Citat:
Ursprungligen postat av
Saxofonjude
Det här tog minst sagt en mörk vändning.
I det stora hela känner han sig tvungen att stänga ned sig från Youtube på grund av vad ett fåtal skriver om honom på nätet, dvs förtalet, fast han kallar det "kampanj". Det kan i sin tur leda till att han börjar må dåligt och tar livet av sig. Därför ska han starta en personlig vendetta mot de hemsidor som tillåter det material han anser vara förtal genom att angripa deras annonsörer.
Jag tycker inte Aktieanalytikern tänker helt rationellt och här är mina tankar kring det hela.
För det första är det otroligt få som har skrivit något som kan tänka sig vara brottsligt. Både här och på andra sidor, det handlar om ett fåtal individer av tusentals tittare. Sen får han naturligtvis legitim kritik som alla offentliga personer faktiskt får lov tåla. Frågan är varför låter han detta fåtal, en två tre personer? påverka honom så mycket att han själv väljer att stänga ned sin kanal? Han tar ju själv det beslutet som kan få ödesdigra konsekvenser för honom.
Varför inte välja alternativa lösningar som att vidta skyddsåtgärder genom att plocka bort sina personuppgifter på nätet, undersöka möjligheten med skyddade personuppgifter etc. Att fortsätta polisanmäla förtal i det dolda och ignorera hatare vore en bättre lösning. Att lägga fokus på det negativa gör saken värre, vilket bevisas över hur intresset för den här tråden ökat markant på senaste. Han gräver tyvärr sin egna grop genom sitt egna handlande.
För det andra, att starta en personlig vendetta mot hemsidor och annonsörer kommer tyvärr bara leda till en negativ spiral, ingen mår bra av att fokusera på negativitet. Det kommer ta tid, det kommer vara frustrerande, det kommer vara som ett jobb. Han kommer inte må bättre av en hämndkampanj.
Jag tycker Aktieanalytikern ska fortsätta hålla sin kanal öppen och tjäna pengar, det vore ett oerhört slöseri att kasta bort allt han jobbat för under flera år. Kanske kan han även fundera över att ha en lite ödmjukare ton när han kritiserar andra, det tror jag han hade vunnit på i längden och minska antalet kritiker och hatare.
Slutligen så tror jag tvärt emot aktieanalytikern att ingen hatare vill driva analytikern till rent fördärv och självmord. Det vore en oerhörd tragedi om det skedde. Jag hoppas verkligen att han får ordning på sina tankar och får ordning på tillvaron på ett sätt som får honom att må bra.
Du har inte tänkt på att AA har samma strategi som alla andra Patreon följare?
Jag menar, hur ofta brukar vi se folk stänga sina "gratis-kanaler" och öppna upp prenumeringstjänster när dom börjar se att dom får följare?
Det är detta Patreon är till för. AA vill tjäna pengar på sina filmer helt enkelt. Inget fel med det, men att tro på att man ska bli rik igenom att följa råd och strategier som resulterar (bevisligen) med förlust, från rådets ordinarie källa......jag menar....detta är ju galenskap!
Jag tror, personligen, att AA är en bluff och skammer. Han lurar sina anhängare på pengar för mannen har detta karismatiska beteende att han kan sjunga fint och berätta intressanta historier. Men det är bara tomma ord.
Det är inte första gången sådant händer, snarare miljont:e gången. Jag kan se mönstret hos AA. Passar in på många money-makers igenom prenumeringstjänster.