2025-08-26, 07:13
Medlem
Medalj till Enuddafigur!
Citera
2025-08-26, 07:45
Medlem
jack.danielss avatar
Enuddafigur genomlider kräkmedlet AA, sega föreläsningar dagligen, dessutom betalar han en hundralapp (eller nåt) för det!

Hundra kronor är inga pengar, men jag hade aldrig lagt det på AA! Så i solidaritetens namn skänker jag 200kr till ukrainahjälpen, de kommer då både från både mig och figuren kan man säga

(OT: det finns en kille som kallar sig för pickup Jonas, han fyller en pickup i Sverige med mörkersikte, sjukvårdsutrustning, skottvästar eller vad han har sett vad frontsoldaten i Ukraina behöver, sen kör han ner bilen och levererar direkt till förbandet och lämnar dessutom kvar bilen till dem! Han har gjort 60 isch resor hittills.
För mig är han en hjälte och brukar därför bidra ibland till resorna, om det är nån annan som vill så har han Swish 0705732545.)

Sen börjar jag bli mer och mer sugen på att anmäla honom till FI? Från början trodde jag att de som prenumererar var mer eller mindre som figuren, de ville ha en läktarplats till spektaklet, men börjar förstå att det faktiskt finns de som tar till sig hans ”investeringstips” det är inte ok och hans hätska utfall mot oss på LoserWille stör mig en aning!

Edit: för att förtydliga: idioten tror att han via lagen kan klämma åt anonyma skribenter på LoserWille medan han själv definitivt befinner sig i en gråzon! Det räcker med en rek. ena kvällen och och en försäljning dagen efter för att han skall begått ett lagbrott!
Senast redigerad av jack.daniels 2025-08-26 kl. 08:03.
Citera
2025-08-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Enuddafigur genomlider kräkmedlet AA, sega föreläsningar dagligen, dessutom betalar han en hundralapp (eller nåt) för det!

Hundra kronor är inga pengar, men jag hade aldrig lagt det på AA! Så i solidaritetens namn skänker jag 200kr till ukrainahjälpen, de kommer då både från både mig och figuren kan man säga

(OT: det finns en kille som kallar sig för pickup Jonas, han fyller en pickup i Sverige med mörkersikte, sjukvårdsutrustning, skottvästar eller vad han har sett vad frontsoldaten i Ukraina behöver, sen kör han ner bilen och levererar direkt till förbandet och lämnar dessutom kvar bilen till dem! Han har gjort 60 isch resor hittills.
För mig är han en hjälte och brukar därför bidra ibland till resorna, om det är nån annan som vill så har han Swish 0705732545.)

Sen börjar jag bli mer och mer sugen på att anmäla honom till FI? Från början trodde jag att de som prenumererar var mer eller mindre som figuren, de ville ha en läktarplats till spektaklet, men börjar förstå att det faktiskt finns de som tar till sig hans ”investeringstips” det är inte ok och hans hätska utfall mot oss på LoserWille stör mig en aning!

Edit: för att förtydliga: idioten tror att han via lagen kan klämma åt anonyma skribenter på LoserWille medan han själv definitivt befinner sig i en gråzon! Det räcker med en rek. ena kvällen och och en försäljning dagen efter för att han skall begått ett lagbrott!

All heder till dig som donerar till Ukraina. Snyggt! Och grymt att du gör det konsekvent lite då och då.

Dagen ryssland invaderade blev jag vansinning. Jag har nära vänner från Ukraina, och några satt fast i Kiev under de första bombräderna så kriget berör mig på ett personligt plan. Kände att jag var tvungen att skicka pengar för att hjälpa - och inte bara för syns skull. Kommer ihåg att jag funderade på vad en handgranat kan kosta. Tvåhundra? Trehundra? Ammunition? Vad kan en full hink med 5.56 kosta tänkte jag? Femtusen? Va fan, jag skickar två hinkar 5.56 blev min kalkyl och jag satte över lite drygt 10K sek (1000 EUR) till comebackalive-foundation som verkar för Ukraine's Armed Forces.

Precis som alla andra hade jag följt nyheterna och det verkade bara vara en tidsfråga tills kriget skulle bryta ut, så jag hade köpt på mig allt vad jag kunde (utan belåning dock) i försvarsbolag som SAAB, BAE Systems, Leonardo, Dassault Aviation, Rolls&Royce, Lockheed Martin, Northrop Grumman.

Sedmera, ett tag efter krigsutrbrottet lade jag till fler bolag som Thales, Raytheon, Hensholdt - jag missade den mest uppenbara vinnaren Rheinmetall där jag kände att tåget redan hade gått så jag var inte bekväm med att hoppa på.

Jag plockade ut den mesta av vinsten i SAAB när kursen mer än dubblats (sålde för tidigt) och tryckte in pengarna i Lundin Gold där jag har ett gav på 77kr...

Nu har jag tagit hem vinsterna i flera av mina innehav: Leonardo, SAAB, Rolls&Royce, och jag sålde även mina amerikanska försvarsaktier Lockheed, Raytheon och Northrop när Trump började urarta. Kommer behålla de aktier jag har kvar i mina Europeiska försvarsbolag: BAE, Dassault, Thales, Airbus.

Just nu köper jag istället olja och gas för alla pengar som trillar in. När Ryssland nu går off-line, och amerikanarna precis har placerat 4000 trupper utanför Venezuelas kust, och Azerbaijan och Armenien lämnar Rysslands "sphere of influence", så är min teori att oljepriset måste gå uppåt. Så jag vill vara väl placerad när det händer. Köper bolag som TotalEnergies, Eni, Aker BP, Engie, Repsol, Neste, Chevron, och sedan är det som att meta fisk - man väntar.

Om hjärnsvage AA, som givetvis hävdar att han är enormt duktig på geopolitik, nu hade haft något som helst belägg för det han säger, skulle han ha gjort något liknande under de senare åren - istället har han fortsatt dumpa bankens, sambons och ungarnas pengar i utbombade skitbolag som Hexatronic och Transtema. Vilken Clown.
Citera
2025-08-27, 11:05
Medlem
Citat:
för att förtydliga: idioten tror att han via lagen kan klämma åt anonyma skribenter på LoserWille medan han själv definitivt befinner sig i en gråzon! Det räcker med en rek. ena kvällen och och en försäljning dagen efter för att han skall begått ett lagbrott!
Jag tror inte det. Normalt förutsätter brott att det finns ett uppsåt. Om AA i förvirrat tillstånd rekommenderar t.ex. Transtema på måndagen och sedan lika förvirrad säljer på tisdagen så är det nog inte ett brott.
För övrigt driver han det mesta av verksamheten i sitt bolag. Och förtalslagstiftningen skyddar bara personer, ett bolag kan inte förtalas. Nu tycker jag inte att han utsätts för otillåtet förtal, men att därtill hävda att bolaget A* A* Enterprises är otillåtet förtalat är fullkomligt utsiktslöst.
Citera
2025-08-27, 11:41
Medlem
Citat:
för att förtydliga: idioten tror att han via lagen kan klämma åt anonyma skribenter på LoserWille medan han själv definitivt befinner sig i en gråzon! Det räcker med en rek. ena kvällen och och en försäljning dagen efter för att han skall begått ett lagbrott!
Jag tror inte det. Normalt förutsätter brott att det finns ett uppsåt. Om AA i förvirrat tillstånd rekommenderar t.ex. Transtema på måndagen och sedan lika förvirrad säljer på tisdagen så är det nog inte ett brott.
För övrigt driver han det mesta av verksamheten i sitt bolag. Och förtalslagstiftningen skyddar bara personer, ett bolag kan inte förtalas. Nu tycker jag inte att han utsätts för otillåtet förtal, men att därtill hävda att bolaget A* A* Enterprises är otillåtet förtalat är fullkomligt utsiktslöst.
Citera
Igår, 19:10
Medlem
Jag håller faktiskt med AA att ni som skriver verkar vara smått efterblivna. Hur kan ni vecka efter vecka mata ut idiotiska och felaktiga kommentarer? Varför denna besatthet av AA? Han kör sitt race, har levt på aktier under många år och skapat flera youtubekanaler som ger extra inkomst. Är ni avundsjuka? Vad handlar det om? Har ni så lite pengar och vantrivs med att jobba så ni känner att ni måste klanka ner på någon som inte jobbar? Vidrigt hur ni håller på.
Citera
Igår, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
Jag håller faktiskt med AA att ni som skriver verkar vara smått efterblivna. Hur kan ni vecka efter vecka mata ut idiotiska och felaktiga kommentarer? Varför denna besatthet av AA? Han kör sitt race, har levt på aktier under många år och skapat flera youtubekanaler som ger extra inkomst. Är ni avundsjuka? Vad handlar det om? Har ni så lite pengar och vantrivs med att jobba så ni känner att ni måste klanka ner på någon som inte jobbar? Vidrigt hur ni håller på.

Hej AA! Välkommen till Looserville
Citera
Igår, 20:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Starkt första inlägg Kämpa på, och bry dig inte om dem som kallar dig för fårskalle, naiv, nyttig idiot och liknande nedriga epitet.
Citera
Igår, 21:04
Medlem
Citat:
Jag håller faktiskt med AA att ni som skriver verkar vara smått efterblivna.

Kan du hänvisa till något som skrivits i tråden och som får dig att dra den slutsatsen?

Citat:
Hur kan ni vecka efter vecka mata ut idiotiska och felaktiga kommentarer?

Kan du ge exempel på några felaktiga kommentarer?

Citat:
Varför denna besatthet av AA?

Jag ser ingen besatthet. Jag ser en konsumentupplysningstråd där folk varnas för att följa en okunnig sektledare.

Citat:
Han kör sitt race, har levt på aktier under många år och skapat flera youtubekanaler som ger extra inkomst. Är ni avundsjuka?

Jag ser en man i en bastu som sover på dagarna och är vaken på nätterna, som inte har något socialt liv, drabbas av panikattacker och svettattacker titt som tätt och lever på sin sambos lön.

Citat:
Vad handlar det om? Har ni så lite pengar och vantrivs med att jobba så ni känner att ni måste klanka ner på någon som inte jobbar? Vidrigt hur ni håller på.

Det är uppenbart för alla som faktiskt bemödat sig om att läsa tråden att flertalet skribenter är rikare än AA och vet betydligt mer om aktier.
Citera
Igår, 21:27
Medlem
Citat:
Hej AA Kul att du tittar 👀 in!
Synd att du inte kan ta bort alla kommentarer?
Senast redigerad av Lassekongo74 Igår kl. 21:45.
Citera
Igår, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Starkt första inlägg Kämpa på, och bry dig inte om dem som kallar dig för fårskalle, naiv, nyttig idiot och liknande nedriga epitet.
De, inte dem.
Citera
Igår, 22:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
De, inte dem.

Mindre starkt andra inlägg . Men bra försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in