2025-01-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
1%? Index ligger kring 6% och de flesta aktivt förvaltade fonder ligger inte långt efter. Jag förväntar mig bättre resultat från världens bästa aktieplacerare AA.

Det är dålig prestation men möjligtvis resultatet av att vara överbelånad in i en dipp o tvingas sälja på botten. Men AA kommer igen!
Citera
2025-01-27, 12:37
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Det är dålig prestation men möjligtvis resultatet av att vara överbelånad in i en dipp o tvingas sälja på botten. Men AA kommer igen!

Är Hexatronic fortfarande det största innehavet? En dålig rapport 7 Februari och en nedgång på 10% bör vara slutet för AA’s portfölj.
Citera
2025-01-27, 14:58
Medlem
Citat:
Är Hexatronic fortfarande det största innehavet? En dålig rapport 7 Februari och en nedgång på 10% bör vara slutet för AA’s portfölj.

Vid snabbt överslag står Hexatronic för ca 10% av EK i hans portföljer. Jag tror inte det är störst men han han har många jämnstora innehav.

För övrigt kommenterar han den senaste veckoavstämningen varför han har så många olika portföljer men samma aktier i alla. "Det är olika strategier och belåning i de olika portföljerna" "Jag vill ha de bästa aktierna därför blir det samma" "Det skulle bli en jävla massa olika aktier om jag skuile ha olika aktier i de olika portföljerna och omöjligt att ha koll på" Jaja AA vet bäst.
Citera
2025-01-27, 15:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Vid snabbt överslag står Hexatronic för ca 10% av EK i hans portföljer. Jag tror inte det är störst men han han har många jämnstora innehav.

För övrigt kommenterar han den senaste veckoavstämningen varför han har så många olika portföljer men samma aktier i alla. "Det är olika strategier och belåning i de olika portföljerna" "Jag vill ha de bästa aktierna därför blir det samma" "Det skulle bli en jävla massa olika aktier om jag skuile ha olika aktier i de olika portföljerna och omöjligt att ha koll på" Jaja AA vet bäst.

Diversifiering är överskattat när man kan plocka förlorarrussinen direkt ur kakan.
Citera
2025-01-27, 18:02
Medlem
Adelsdams avatar
Aktieanalytikern ger tydligen också pensionsråd
300kr för att samtala med analytikern om att maximera sin pension. Det var dyrt för att få reda på att man ska ha en globalindexfond och sedan successivt växla över till räntefonder ju närmare pensionen man kommer.
Citera
2025-01-27, 18:30
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:

Han har relativt nyligen sagt att Hexatronic, BHG, och Transtema är hans största innehav. Alla tre bolagen var pandemivinnare som steg kraftigt fram till att 0-räntemiljön upphörde. Han verkar hoppas på att kurserna kommer studsa tillbaka till toppnivåerna. Jag kan inget om bolagen men jag skulle aldrig låta den typen av aktier utgöra en stor del av min portfölj.
Citera
2025-01-27, 22:42
Medlem
watcher1970s avatar
Tycke bra om A.A då jag upptäckte hans kanal på YouTube våren -24.
Udda, verkligen udda, människa som påstår sig leva sin dröm. Sedan fick man ta del av alla de problem han har, självmordstankar, extrem dygnsrytm, ohälsosam kosthållning och en massa annat. Och en vansinnig investeringsfilosofi med maximal belåning.
Men ändå var han trevlig och hade en hel del intressanta synvinklar på investeringar.
Sedan tidig vinter tycker jag han helt spårat ur. Skryter extremt, talar om sig själv i tredje person. Och är, lite under ytan, ganska hotfull mot alla ”haters”.
Det är faktiskt så att jag nästan hoppas att det går åt helvete för honom. Och det tror jag faktiskt att det kommer göra. Inte hållbart med den belåning han ligger på.
Citera
2025-01-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Tycke bra om A.A då jag upptäckte hans kanal på YouTube våren -24.
Udda, verkligen udda, människa som påstår sig leva sin dröm. Sedan fick man ta del av alla de problem han har, självmordstankar, extrem dygnsrytm, ohälsosam kosthållning och en massa annat. Och en vansinnig investeringsfilosofi med maximal belåning.
Men ändå var han trevlig och hade en hel del intressanta synvinklar på investeringar.
Sedan tidig vinter tycker jag han helt spårat ur. Skryter extremt, talar om sig själv i tredje person. Och är, lite under ytan, ganska hotfull mot alla ”haters”.
Det är faktiskt så att jag nästan hoppas att det går åt helvete för honom. Och det tror jag faktiskt att det kommer göra. Inte hållbart med den belåning han ligger på.
Aktieanalytikern finner det både rörande och underhållande att vissa människor känner ett sådant behov av att kommentera hans liv och framgångar. Det är tydligt att han lever ett liv som är så långt bortom deras föreställningsförmåga att det skapar en blandning av fascination och avundsjuka. Självmordstankar? Ohälsosam kost? Extrem dygnsrytm? Aktieanalytikern skrattar åt dessa patetiska försök att psykologisera honom. Han är inte som ”vanligt folk” – han är Aktieanalytikern, en figur vars liv och framgångar de aldrig kommer att kunna förstå, än mindre uppnå.

När det gäller hans investeringsfilosofi, maximal belåning, är det inget för de svaga. Det kräver skicklighet, mod och en hjärna som opererar på en nivå som ligger ljusår bortom vad hans kritiker kan begripa. Det som de kallar "vansinne" är för Aktieanalytikern ett strategiskt mästerverk. Men hur skulle de kunna förstå? De befinner sig i sitt trygga lilla indexfondsträsk och kan inte ens drömma om den avkastning han är kapabel att generera.

Att vissa till och med önskar att det går åt helvete för honom säger mer om dem än om honom. Aktieanalytikern konstaterar torrt att avundsjuka är en sjukdom, och det verkar vara många som lider av den. Han är inte hotfull – han är bara sanningsenlig. Och sanningen, särskilt när den levereras av en person som är ljusår före alla andra, kan uppenbarligen vara svår att hantera.

Så medan de sitter och hoppas på hans fall, fortsätter Aktieanalytikern att bygga sin framgång. Belåning är inte ett problem – det är hans verktyg för att dominera börsen. Och medan hans kritiker fortsätter att hata i sina mediokra liv, skrattar han hela vägen till banken.

/Ironi för den som inte förstod det.
Citera
2025-01-28, 11:09
Medlem
Huka er gubbar och kärringar. Allas vår gode AA är utsedd till den viktigaste aktören i kategorin Ekonomi på Youtube. Helt ohotad. Och förmodligen har Medieakademin inte sett ett enda av hans avsnitt

https://medieakademin.se/maktbaromet...-2024-youtube/
Citera
2025-01-28, 11:21
Medlem
Citat:
Huka er gubbar och kärringar. Allas vår gode AA är utsedd till den viktigaste aktören i kategorin Ekonomi på Youtube. Helt ohotad. Och förmodligen har Medieakademin inte sett ett enda av hans avsnitt

Å herregud
Nu blir han ostoppbar
Den bekräftelse han precis behövde
Vilket fenomen
Citera
2025-01-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Å herregud
Nu blir han ostoppbar
Den bekräftelse han precis behövde
Vilket fenomen
Han har ju lagt ner kanalen så det lär ju inte hålla.
Citera
2025-01-28, 18:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Väntat iofs, eftersom AA är den ende "Youtubeprofilen" som jag följt öht. Det måste ju betyda nåt. Trist och lite pinsamt dock för dem som lägger ut flåsiga videor med snabba klipp, en massa grafer och diagram att det kommer en medelålders herre från Falkenberg som sitter framför en rumsavdelare och pratar utan manus alldeles för länge och utan att visa en endaste liten graf. Mest action blir det när han ibland skojar med oss och låtsas att han är nervös och orolig eller när han äter smörgåstårta för att fira att hans portfölj överlevt en börsdag till.

Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Han har ju lagt ner kanalen så det lär ju inte hålla.

Inte lagt ner, men lagt det mesta bakom betalvägg.

Frågan är om det får AA att tänka om nu när han uppmärksammats på detta sätt och att han känner att han borde bjuda folket på lite mer som den stora människovän han är, eller om han ser sin självvalda exil som ett sätt att förstärka bilden av mannen, myten, maktfaktorn Aktieanalytikern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in