Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-11, 09:03
Medlem
Hexatronic har så strålande framtidsutsikter att man stänger en fabrik och sparkar en stor del av personalstyrkan.
Citera
2025-09-11, 10:02
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hexatronic har så strålande framtidsutsikter att man stänger en fabrik och sparkar en stor del av personalstyrkan.
AA har ju sagt att Hexatronic går en ljus framtid till mötes! Jag har kört in varenda krona jag har i det bolaget!
Citera
2025-09-11, 10:24
Medlem
Citat:
Jag tycker att Hexatronic har större problem än jag trodde. Men tydligen tyckte marknaden annorlunda och höjde kursen.
Citera
2025-09-11, 10:45
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag tycker att Hexatronic har större problem än jag trodde. Men tydligen tyckte marknaden annorlunda och höjde kursen.
Oj ja exakt min tanke när jag såg nyheterna, en nerlagd fabrik måste vara bra. lol, inte.
Citera
2025-09-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift

Dom köper väl angiven besparing rakt av och tror på prognoser om tillväxt och marginaler. Men min erfarenhet är att det sällan går snabbt att vända företag med problem. Det kostar mer, tar längre tid och försäljning tar inte fart.
Citera
2025-09-11, 12:12
Medlem
Citat:
Dom köper väl angiven besparing rakt av och tror på prognoser om tillväxt och marginaler. Men min erfarenhet är att det sällan går snabbt att vända företag med problem. Det kostar mer, tar längre tid och försäljning tar inte fart.
Exakt vad jag tänker också!
Herr AA kommer nog få vänta på sin fantastiska uppgång!
Och säkert hans lärljungar med, bättre tillhöra looserwille och kunna tänk själv
Citera
2025-09-11, 12:13
Medlem
Väldigt intressant att se Hexatronic just nu. Typexempel på svårtolkat läge, sparar de för att det går dåligt eller blir de nu superslimmade och har tillväxt i sin framtid? Hade jag undervisat i finansiell ekonomi den här terminen hade jag visat det här som verkligt case. Vem vet hur det blir? Alla! Vem vågar sätta pengar på sin tro? Mycket få.
Citera
2025-09-11, 12:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Oj ja exakt min tanke när jag såg nyheterna, en nerlagd fabrik måste vara bra. lol, inte.

Börsen brukar reagera positivt på aktiva åtgärder oavsett om det är att anställa eller sparka.
Citera
2025-09-11, 12:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Kan någon uppdatera mig vilka kärninnehav AA sitter med nu och som han tror ska dra honom ur skiten?
Citera
2025-09-11, 13:07
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Börsen brukar reagera positivt på aktiva åtgärder oavsett om det är att anställa eller sparka.
Absolut men det är lite som att kissa i byxan. En fabrik gör ju något konkret, i detta fallet plastkablar? som sedan säljs. Nu blir det en fabrik mindre som gör plastkablar, vilket i min värld innebär lägre inkomster.
Citera
2025-09-11, 13:52
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kan någon uppdatera mig vilka kärninnehav AA sitter med nu och som han tror ska dra honom ur skiten?
Vi väntar alla på enuddas uppdatering
Citera
2025-09-11, 14:30
Medlem
Lagom till att den late vaknar har Hexatronic vänt till minus. Så kan det gå. En mer aktiv investerare hade kunnat utnyttja morgonens kraftiga uppåtgående rörelse till att lasta av lite i portföljens sänke, sk riskhantering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in