2025-09-23, 21:58
Medlem
Hur går det för AA?
Hur mkt back ligger han iår? Själv är man upp 67% iår hehe
Citera
2025-09-24, 09:18
Medlem
jack.danielss avatar
Hxtr. Är fortfarande hårt blankad! Man kan tycka att blankarna borde håva in vinsten nu och släppa aktien, men de har tydligen fortfarande blodsmak

Var inne och sölade (förlorade pengar) i fingerprint för ett antal år sedan och fick lära mig, den hårda vägen, att blankarna släpper inte en aktie så länge det finns nedsida kvar! VAKNA AA!
Citera
2025-09-24, 11:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hxtr. Är fortfarande hårt blankad! Man kan tycka att blankarna borde håva in vinsten nu och släppa aktien, men de har tydligen fortfarande blodsmak

Var inne och sölade (förlorade pengar) i fingerprint för ett antal år sedan och fick lära mig, den hårda vägen, att blankarna släpper inte en aktie så länge det finns nedsida kvar! VAKNA AA!

Det är ju inte blankarna som trycker ner kursen, blankarna ligger kvar just för att det finns nedsida kvar enligt deras analyser och är blankningen över 10% så brukar de veta vad de gör. Många gånger så är det kommande nyemission blankarna spekulerar i. Hexatronic är under 20 kr idag igen, vad ska vi tro att AA har för GAV i Hexatronic? Det är ju uppenbarligen mer sannolikt att den går under 15 kr än över 30 kr de närmsta två åren. Hur lågt kan kursen gå innan AA får sina belånade aktier tvångsförsålda? Det lär i slutändan vara just tvångsförsäljning som blir spiken i kistan för AA eller limbo där han inte får avkastning nog för att leva på kapitalförvaltning, det är där han är nu men han håller skenet upppe tills vidare.
Citera
2025-09-24, 11:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
För amorteringskrav gäller

AA har väl sagt att huset är belånat till taket och hans inkomster är låga. Så i värsta fallet måste han amortera in 3%, det kan innebära krav på 3% av 4mkr, dvs 10 tkr per månad. Om reglerna träffar honom maximalt alltså.
Det kostar att låna som det står i reklamen.

Faat han kan ju mena att kåken är belånad till 50% vilket är max för att slippa amortera?

Sedan får ju han och frun dessutom bara 30% ränteavdrag på 240k i ränta om året, räntan på aktielånet inräknat, sedan sjunker det överskjutande till 20% eller om det nu var 21%?
Citera
2025-09-24, 11:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Angående Transtema, nyhet från 25 augusti. Det är inte direkt någon dold köpsignal som komuniceras:

"Transtema Group AB (publ) meddelar idag att bolaget har tecknat ett nytt låneavtal med Danske Bank. Lånet kommer att nyttjas till att refinansiera befintliga skulder samt för generella bolagsändamål.

Den nya faciliteteten uppgår till 300 Mkr och består av lån samt en revolverande kreditfacilitet och kan under vissa förutsättningar utökas med 50 Mkr. Utöver detta tillkommer en checkkredit om totalt 100 Mkr. Detta engagemang ersätter till fullo den befintliga faciliteten om totalt ca 350 Mkr med bolagets nuvarande bank. Det nya avtalet har en löptid om tre år, med möjlighet till förlängning om ytterligare två år."

Men jag förstår att AA hakar på, han är ju också mer intressead av finansiella upplägg än av att faktiskt tjäna pengar.
Citera
2025-09-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är ju inte blankarna som trycker ner kursen, blankarna ligger kvar just för att det finns nedsida kvar enligt deras analyser och är blankningen över 10% så brukar de veta vad de gör. Många gånger så är det kommande nyemission blankarna spekulerar i. Hexatronic är under 20 kr idag igen, vad ska vi tro att AA har för GAV i Hexatronic? Det är ju uppenbarligen mer sannolikt att den går under 15 kr än över 30 kr de närmsta två åren. Hur lågt kan kursen gå innan AA får sina belånade aktier tvångsförsålda? Det lär i slutändan vara just tvångsförsäljning som blir spiken i kistan för AA eller limbo där han inte får avkastning nog för att leva på kapitalförvaltning, det är där han är nu men han håller skenet upppe tills vidare.

- AA bryr sig inte om sånt trams som GAV då han bara blickar framåt och aldrig grips av panik?
- AA bryr sig inte om hur hårt en aktie är blankad, eller hur insider agerar, för AA vet mer om bolagen han äger aktier i än alla dom andra tillsammans?
- AA vet att det som hänt förr, kommer hända igen, just för att det hänt tidigare?
- AA gifter sig aldrig med sina aktier, utan ser till att optimera avkastning utifrån potentialen varje enskild dag?
- AA kan detta med aktier, och därför är hans strategi inte alls riskfylld eftersom det är just AA som det handlar om. Det är som att köra motorcykel, vissa kan det bara och är därför immuna mot andra faktorer som vilt och bilister som inte borde få ha körkort över huvud taget
För när allt kommer omkring så har slagit index med faktor 5-6. Sen att senaste åren varit en ren katastrof finns det säkert en bra förklaring till som köps av hans medlemmar rakt av
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-09-24 kl. 11:39.
Citera
2025-09-24, 11:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
AA bryr sig inte om sånt trams som GAV då han bara blickar framåt och aldrig grips av panik?
AA bryr sig inte om hur hårt en aktie är blankad, eller hur insider agerar, för AA vet mer om bolagen han äger aktier i än alla dom andra tillsammans?
AA vet att det som hänt förr, kommer hända igen, just för att det hänt tidigare?
AA gifter sig inte med sina aktier, utan ser till att optimera avkastning utifrån potentialen varje enskild dag?
AA kan detta med aktier, och därför är hans strategi inte alls riskfylld eftersom det är just AA som det handlar om. Det är som att köra motorcykel, vissa kan det bara och är därför immuna mot andra faktorer som vilt och bilister som inte borde få ha körkort över huvud taget
För när allt kommer omkring så har slagit index med faktor 5-6. Sen att senaste åren varit en ren katastrof finns det säkert en bra förklaring och logiskt till också

Ja som någon skrev, AA säljer med 99% förlust och "går vidare" genom att sedan köpa tillbaka samma aktier och sedan meddela att han är upp 100% sedan köp.

Tänk såhar:

AA har en gång i livet haft alla rätt på lotto och anser sig efter det vara världens främsta expert på att sätta ihop vinnande lottorader och ska hädan efter försörja sig som lottospelare, han kan dethär med lotto.
Citera
2025-09-24, 20:03
Medlem
Oops nytt 1-års lägsta för Hexatronic
Är sälja ett alt?
SVAR NEJ, Vi vet alla hur AA tänker - Öka belåningen inkl. pantsätta sambon och köpa fler Hexatronic
Citera
2025-09-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Oops nytt 1-års lägsta för Hexatronic
Är sälja ett alt?
SVAR NEJ, Vi vet alla hur AA tänker - Öka belåningen inkl. pantsätta sambon och köpa fler Hexatronic

Ner 19 procent på en månad. Är belåningen inte redan maxad? Jag fattar inte hur han får ihop det. Hexatronic sjunker varenda jävla dag sedan flera år och han är fortfarande inte bankrutt. Nu skulle han väl ta ut stora belopp i september också?
Citera
2025-09-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ner 19 procent på en månad. Är belåningen inte redan maxad? Jag fattar inte hur han får ihop det. Hexatronic sjunker varenda jävla dag sedan flera år och han är fortfarande inte bankrutt. Nu skulle han väl ta ut stora belopp i september också?

En hyfsad del av innehavet i Hexatronic är inte belånat, det ligger i tjp och någon av de obelånade portföljerna. I de belånade portföljerna har han som jag ser det räddats av att AMD gått bra under sommaren.
Han sa själv i senaste veckovideon att om han varit all in Hexatronic i de belånade portf från början av året hade de portföljerna varit utraderade idag.

Han har i de två senaste veckovideorna gruvat sig för september månads räkningar. Tydligen uppgår de till 90K för hushållet. AA ska bidra med 60K.
Citera
2025-09-24, 20:43
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
En hyfsad del av innehavet i Hexatronic är inte belånat, det ligger i tjp och någon av de obelånade portföljerna. I de belånade portföljerna har han som jag ser det räddats av att AMD gått bra under sommaren.
Han sa själv i senaste veckovideon att om han varit all in Hexatronic i de belånade portf från början av året hade de portföljerna varit utraderade idag.

Han har i de två senaste veckovideorna gruvat sig för september månads räkningar. Tydligen uppgår de till 90K för hushållet. AA ska bidra med 60K.
Hade jag drivit ett hushåll som får en månadskostnad på 90k, där jag skall stå för lejonparten så hade jag sett över mitt sätt att konsumera! Har man obegränsat med pengar är det bara att köra på! Men det har varken jag eller AA
Citera
2025-09-24, 20:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hade jag drivit ett hushåll som får en månadskostnad på 90k, där jag skall stå för lejonparten så hade jag sett över mitt sätt att konsumera! Har man obegränsat med pengar är det bara att köra på! Men det har varken jag eller AA
Nu bor jag inte i hus, men 90 papp i månadskostnad?! Även om detta var en extrem månad även med AA-mått mätt, så brukar han väl prata om utgifter på 50 000 per månad. Är det verkligen så dyrt att bo i hus eller är AA med familj extremt dyra i drift? Hur ska det då inte bli när vattenskoter och fritidshus är införskaffat? Och sambons lägenhet i Spanien betalar väl inte sig själv?

En person med det närmast omänskliga ekonomiska sinnelag som AA besitter borde kunna komma billigare undan än så, är min okunniga känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in