Citat:
Ursprungligen postat av
watcher1970
Tycke bra om A.A då jag upptäckte hans kanal på YouTube våren -24.
Udda, verkligen udda, människa som påstår sig leva sin dröm. Sedan fick man ta del av alla de problem han har, självmordstankar, extrem dygnsrytm, ohälsosam kosthållning och en massa annat. Och en vansinnig investeringsfilosofi med maximal belåning.
Men ändå var han trevlig och hade en hel del intressanta synvinklar på investeringar.
Sedan tidig vinter tycker jag han helt spårat ur. Skryter extremt, talar om sig själv i tredje person. Och är, lite under ytan, ganska hotfull mot alla ”haters”.
Det är faktiskt så att jag nästan hoppas att det går åt helvete för honom. Och det tror jag faktiskt att det kommer göra. Inte hållbart med den belåning han ligger på.
Aktieanalytikern finner det både rörande och underhållande att vissa människor känner ett sådant behov av att kommentera hans liv och framgångar. Det är tydligt att han lever ett liv som är så långt bortom deras föreställningsförmåga att det skapar en blandning av fascination och avundsjuka. Självmordstankar? Ohälsosam kost? Extrem dygnsrytm? Aktieanalytikern skrattar åt dessa patetiska försök att psykologisera honom. Han är inte som ”vanligt folk” – han är Aktieanalytikern, en figur vars liv och framgångar de aldrig kommer att kunna förstå, än mindre uppnå.
När det gäller hans investeringsfilosofi, maximal belåning, är det inget för de svaga. Det kräver skicklighet, mod och en hjärna som opererar på en nivå som ligger ljusår bortom vad hans kritiker kan begripa. Det som de kallar "vansinne" är för Aktieanalytikern ett strategiskt mästerverk. Men hur skulle de kunna förstå? De befinner sig i sitt trygga lilla indexfondsträsk och kan inte ens drömma om den avkastning han är kapabel att generera.
Att vissa till och med önskar att det går åt helvete för honom säger mer om dem än om honom. Aktieanalytikern konstaterar torrt att avundsjuka är en sjukdom, och det verkar vara många som lider av den. Han är inte hotfull – han är bara sanningsenlig. Och sanningen, särskilt när den levereras av en person som är ljusår före alla andra, kan uppenbarligen vara svår att hantera.
Så medan de sitter och hoppas på hans fall, fortsätter Aktieanalytikern att bygga sin framgång. Belåning är inte ett problem – det är hans verktyg för att dominera börsen. Och medan hans kritiker fortsätter att hata i sina mediokra liv, skrattar han hela vägen till banken.
/Ironi för den som inte förstod det.