2025-09-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nu bor jag inte i hus, men 90 papp i månadskostnad?! Även om detta var en extrem månad även med AA-mått mätt, så brukar han väl prata om utgifter på 50 000 per månad. Är det verkligen så dyrt att bo i hus eller är AA med familj extremt dyra i drift? Hur ska det då inte bli när vattenskoter och fritidshus är införskaffat? Och sambons lägenhet i Spanien betalar väl inte sig själv?

En person med det närmast omänskliga ekonomiska sinnelag som AA besitter borde kunna komma billigare undan än så, är min okunniga känsla.

Vill minnas att han pratat om att räntor o amortering för huset ligger på 25K / månad och att el under vintern var 10K / månad. Hur de lever i övrigt med mat etc vet jag inte. AAs klädkonto är nog inte så stort
Citera
2025-09-24, 21:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Vill minnas att han pratat om att räntor o amortering för huset ligger på 25K / månad och att el under vintern var 10K / månad. Hur de lever i övrigt med mat etc vet jag inte. AAs klädkonto är nog inte så stort

Nu tror jag iofs att AA:s röda collegetröja - som verkar vara favoriten - är en Brunello Cucinelli, lågmäld men svindyr italiensk lyx med "verka utan att synas"-attityd där de inte ens har emblemet på plaggen. Men de som vet, de vet.

Själv handlar jag dock mina kläder på ICA Maxi, så jag kan ha fel.
Citera
2025-09-24, 21:35
Medlem
Citat:
Nu bor jag inte i hus, men 90 papp i månadskostnad?! Även om detta var en extrem månad även med AA-mått mätt, så brukar han väl prata om utgifter på 50 000 per månad. Är det verkligen så dyrt att bo i hus eller är AA med familj extremt dyra i drift? Hur ska det då inte bli när vattenskoter och fritidshus är införskaffat? Och sambons lägenhet i Spanien betalar väl inte sig själv?

Jag gissar att han betalar räntor kvartalsvis
Citera
2025-09-24, 21:45
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

En person med det närmast omänskliga ekonomiska sinnelag som AA besitter borde kunna komma billigare undan än så, är min okunniga känsla.
Jag och min sambo (utan barn) har 25-30k i utgifter varje månad, inklusive mat och hela konkarongen! Och då bor vi i lägenhet. Boende i hus, med alla kostnader det innebär kan säkert ligga på 50k och i sura månader klättra upp till 90k? Men han hade säkert kunna trimma sina kostnader med ett antal mindre bilar osv.
Citera
2025-09-24, 21:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Nu tror jag iofs att AA:s röda collegetröja - som verkar vara favoriten - är en Brunello Cucinelli, lågmäld men svindyr italiensk lyx med "verka utan att synas"-attityd där de inte ens har emblemet på plaggen. Men de som vet, de vet.

Själv handlar jag dock mina kläder på ICA Maxi, så jag kan ha fel.

Den köpte han nog när han kände sig nyrik.
Hexatronic stängde på 19,615 kr idag så han lär få nöta på den ett tag.
Eller så köpte han en faketröja, de är rätt vanliga.
Senast redigerad av Ringhals3 2025-09-24 kl. 21:50.
Citera
Igår, 10:24
Medlem
AA har gjort en kvalificerad analys av Nibe. Aktien är inte direkt billig nu men om allt går vägen har den en viss potential. AA tror att Nibe omsätter 50 miljarder 2027 med en nettomarginal på 10%. Hur han kommer fram till dessa siffror framgår ej.
Det blir en vinst på 2,5/ aktie och han tycker då målkurs inom två år är 55kr. Potential 57% på två år. Det är bra, men ingen kursraket. Men nöjer man sig med den avkastningen på två är Nibe ett ok köp. AA avkastar ju som bekant betydligt högre än så
AA tycker dock det finns en del risk i Nibe. Kalkylen bygger på att byggande etc kommer igång och den allmänna osäkerheten i världen kan ställa till det(som inte verkar påverka ett annat bolag....)

AA avslutar med att jämföra Nibe med ett annat bolag. Gissa vilket (AA påstår sig här ta hänsyn till Hexatr engångskostnader under hösten). Citat:
"Både Hexatronics och Nibes vinst kommer att landa kring 1,5-1,7 kr i vinst / aktie i år. Nånstans däromkring. Hexatronics aktiekurs står bara i 20 kr medan Nibes står i 35 kr. Ur det perspektivet framstår ju Hexatronic som en mycket billigare aktie än Nibe. Och det är för att den ÄR det. "

Visst är sådana analyser värda 99kr / månad? Frågar åt en kompis
Citera
Igår, 12:15
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Dom som betalar 99kr/mån är nog samma skrot och korn som AA! Kaka söker maka så att säga!
Alla behöver bränna sig på börsen en gång för att lära sig den hårda vägen och det är nog inte de mest rutinerade/rika som följer hans råd? Så förlusten blir begränsad i kronor räknat!
Citera
Igår, 12:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
AA har gjort en kvalificerad analys av Nibe. Aktien är inte direkt billig nu men om allt går vägen har den en viss potential. AA tror att Nibe omsätter 50 miljarder 2027 med en nettomarginal på 10%. Hur han kommer fram till dessa siffror framgår ej.
Det blir en vinst på 2,5/ aktie och han tycker då målkurs inom två år är 55kr. Potential 57% på två år. Det är bra, men ingen kursraket. Men nöjer man sig med den avkastningen på två är Nibe ett ok köp. AA avkastar ju som bekant betydligt högre än så
AA tycker dock det finns en del risk i Nibe. Kalkylen bygger på att byggande etc kommer igång och den allmänna osäkerheten i världen kan ställa till det(som inte verkar påverka ett annat bolag....)

AA avslutar med att jämföra Nibe med ett annat bolag. Gissa vilket (AA påstår sig här ta hänsyn till Hexatr engångskostnader under hösten). Citat:
"Både Hexatronics och Nibes vinst kommer att landa kring 1,5-1,7 kr i vinst / aktie i år. Nånstans däromkring. Hexatronics aktiekurs står bara i 20 kr medan Nibes står i 35 kr. Ur det perspektivet framstår ju Hexatronic som en mycket billigare aktie än Nibe. Och det är för att den ÄR det. "

Hur tung är han i Transtema som firar dagen med all time low? Hans analyser verkar stå på två ben, ett att aktier som rasat mycket är köpvärda, två att kursen kommer stiga så att de matchar hans behov av pengar.
Citera
Igår, 12:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Fantastiskt hur han kan vara så insnöad på hexatronic.Särskilt med tanke på hur mycket han förlorat på aktien.Så går det när man inte kan erkänna sina svagheter och brister .Det går till det inte går längre.Det som för ett par år sedan var 5 miljoner är nu 800000 .lite har han levt upp resten gamblat bort .Vad gör han nu förtiden ? Fantiserar om en jättepension? Han hade tur ett år och tog enorma risker efter det har det bara gott utför ..slår ju inte index en gång ,det borde ju vara det minsta någon kunde begär av en aktieguru/ Gud .Varför köpte han inte lägenheten i Spanien när han hade pengar ?spelberoende?

Ja särskillt som aktien sedan du skrev detta 2025.06.12 gått från 25.83 kr till dagens 19.66 kr., i princip ett ras på 20%, det snackar han inte bort, det är nog mer desperat i bastun än han erkänner ens för sig själv.
Citera
Igår, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hur tung är han i Transtema som firar dagen med all time low? Hans analyser verkar stå på två ben, ett att aktier som rasat mycket är köpvärda, två att kursen kommer stiga så att de matchar hans behov av pengar.

Skummade igenom en video i våras där AA beklagade sig över att han inte fick placera hela sin, och sambons, tjänstepension i enskilda aktier.
Givetvis eftersom han är så otroligt mycket bättre på att placera pengarna än alla andra
I sak kan jag delvis hålla med honom, men spärren är säkert till för att gamblers inte ska gå all in i nått skräp bolag och riskera att torska allt.
Så i slutändan ändå bra att det finns vissa begränsningar när det gäller just pensionspengarna.
Annars riskerar väl staten få ökade kostnader när fattigpensionärerna som fick hybris när det begav sig, spelade bort sina pengar, och nu står med mössan i handen
Citera
Igår, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Han sålde av mkt Transtema efter deras senaste rapport. Nu har han för ca 140K inkl belåning och inkl det som finns i bufferten / sällanköpsportföljen. Men ju mer de sjunker ju mer sugen är han på att köpa in sig igen. Tyvärr eller som tur är har han varken pengar el något vidare belåningsutrymme just nu.
Citera
Igår, 14:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Han sålde av mkt Transtema efter deras senaste rapport. Nu har han för ca 140K inkl belåning och inkl det som finns i bufferten / sällanköpsportföljen. Men ju mer de sjunker ju mer sugen är han på att köpa in sig igen. Tyvärr eller som tur är har han varken pengar el något vidare belåningsutrymme just nu.

Hans belåning lär orsaka tvångsförsäljning om portföljen dalar några peocent till.

140k är ju äbdå rätt mycket för honom för han har ju i princip inga pengar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in