Inte sett videorna då det räcker gott att läsa här mycket tack vare
Enuddafigur, och utifrån det kommer några reflektioner.
Han säljer av delar av innehavet i flera aktier som redan kraschat (för att han
måste sälja nått), och Hexan som tillhör hans absoluta favorit sen länge, utgör inget undantag denna gång!?
Men han säljer samtidigt lite till för att frigöra mer belåningsuttryme !?
Dom pengarna satsar han nu i en annan aktie som också kraschat (AMD) !?
För mig är det inte att ha kontroll, utan en form av spelberoende.
En frustration av att allt sjunker, och att man så gärna vill vara med och "fynda" fast medlen egentligen inte finns där (han har väl t.om sagt i nån video att det känns psykologiskt bättre att göra så, eller nått liknande)
Slumpen kan såklart göra att just ADM vänder upp kraftigt i veckan, medan Hexan fortsätter sjunka, men då är det ren tur/slump, och bara en frukt av ett ännu större risktagande.
Marknaden är nämligen, om möjligt, ännu mer irrationell och svår att förutse nu när nerverna är på helspänn. Ännu svårare blir det att gissa hur enskilda bolag kommer att utvecklas på kort sikt.
Nej ledsen att behöva säga det, men detta är inte att ha kontroll utan liknar allt mer desperation.
Hoppas återigen att jag har fel, och att det som AA säger stämmer, men jag får allt svårare att tro det.
Men som flera redan sagt, så vet vi inte hur det egentligen ligger till.
Kanske har han i själva verket sparat i indexfonder regelbundet sen 20 år tillbaka? Kanske är det Bitcoin för hela slanten som gäller? Eller räntekonto? Kanske är han en AI genererad figur rent av?

Det enda vi med säkerhet vet är det han säger, inte det han gör.
Faktiskt lite spännande att följa och vi önskar såklart bastumannen lycka till, och att han tar ett första steg mot miljonerna med start på måndag