2025-04-03, 22:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Såg på tuben just.

Betalar människor för det där? Man kan bli förvånad ibland.

De flesta människor på jordklotet är dum. Likt som djuren: Alla djur kan inte vara lika smarta.

Vissa är helt enkelt blåst. Precis som när man gick i gymnasiet. Då började "dumma" barn märkas av. Deras prestation avslöjade att dom var mentalt mindre utvecklade.

Likadant ser man hos AA's kanal. AA är dock väldigt listig som vågar lura folk på pengar för snack-filmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Enuddafigur har slutat med sina uppdateringar. Advokaterna är redan på honom. De har hans IP nummer och vet var hans brevlåda bor. Aktieanalytikern kommer ta sitt 250k kapital pröjsa det till felväsendet för kontraktsbrott mot Enuddafigur.😂

Nejdå denna udda figur har inte slutat med sina uppdateringar. Däremot ganska tyst från AA vad han gör. Väntar fortfarande på mejl från YT o Paetreons advokater

Dock förstår jag inte vad du fått 600K i ek från, inför veckan var det 720K. Kanske har det kommit någon uppdatering som jag missat under tiden, är just nu på resande fot.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Samma fråga igen? Nej det gör han inte. Värdepappersbelåning funkar inte så

Jag vet. Jag var ironisk. Men han lär försöka.
Citera
2025-04-03, 22:17
Medlem
Sist gång han va nästan utraderad för typ ett år sedan så sålde han allt och stoppade in i Hexatronic före rapport och höll tummarna. Rapporten slog ut väl så han överlevde och diversifierade igen.

Nu borde det vara dags för samma manöver när som helst igen, sälja allt och stoppa i ett enda innehav före en rapport och hoppas.

Tror vi det blir hexatronic igen? Nästa rapport är 29 april, så kan ligga rätt till i tiden för den moven från honom.

Och ja det här är mer eller mindre ett spelberoende vi ser.
Citera
2025-04-03, 22:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tänk när han har så lite pengar att han inte kan leva på dom?
Vad gör han då? Belånar mera så bankerna får stå för notan?

Det återstår att se, han har inte insett själv ännu att han håller på att hamna där.
Citera
2025-04-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Sist gång han va nästan utraderad för typ ett år sedan så sålde han allt och stoppade in i Hexatronic före rapport och höll tummarna. Rapporten slog ut väl så han överlevde och diversifierade igen.

Ja jag kommer ihåg det, och direkt vid börsöppningen så rasade faktiskt Hexan rätt så kraftigt initialt, men återhämtade sig snabbt.
Om jag minns rätt, och om det stämde det AA sa, så låg han och sov under den värsta dramatiken
När han väl vaknade låg aktien kraftigt på plus
Det var väl efter den händelsen, efter att aktien hade rallat vidare, som aktiegudens chef såg dagens ljus
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-03 kl. 22:41.
Citera
2025-04-03, 22:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det återstår att se, han har inte insett själv ännu att han håller på att hamna där.

Kan förvänta mig detta.
  1. Han börjar med att säga att pengarna är snart slut
  2. Han utgör tvivel och frustration (precis som idag. Kanske någon spark till kungliga Flashback folket)
  3. Han tittar in i kameran...ler lite...sedan säger han "Man aktieanalytikern ska inte ge upp....nej...Aktieanalytikern ska fortsätta...för det är nu det blir spännande. Jag...drivs av en orolig börsmarknad. Faktumed så har jag gjort enorma miljoner förr på en sådan orolig marknad. För jag...aktieanalytikern har kunskap."
  4. Han peppar upp sin personlighet och pratar om 99 kr per månad. Eventuellt 299 kr per månad.
Citera
2025-04-03, 22:49
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
De flesta människor på jordklotet är dum. Likt som djuren: Alla djur kan inte vara lika smarta.

Vissa är helt enkelt blåst. Precis som när man gick i gymnasiet. Då började "dumma" barn märkas av. Deras prestation avslöjade att dom var mentalt mindre utvecklade.

Likadant ser man hos AA's kanal. AA är dock väldigt listig som vågar lura folk på pengar för snack-filmer.

Man får inget av värde för pengarna. Vill man lära sig mer om analyser då är medlemskapet helt fel då AA inte gör analyser. Det han gör är att säga att bolaget har potential på x-antal år och x-antal procent. Men hur har han kommit fram till den analysen. Det är inget han någonsin berättat. Vill man ha aktietips är AA också helt fel då bolagen han investerar är skräp.

Jag kan inte komma på något som är av värde. Det är bättre att elda upp dessa 99 kr för då får man i alla fall lite värme några sekunder.
Citera
2025-04-03, 22:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Man får inget av värde för pengarna. Vill man lära sig mer om analyser då är medlemskapet helt fel då AA inte gör analyser. Det han gör är att säga att bolaget har potential på x-antal år och x-antal procent. Men hur har han kommit fram till den analysen. Det är inget han någonsin berättat. Vill man ha aktietips är AA också helt fel då bolagen han investerar är skräp.

Jag kan inte komma på något som är av värde. Det är bättre att elda upp dessa 99 kr för då får man i alla fall lite värme några sekunder.

Jag skulle inte säga att AMD är skräp. Men problemet med AA är att han sitter inte still i båten. Få gör vinst nu. Tele2 har väll gått kanoners för mig. Så funderar på sälja av den och ta hem vinsten.

Bättre att köpa några öl för 99 kr och skriva något kul om han och till han.
Citera
2025-04-03, 23:13
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Jag skulle inte säga att AMD är skräp. Men problemet med AA är att han sitter inte still i båten. Få gör vinst nu. Tele2 har väll gått kanoners för mig. Så funderar på sälja av den och ta hem vinsten.

Bättre att köpa några öl för 99 kr och skriva något kul om han och till han.

Jag sålde hela mitt innehav i Tele2 förra veckan. Ska köpa något roligt för pengarna tänkte jag. Dock inte medlemskap i AA’s kanal.

Nä sitta still i båten är inget AA gör. Finns förövrigt en ny film ute från AA.
Citera
2025-04-03, 23:50
Medlem
Aar en bluff!
Han visar aldrig siffror på hans innehav.
Som flera skrivit så är det helt omöjligt för han att ha kvar 400tusen i dagsläget.
Detta gör han nog för att få folk att fortsätta betala varje månad.

AA är en människa som tror sig kunna börsen.

Ska man klara av börsen utan att jobba så måste man köpa bolag till ett rätt pris och det har aa aldrig gjort. Köper och säljer varje dag.
Citera
2025-04-04, 07:12
Medlem
Företagsportfölljen -43K igår torsdag. Värde idag 250K EK, inkl belåning 750K. Han har sålt lite av varje aktie i den för att täcka överbelåningen. EK i företagsportföljen inför veckan var 325K.

AA presenterar sifforna i en ny nattlig film där han än en gång försöker rättfärdiga sin strategi (som han numera döpt till "berg och dalbanestrategin". Tydligen har världens bäste AA någon gång tidigare nollat en portfölj pga belåning. Då hade han bara den portföljen. Så han är mäkta stolt över att nu ha 8 portföljer, nollas en finns det fler portföljer kvar att innehaven är identiska i portföljerna reflekterar AA inte över, men visst några av portföljerna är ju obelånade.

AA för också ett långt resonemang om att det är osannolikt att ovan nämnda företagsportfölj kommer att nollas. Skall den göra det på en dag krävs 33% nedgång. Ska den göra med att börsen går ned lite varje dag så är det osannolikt eftersom det krävs många dagars börsnedgång och ju mindre portföljen är ju mindre krymper den och det kommer att komma rekyler uppåt emellan. Typ så. Låt oss säga att videon var en överbelånads försvarstal. Det är sånt vi kloka får för 99kr/månad. Vi som gick med för att följa hur AA är lyxfire och lever på sina aktieaffärer

AA kommenterar också sina uttag. Under Q2 har AA pengar på väg in. Han och hans sambo har gigantiska räntekostnader som ger stora avdrag och stor skatteåtebäring. AA räknar med att leva i stort sett på skatteåterbäringen under Q2. Möjligen små uttag ur någon privat portfölj el bufferten
Detta var ett försök till sammanfattning av en inte helt glasklar video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in