Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
Det är naturligtvis orealistiska dagdrömmar och fria fantasier från AA. Filmen är säkert ett sätt att hålla självförtroendet uppe efter en vecka där han tappat några 100K.
MEN lycka till att få skattemyndigheten att förstå att han behöver ha en havsnära stuga på företaget för att samla inspiration till sitt youtubande

Jan Guillou försökte ju något liknande och trots att han kunde anlita toppadvokater förlorade han mot skatteverket.
Möjligen kan han få igenom att köpa bilar på företaget, men jag vet inte - jag är ingen expert.
För den som varit klok nog att inte se senaste filmen har AA alltså en plan. Det finns absolut ingen anledning att se filmen. Det är 29 min med i princip bara upprepningar om hur framgångsrik AA är och varit på börsen, och om hans framtida vinster på börsen.
Den nya planen är att köpa en stuga/hus på företaget. Det är viktigt att det finns ett stort garage så han kan förvara alla sina bilar där. AA inser att han inte kommer generera tillräckligt med pengar på aktier för att köpa det där huset. MEN om YT går bra kan han ta ett lån på företag och betala räntor / amortering med det.
Det skulle va riktigt kul o se när AA försöker ta det där lånet på banken.
AA -"Jag driver flera YT kanaler som drar in si och så / månad och gjort det i flera år"
Banken -"Intressant, vilka kanaler"
AA: -"Störst är Aktieanalytikern där jag pratar om mina framgångsrika aktieinvesteringar."
Banken: Tittar på kanalen

och avslutar kundrelationen.
OM han skulle kunna få lån o köpa huset på företaget blir som sagt nästa problem skatteverket. Att köpa ett hus för att han behöver finna inspiration till sina YT filmer lär inte gå hem. Skatteverket lär ju tycka att bastuväggarna duger gott även i framtiden.