobia
Transtema

AMDs värde är 600K inkl belåning enligt AAs uppskattning (jag orkar inte räkna ihop de olika portföljerna).
Citera
2025-03-02, 22:35
Medlem
Citat:
I början/mitten av febr låg AA +140K för året. Tyvärr har vindarna vänt och AA ligger nu -89K. Det egna kapitalet är nu åter under 1mkr. Han går in i veckan med 972.000kr i EK och 1.869.000kr i lån = 2.841.000 i portföjvärde. Man kan ju räkna på hur länge det egna kapitalet räcker om han förlorar som de senaste 2-3 veckorna. Till det kommer en belånad buffert.

AMD
Hexatronic
Nibe
Nobia
Transtema

AMDs värde är 600K inkl belåning enligt AAs uppskattning (jag orkar inte räkna ihop de olika portföljerna).
Tack för info! Ja, en pressad portfölj helt klart! Helt sjukt vilken belåning han har..
Citera
2025-03-03, 05:53
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:

AMD
Hexatronic
Nibe
Nobia
Transtema

Nice ränta på belåningen.
Citera
2025-03-03, 11:45
Medlem
Klas-Vegass avatar
Lol, han har startat en kanal där han pratar om all välgörenhet han skall ägna sig åt när han blivit rik.

https://www.youtube.com/@valgorenhetskapitalisten4075

Man kanske skall skjuta björnen innan man säljer skinnet.
Citera
2025-03-03, 15:40
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Lol, han har startat en kanal där han pratar om all välgörenhet han skall ägna sig åt när han blivit rik.

Har han donerat pengar till välgörande ändamål? Kollade några gånger och då förklarade han att kapitalet måste växa över en fast summa och då donerar han 50% av det. Något i den stilen om jag minns rätt. Så värdelös AA är på att placera pengar så har han vad jag känner till, ännu inte donerat något.
Citera
2025-03-03, 16:04
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Har han donerat pengar till välgörande ändamål? Kollade några gånger och då förklarade han att kapitalet måste växa över en fast summa och då donerar han 50% av det. Något i den stilen om jag minns rätt. Så värdelös AA är på att placera pengar så har han vad jag känner till, ännu inte donerat något.

Är det elakt att insinuera att de som betalar för att ta del av hans "analyser" skänker pengar till välgörande ändamål?

Rädda en aktieanalytiker i dag, i morgon kan det vara för sent.
Citera
2025-03-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Den absolut senaste av kanalerna i hans mediehus handlar om ekonomi o politik. Idag har han gjort två filmer om centerpartiet
https://www.youtube.com/@EkonomiPolitik

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är det elakt att insinuera att de som betalar för att ta del av hans "analyser" skänker pengar till välgörande ändamål?

Rädda en aktieanalytiker i dag, i morgon kan det vara för sent.
Så är det. Det är sista halmstråt. Frågan är om det räcker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in