Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Adderar Tourn - Gemensamt för de flesta av hans investeringar är så klart trenden, raketer från corona botten till Peak hösten 21. Tourn har dock extremt låg omsättning så även en micro investerare som AA kan tjäna någon krona på att säga att han är långsiktigt i sin YT kanal och sedan dumpa några veckor sedan.

undra om han inte också ansåg raketech som hög potential för ett par år sedan.
Citera
2025-07-12, 17:11
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfdaren
undra om han inte också ansåg raketech som hög potential för ett par år sedan.
Det är en skam att bolag som raketech är noterade på börsen...
Citera
2025-07-12, 18:11
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Tror ni att AA har torrt krut kvar för att ta vara på Black Monday?
Ajdå! det är alltså redan klart att det blir en black monday
Citera
2025-07-12, 18:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Ajdå! det är alltså redan klart att det blir en black monday

Nej. Trump lägger fram sitt bud/hot på lördagen, EU:s ledare blir kallsvettiga och ser snabbt till att få till stånd samtal om tullarna, varpå Trump på söndagskvällen skriver att han avvaktar med de 30 procenten tills vidare för att visa sin goda vilja. Hade han velat ha/struntat i om det blir kaos på börsen hade han väntat tills i morgon, nu menar han att han ger EU tid att reagera - tror jag - och därmed undviks det värsta raset i väntan på nästa.
Citera
2025-07-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Det är naturligtvis orealistiska dagdrömmar och fria fantasier från AA. Filmen är säkert ett sätt att hålla självförtroendet uppe efter en vecka där han tappat några 100K.
MEN lycka till att få skattemyndigheten att förstå att han behöver ha en havsnära stuga på företaget för att samla inspiration till sitt youtubande Jan Guillou försökte ju något liknande och trots att han kunde anlita toppadvokater förlorade han mot skatteverket.
Möjligen kan han få igenom att köpa bilar på företaget, men jag vet inte - jag är ingen expert.

För den som varit klok nog att inte se senaste filmen har AA alltså en plan. Det finns absolut ingen anledning att se filmen. Det är 29 min med i princip bara upprepningar om hur framgångsrik AA är och varit på börsen, och om hans framtida vinster på börsen.

Den nya planen är att köpa en stuga/hus på företaget. Det är viktigt att det finns ett stort garage så han kan förvara alla sina bilar där. AA inser att han inte kommer generera tillräckligt med pengar på aktier för att köpa det där huset. MEN om YT går bra kan han ta ett lån på företag och betala räntor / amortering med det.

Det skulle va riktigt kul o se när AA försöker ta det där lånet på banken.
AA -"Jag driver flera YT kanaler som drar in si och så / månad och gjort det i flera år"
Banken -"Intressant, vilka kanaler"
AA: -"Störst är Aktieanalytikern där jag pratar om mina framgångsrika aktieinvesteringar."
Banken: Tittar på kanalen och avslutar kundrelationen.

OM han skulle kunna få lån o köpa huset på företaget blir som sagt nästa problem skatteverket. Att köpa ett hus för att han behöver finna inspiration till sina YT filmer lär inte gå hem. Skatteverket lär ju tycka att bastuväggarna duger gott även i framtiden.
Citera
2025-07-12, 18:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
För den som varit klok nog att inte se senaste filmen har AA alltså en plan. Det finns absolut ingen anledning att se filmen. Det är 29 min med i princip bara upprepningar om hur framgångsrik AA är och varit på börsen, och om hans framtida vinster på börsen.

Om AA varit lite på tårna och lite mindre självtillräcklig hade han sett till att hans följare fick nåt slags bonus om de värvade fler följare. Win-win, för då hade du nog inte skrivit så där utan nåt mycket mer positivt och inväntat en snajdig tvålkopp eller ett både snyggt och praktiskt badlakan med posten
Citera
2025-07-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Om AA varit lite på tårna och lite mindre självtillräcklig hade han sett till att hans följare fick nåt slags bonus om de värvade fler följare. Win-win, för då hade du nog inte skrivit så där utan nåt mycket mer positivt och inväntat en snajdig tvålkopp eller ett både snyggt och praktiskt badlakan med posten

Precis! Han säger vi är gratisarbetare, sen hånar o hotar han oss. Han kund gott varit lite hygglig o generös istället.

Jag mina inlägg som konsumentupplysning. Dock finns det ju alltid de som lockas av galningar och lycksökare så svår balansgång.
Citera
2025-07-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfdaren
Följande axplock av aktier har AA via sina analyser sett som bolag/aktier med hög potential.

Saxlund Group
Syncro Group
Eevia Health
Qlosr Group

Finns fler men detta är några... Behöver inte skriva mer än så här...

Lysande. Internet glömmer aldrig. Gissar att AA inte återvänt till dessa och utvärderat utfall mot när han ägde och ansåg att dessa var bra investeringar på 2-3 års sikt?
Citera
2025-07-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Lysande. Internet glömmer aldrig. Gissar att AA inte återvänt till dessa och utvärderat utfall mot när han ägde och ansåg att dessa var bra investeringar på 2-3 års sikt?

"Chansportföljen" redovisas varje vecka. Osäker när den startades men totalt satsade 53K är nu värt 13K. AA säger att startade portföljen för att visa hur dumt det är att satsa förhoppningsbolag Bra efterhandskonstruktion. Skulle nog tro att han trodde det fanns möjlighet i varje bolag i den portföljen. Stjärnan i portföljen är Qlosr där 10K satsade nu är värt 116kr. Undrar var han satt stop loss?
Citera
2025-07-12, 19:15
Medlem
Citat:
"Chansportföljen" redovisas varje vecka. Osäker när den startades men totalt satsade 53K är nu värt 13K. AA säger att startade portföljen för att visa hur dumt det är att satsa förhoppningsbolag Bra efterhandskonstruktion. Skulle nog tro att han trodde det fanns möjlighet i varje bolag i den portföljen. Stjärnan i portföljen är Qlosr där 10K satsade nu är värt 116kr. Undrar var han satt stop loss?

Ja det var en god efterhandskonstruktion. Har dessa innehav alltså bara varit ”chans” och inte del i hans övriga portföljer? I så fall är det rätt ärligt att det just bara är chansningar. Om övriga innehav inte är chansningar överlåter jag till tråden att diskutera. 🙄
Citera
2025-07-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Ja det var en god efterhandskonstruktion. Har dessa innehav alltså bara varit ”chans” och inte del i hans övriga portföljer? I så fall är det rätt ärligt att det just bara är chansningar. Om övriga innehav inte är chansningar överlåter jag till tråden att diskutera. 🙄
Han har ju sex olika portföljer + buffertportföljen. "Chans" är en av de sex portföljerna. Innehav: Angler Gaming, Eevia Health, Qlosr, Saxlund och Torun. Ser nu att portföljen är startad 221201. Nedgången är ju tagen sedan länge så påverkar inte det som händer nu.
Citera
2025-07-12, 19:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Han har ju sex olika portföljer + buffertportföljen. "Chans" är en av de sex portföljerna. Innehav: Angler Gaming, Eevia Health, Qlosr, Saxlund och Torun. Ser nu att portföljen är startad 221201. Nedgången är ju tagen sedan länge så påverkar inte det som händer nu.

Som sagt, det mesta av AA:s variant på rysk roulett verkar vara på chans med mer än en kula i loppet ... Jag har också en chansportfölj med innehav som slår ur underläge, men då handlar det om bolag som Nibe, Husqvarna och JM plus lite annat smått och gott med ett börsvärde på minst 500 miljoner.

AA däremot verkar leta i börsens allra mörkaste och mest obskyra vrår för att göra sina fynd, och resultatet är väl därefter. Men jag antar att denne gambler/loser anser att en enda lyckträff skulle förlåta alla blindgångare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in