2025-04-11, 08:42
Citat:
Ursprungligen postat av pekkason
Börjar bli lite segt med hans självgoda syn, lever på några små gamla meriter när han tog ut från börsen och hade det fint ekonomiskt. Tror han sitter och övertygar sig själv framför kameran om hur bra han är och hur värt det var en tid att leva lyxliv. Han tar inte ut några 40-50k på börsen och har inte så gjort på ett tag nu (ändå skryter han om det), om han har de utgifterna så är det nåt annat som finansierar, annars hade alla portföljerna varit slut nu. Kan tänka mig att mannen har rätt höga räntor på lån att betala. Varför skulle han inte köra full belåning utanför börsen om som han gör på börsen? Motorcyklar, bilar, hus, portföljer (svårare nu men gick säkert).? Undrar fascinerat hur detta kommer gå men hade varit intressant med en kreditupplysning och verklig inblick i hans inkomster och utgifter. Han har nog levt rätt snålt senaste året, kaffe i bastun och sova halva dagarna, det är väl om han sitter och spinner bort pengar på nätterna som kan bli dyrt, eller nåt liknande..
Han säger mycket men visar väl egentligen typ ingenting. Nån som vet mer?

Ja, just det här med uttagen kan ju aldrig stämma. Jag tror att han har tagit i så blöjknutarna gick upp när han sa att han har de utgifterna. Det har vi dessutom fått bevis för nu. Någon som kollat på en medlemsvideo sa att han bara tagit ut ca 22K i år. Det är väldigt mycket mindre än 150K, som det borde vara. Precis som du skriver så hade det varit finito för flera år sedan om han hade behövt tagit ut så mycket varje månad. Det är för att skapa spänning och dramatik, och locka följare. Precis som med det nya vansinniga uttalandet att han ska gå 400% plus på 9 månader. Det är bara vanligt säljsnack.

Han bor inte i ett slott, utan i en vanlig liten villa. Han lever INTE lyxliv, utan tycks ju faktiskt inte göra något annat än att sitta framför datorn hemma, då han inte orkar gå utanför dörren. Han har några gamla avställda bilar på tomten och en sambo som drar in en inkomst. Så vad skulle han behöva 50K i månaden till? Någon gång sade han att den gamla kåken kostar mycket att värma upp på vintern, men det räcker knappast som anledning.
Citera
2025-04-11, 08:47
Medlem
Betalande medlemmar:

https://imgur.com/a/NF9H4S8
Citera
2025-04-11, 08:56
Citat:
Ursprungligen postat av zader
"Jag tycker det är enkelt att bli aktiemiljonär" Alltså varför har han börjat bli så jävla vidrig?

För att någon en gång skrev något som han tyckte var taskigt på internet, och med hans logik så är lösningen att förklara krig mot hela världen. Dessutom så har hans isolering gjort att han helt har tappat fotfästet. Kolla bara på hans tidiga videos och jämför. Han fattar inte ens att han kommer tappa nästan alla följare, då ingen kommer orka lyssna på hans personliga korståg och ständiga tjat om andra någon längre tid. Jag tittade på hans videos i början, men slutade så fort han började dryga sig. Jag tyckte att han hade några intressanta inspel ibland, även om det märktes ganska snart att han var en nybörjare som inte kunde något. Men intressanta idéer kan man ju ha ändå. Då handlade det iallafall bara om börsen och inte alls om några upplevda kränkningar. Och jag är inte ensam om att inte orka lyssna längre, vilket märks i denna tråden.

Ödmjukhet är något fantastiskt vackert, barnsligt skryt är det inte!
Citera
2025-04-11, 09:13
Medlem
Helt uppenbart har han inte längre själv något hopp om att försörja sig på aktier, utan enbart på att berätta om sina aktier. Det han gått över till nu är att lura sina följare, och han klär inte längre in det i begrepp som att man ska tänka själv. Gör man som han gör blir man rik, är budskapet.

Eftersom hans metod är urkass, är det både tragiskt och omoraliskt. Herr Aktieanalytiker, om du har någon skärva av ryggrad slutar du omedelbart med det du håller på med. De tanklösa får du har lyckats lura förstår inte bättre, och om det bara var de 99 kronorna per månad du försnillade hade det inte varit någon fara. Men nu är det personernas besparingar som riskeras. Det är viktigare att kunna sova gott om natten och klara att se sin egen spegelbild, än att få synas.
Citera
2025-04-11, 09:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur ska vi få hans Patreon att avprenumerera på han?
Så länge dom öser pengar över han så kan han fortsätta leva lyx.
Citera
2025-04-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Lyx? Såg du min länk ovan?
Citera
2025-04-11, 09:52
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Jag kan visserligen inte se att han lever något lyxliv. Inte enligt traditionell mening iallafall, d v s åka runt med en egen yacht, ta en långweekend i New York, äta ostron och dricka champagne osv. Den här tragiska figuren tycks ju inte gå utanför dörren. Hans egen definition på lyxliv är nog att slippa gå upp på morgonen, och folk tycks gärna vilja skiljas från sina surt förvärvade slantar för att den här lathunden skall kunna fortsätta att ligga och sova på dagarna, istället för att skicka pengarna till bättre behövande.
Citera
2025-04-11, 10:04
Medlem
TheGretaResets avatar
tycker han är värd lite inkomster av att sticka upp huvudet som han gör.

IRL finns det folk som stör sig på allt. Nån pratar för mycket. Nån har bra självförtroende.

Det är max 15k in i månaden. Plus lite uttag från portförljen. det är ingen omöjlighet alls.
Citera
2025-04-11, 10:14
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
AMD nu minus 8 procent och Snap minus 9,6 procent.
Idioter som pröjsar 99kr per mån till en annan idiot som sedan ger pengarna till utländska banker. Goldman och co måste skratta sig harmynta.
Citera
2025-04-11, 10:55
Medlem
Citat:
"Jag tycker det är enkelt att bli aktiemiljonär" Alltså varför har han börjat bli så jävla vidrig?

Lite lustigt även då han inte ens är aktiemiljonär längre?
Citera
2025-04-11, 11:33
Medlem
Läste nyss att han tycker vi gör honom en tjänst som skapar engagemang.
Han såg det rent av som gratis arbetskraft, och det har han ju en poäng i.
Bjuder gärna på det, och kanske har det även lett till att han lagt alla stämningar mot kreti och pleti, nu när han vänt det till nått positivt
Finns alltid två sidor av myntet som bekant
Citera
2025-04-11, 11:34
Medlem
Citat:
Betalande medlemmar:

https://imgur.com/a/NF9H4S8

Ja det var ju sådär halv-nära 500 betalande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in