2025-01-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
”Det finns ingen som kan lära mig någonting”
Ändå säger han att han gått i läro hos Aktiespararna men nu verkar han tro sig fullärd? Exempelvis då han säger att "Jag följer inte John utan jag är John". Tidigare var han mer ödmjuk och "down to earth". Men nu verkar det som att han vill imponera allt mer? Det blir ointressant när han försöker att klä sig någon roll. Men han kan eventuellt komma tillbaka och bli intressant igen? Även om jag har mina tvivel.
Senast redigerad av Truefighter 2025-01-14 kl. 23:07.
Citera
2025-01-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Verkar ytterst kunnig och kompetent!

Är det Sveriges svar på Warren Buffett?

Tror de spelar i lite olika divisioner.
Citera
2025-01-15, 15:29
Medlem
Idag lyfter vi på hatten för AA (och hans "lärjungar")
Räddad av det allmänna börsklimatet ännu en gång när det höll på att bli riktigt jobbigt.
Spring nu inte iväg och köp aktier för allt som belåningsutrymmet givit dit idag.
Läget är fortsatt osäkert, med stor volla, så det kan svänga väldigt snabbt, tänk på det.
Ett gott råd i all välmening, och helt gratis.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-15 kl. 15:41.
Citera
2025-01-15, 16:17
Medlem
jack.danielss avatar
I kvällens video kommer han återigen vara kung inför sina medlemmar
Citera
2025-01-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
I kvällens video kommer han återigen vara kung inför sina medlemmar

...och berätta att han vunnit över sina "haters" igen. Haters = dom som inte håller med honom, och som han sagt att han inte bryr sig om fast han tar upp ämnet hela tiden
Citera
2025-01-15, 17:31
Medlem
Även om AA aldrig erkänner det måste en sådan här dag innebära en stor lättnad för honom. Jag hoppas han firar med en stor bit smörgåstårta och minskar sin belåning.
Jag vet inte om man ska vara imponerad av någon som klarar vara så överbelånad när det är lite turbulent på marknaden och ens marginaler är små. Jag hade inte fixat det. Njut av dagen AA, nya prövningar kommer garanterat.
Citera
2025-01-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Även om AA aldrig erkänner det måste en sådan här dag innebära en stor lättnad för honom. Jag hoppas han firar med en stor bit smörgåstårta och minskar sin belåning.
Jag vet inte om man ska vara imponerad av någon som klarar vara så överbelånad när det är lite turbulent på marknaden och ens marginaler är små. Jag hade inte fixat det. Njut av dagen AA, nya prövningar kommer garanterat.

Det hörs ganska tydligt på honom om han är nöjd eller inte, pressad eller inte, oavsett vad han påstår (när man kunde lyssna på hans videor utan att behöva betala). Men håller med dig, och som jag skrev tidigare, hoppas han tar det lite lugnt nu så han skapar sig lite större marginaler. Och gärna firar med en smörgåstårta, för det måste han varit en kanon dag för honom så det är han värd
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-15 kl. 17:53.
Citera
2025-01-15, 21:16
Medlem
Dagen till ära är vår gode AA på skämthumör. Han har släppt en matnyttig analysvideo med rubriken "Hexatronic - inte lika intressant längre". Det visar sig att AA anser Hexatronic är än mer intressant än tidigare. AA har skruvat upp sina prognoser oklart varför.

Intressant är också att tidningen Affärsvärlden släppte en analys av Hexatronic idag. AA och Afv är varandras motsatser. AA den evige optimisten som tror att allt går upp flera hundra %, Afv kommer oftast fram till rådet "avvakta" för en aktie även om det ser bra ut och finns potential till kursuppgång.

AA tror att Htro oms 12 mdr Afv drygt 9 mdr. AA tror på en vinst på 5kr/aktie , Afv 3,70. (Nu vet jag inte om de räknar olika mått EBITDAxxxx ??)allt för 2026. Afv ser en uppsida på 25% till 2026, AA tror på minst 200%, dvs minst 100kr, men det är så mycket positivt i bolaget att kursen lika gärna kan springa iväg till 150kr. Afv råd är trots kurspotentialen på 25% att avvakta.
Citera
2025-01-15, 21:50
Medlem
Ut med hans videos om du sitter på dom behöver lite skenande optimism idag
Citera
2025-01-16, 08:20
Medlem
Tråden har dött lite nu sen han stängde kanalen, så jag antar att målet är uppnått för honom. Slipper all uppmärksamhet och kan sitta och mala framför kameran i fred.
Citera
2025-01-16, 14:53
Medlem
Citat:
Tråden har dött lite nu sen han stängde kanalen, så jag antar att målet är uppnått för honom. Slipper all uppmärksamhet och kan sitta och mala framför kameran i fred.

Men lite nyfiken blir man hur det går med alla stämningar? "Bomben" detonerar när denna tråd når 1000?
Citera
2025-01-16, 19:18
Medlem
Citat:
Nja de dagar som var kass för AA var det många inlägg här. Och det speglar nog en stor del av de som följer AA. Hur ska han lösa situtationen? Att leva på det lilla belopp med den placeringsfilosofin är näst intill garanterat dömd att misslyckas. Det är ett utdraget drama i många akter. Negativt skvaller har alltid intresserat människan mer än det positiva. Jag håller dock tummarna för AA!

Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra

Men lite nyfiken blir man hur det går med alla stämningar? "Bomben" detonerar när denna tråd når 1000?
Ska man sikta på att vara den som skriver inlägg 1000? Är det då AA kliver in själv i tråden? Eller lägger han ett bud på Flashback för att ta reda på vem som är vem? Eller gör han det till en tråd för betalande prenumeranter? Spänningen är olidlig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in